Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Woonwerk met de fiets

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 28 okt 2025 14:27

64km vind ik nog tot daar en toe , daar zullen er wel meerdere zijn die dit halen en misschien nog wel verder.
Maar ‘s morgens om 5:30 vertrekken, ik moet er niet aandenken als nacht 🦉.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 28 okt 2025 20:12

En dan nog een echt fysieke job hebben.
Ik durf me hier toch even afvragen of dit nog goed is voor het arme lijf.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 29 okt 2025 07:18

Gisterochtend droog vertrokken doorweekt aangekomen.. na 10 km begon het wat te regenen maar de laatste 13km hield het ook niet meer op. En toen was het al te laat om nog regenkleding aan te trekken. Ook waardeloos van deze tijd van het jaar, te warm om winterschoenen aan te trekken en de regen komt ondanks de overschoenen toch te makkelijk de schoenen in. gelukkig vond ik een kachel waar ik mijn zooi op kon drogen.

Dus in de middag toen het heerlijk fietsweer was weer omgekleed vind ik mijn fiets met een platte band... Al tijden niet gehad, dus bandje wisselen.. bleek de reserve band ook lek en eigenlijk was die ook iets te klein. heb een paar jaar geleden mijn zadeltasje gewoon van de ene fiets op de andere gehangen, maar ben wel veel breder gaan rijden... tja.. .dan maar proberen de andere band te plakken.. Breekt het ventiel af.. waarschijnlijk dan ook de reden dat die band plat stond.

Toen toch maar met de trein terug naar huis....
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 okt 2025 09:42

rikkert schreef: 28 okt 2025 12:26 Elke dag 64 km door weer en wind, dan ben je idd wel een bikkel.
Yep, hij liever dan ik :mrgreen:
Ik pak vaak de Stromer (dat is al stuk makkelijker ;-) ), maar de combinatie zoals afgelopen maandag met stormachtige wind én regen toch lekker de Volvo. Dan is fietsen ook niet leuk meer. Alleen wind of alleen regen is wel te doen met dat ding.
Mijn enige angst tijdens regen is lek rijden. Met droog weer al geen pretje, maar in de zeikende regen helemaal niet leuk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 29 okt 2025 11:01

Ik werk op dit moment 8 km van huis, eigenlijk altijd met de fiets, regenpak, sportieve fiets, gewone kloffie. Vroeger 20 km heen en 20 terug, dat vind ik op de sportfiets in fietskloffie met douche op het werk eigenlijk ideaal. Niet te ver, toch bewogen. Op de een of andere manier lukt het me niet om uit mijn werk om te fietsen met een extra lusje naar huis.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Justrace
Forum-lid

Justrace 29 okt 2025 14:25

Elke dag 64 km als bouwvakker, dat doen weinigen hem na. Ik moet elke dag 10 kilometer overbruggen naar kantoor, maar breng en haal altijd de kinderen dus lekker op de ebike met kinderzitjes. Een keer per week als mijn vrouw vrij is, dan ga ik op de racer en maak ik er een rit van 22 tot 40 km heen en dan terug 20 a 35 km afhankelijk van de routes die ik kies en tijd die ik heb. En dat is ook meteen het probleem, ik ga niet eerder weg dus ben dan een uur later aan het werk. Dus ik zou mijn wekker eerder moeten zetten, maar ja....

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 29 okt 2025 14:32

6,2 km enkele reis met gebroken dienst 2x op een dag. Niet veel maar beter dan niets.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 31 okt 2025 18:38

Gisteren onderweg naar huis passeerde ik een auto die wat typisch geparkeerd stond, maar het was een rechte weg en ik zag m al een tijdje staan. Precies op het moment dat ik passeer gooit ie z'n deur open omdat hij kennelijk een bekende zag en ik klap er met 29km/u (Soms is strava gewoon handig, want ik dacht zelf langzamer te rijden) bovenop en precies op de smalle zijde dus dat vouwt niet om en geeft niet mee.
Gevolg tot 1u vannacht in het ZH. Gezien de impact en het feit dat echt mijn hele bovenlijf zeer deed nemen ze geen risico dus foto's en CT Scan... Gelukkig niks ernstigs gevonden, alleen maar alles gekneusd of gezwollen... Nu dus de pijn maar even uitzingen.

Schade aan de fiets is gelukkig beperkt en was 110 euro. En lekker snel ook al weer gefixed door Bike4travel.. Maar ja... moet nu eventjes niet aan fietsen denken.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 31 okt 2025 19:32

Pfff. Hoe goed je ook oplet, je blijft als fietser kwetsbaar.
Daarom kan je niet constant aan 10 per uur fietsen maar een klap aan 29... Dat doet geen deugd.
Hopelijk alles ok geregeld qua verzekering?

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 31 okt 2025 19:54

Of het goed geregeld is met de verzekering daar gaan we achter komen. Degene die zijn deur opendeed had wat haast om weg te komen. ik heb wel zijn telefoonnummer, maar was even te veel onder de indruk om ook scherper te zijn, een voorbijganger heeft zijn kenteken gefotografeerd. . Ziekenhuis zal mijn volledige eigenrisico (in NL heb je een verplicht eigen risico voor zorg) wel opmaken..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 okt 2025 20:06

Pfff, waardeloos zeg. Zit in een klein hoekje. Beterschap!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 31 okt 2025 20:47

thnx

Plaats reactie