Gevallen in 2025
Bedankt voor de tip Fietsgenieter, zal dat vanavond eens checken.
En tja aangifte heb ik ook even overwogen. Maar dan zit je twee uur op het bureau en de enige omschrijving die ik heb is een jongen met licht getint uiterlijk in een zwarte golf. Dat zijn er nogal veel hier in de randstad dus daar gaan ze echt niks mee doen. Mocht de schade aan mij of mijn fiets een stuk erger zijn geweest dan had ik het wel gedaan.
En tja aangifte heb ik ook even overwogen. Maar dan zit je twee uur op het bureau en de enige omschrijving die ik heb is een jongen met licht getint uiterlijk in een zwarte golf. Dat zijn er nogal veel hier in de randstad dus daar gaan ze echt niks mee doen. Mocht de schade aan mij of mijn fiets een stuk erger zijn geweest dan had ik het wel gedaan.
Voor een aangifte heb je letsel, schade en/of een getuige nodig. Je kunt ook aangifte doen tegen een onbekende dader. Een melding kan ook. Het is en blijft een kötstreek. Ik hoop dat meneer een keer tegen de lamp loopt of de verkeerde tegenkomt.
Heb je nog aan de omstanders/getuigen gevraagd of zij een kenteken hebben opschreven? Dat maakt je kans op het halen van verhaal wel sterker.
Heb je nog aan de omstanders/getuigen gevraagd of zij een kenteken hebben opschreven? Dat maakt je kans op het halen van verhaal wel sterker.
hun fietsen.
Ik mag me ook melden
Vandaag een graveltochtje gaan doen, op zowat het verste punt van de route tegen de grond (eigenlijk in een beek) gegaan.
Op een stuk asfalt was ik rustig wat aan het eten, beetje rondkijken. Stuk asfalt dat stevig omhoog was gekomen (zeker 20cm) gevolgd door een put (waar geen asfalt meer zat), dat met 1 hand en best wat snelheid. Controle weg en rechts de weg af gevlogen, over het stuur de gracht in. Gelukkig wel zacht geland. Met mijn hoofd niets geraakt, blauwe heup en wat kleine schaafwonden op mijn benen (letterlijk slechts 1 druppel bloed)
Spaak uit achterwiel gebroken en stuur gebroken. Verder niets, zelfs geen krassen op de fiets.
Dan maar op het gemakje terug naar huis (dikke 50km), stuur brak volledig op 2km van thuis
Dus nog even vast gehouden om thuis te raken.
Na wat stilzitten blijkt de onderrug een beetje stijf maar verder alles ok.


Vandaag een graveltochtje gaan doen, op zowat het verste punt van de route tegen de grond (eigenlijk in een beek) gegaan.
Op een stuk asfalt was ik rustig wat aan het eten, beetje rondkijken. Stuk asfalt dat stevig omhoog was gekomen (zeker 20cm) gevolgd door een put (waar geen asfalt meer zat), dat met 1 hand en best wat snelheid. Controle weg en rechts de weg af gevlogen, over het stuur de gracht in. Gelukkig wel zacht geland. Met mijn hoofd niets geraakt, blauwe heup en wat kleine schaafwonden op mijn benen (letterlijk slechts 1 druppel bloed)
Spaak uit achterwiel gebroken en stuur gebroken. Verder niets, zelfs geen krassen op de fiets.
Dan maar op het gemakje terug naar huis (dikke 50km), stuur brak volledig op 2km van thuis
Na wat stilzitten blijkt de onderrug een beetje stijf maar verder alles ok.



Bale, gelukkig geen zware verwondingen, alleen schade aan de fiets. Maar wel dom natuurlijk om met 'best wat' snelheid met één hand aan het stuur een versnapering te eten op een slechte weg (gravel). Slecht carbon stuurtje van Ridley trouwens. Beterschap.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Geen carbon stuurtje, gewoon alu. (Ritchey Streem: https://r2-bike.com/RITCHEY-Handlebar-W ... i2-ready_5 )
Het was best goed asfalt, behalve net dat stukje
Het rijden viel nog mee. Ik kende ongeveer mijn weg en heb rustige wegen gekozen (zonder voorrem en lastig om na stilstaan terug te vertrekken, waren het moeilijkste). Gewoon de handjes dicht tegen de stuurpen en dan ging het vlotjes. Het laatste stukje toen het stuur volledig afbrak, was wel lastig want dan moest ik het vasthouden opdat het geen krassen zou maken
Komt allemaal goed, morgen een rustdagje en dan terug op de fiets (wel een andere
)
Het was best goed asfalt, behalve net dat stukje
Het rijden viel nog mee. Ik kende ongeveer mijn weg en heb rustige wegen gekozen (zonder voorrem en lastig om na stilstaan terug te vertrekken, waren het moeilijkste). Gewoon de handjes dicht tegen de stuurpen en dan ging het vlotjes. Het laatste stukje toen het stuur volledig afbrak, was wel lastig want dan moest ik het vasthouden opdat het geen krassen zou maken
Komt allemaal goed, morgen een rustdagje en dan terug op de fiets (wel een andere
