fireman schreef: ↑08 nov 2025 10:08
klaastuin schreef: ↑02 nov 2025 00:07
Ik heb vandaag de 1300 binnen gekregen. In de loop van volgende week maar eens testen.
Ik deze morgen ook een setje binnen. HORI 900, ook van de week eens testen.
Inmiddels al resultaten van de 1300?
Ik heb inmiddels 1 ritje gedaan met de 1300. Ik had deze gekocht ter vervanging van mijn Lezyne 1100 xl.
Wat direct opvalt is dat de Hori een veel scherper afgesneden lichtbundel heeft. Waar de Lezyne verkeersborden op grote afstand laat oplichten, ook als je de lamp voor je gevoel redelijk beschaafd naar beneden laat schijnen, doet de Hori dat niet. Het is wel even zoeken naar de juiste afstelling. De lichtbundel komt ver, maar alleen als je de lamp redelijk horizontaal zet. Maar door de vorm van de lichtbundel is dat voor tegenliggers geen probleem.
De hoogste stand is in het bos op het fietspad in principe ruim voldoende. Als je iets meer omgevingslicht hebt is een lagere stand al snel mogelijk.
De turbo stand van de 1300 heeft niet de afgeplatte lichtbundel, dus die werkt het best als je geen tegenliggers hebt. Je krijgt dan wel een enorme bak licht.
Al met al een duidelijke verbetering t.o.v. de Lezyne, al kan ik uiteraard nog niks zeggen over de duurzaamheid.
De meegeleverde mount met GoPro bevestiging is het enige wat war minder voelde. Op zich ideaal: Wahoo boven en lamp onder, maar de bevestiging van de Wahoo voelde niet helemaal zo degelijk als een originele of een HMB. Je moet hem net wat verder doordraaien dan de 'klik' en dan kun je hem eigenlijk ook nog verder doordraaien. De Wahoo zit prima vast (ook op mtb trails) maar het is net niet wat ik gewend ben.