Tijdens het loshalen van een derailleur kwamen we erachter dat het busje dat normaal in het frame zit los is geraakt.
Hoe kun je deze weer goed in het frame monteren?
Zie video
https://youtube.com/shorts/NlqPWBCjfSQ? ... IStreqEiP2
Houder (bus) van derailleurpad uit het frame
Het lijkt mij meer een blindklinkmoer die is losgeraakt en die je met een speciale soort 'popnageltang' vastzet.
Zoiets:

Zoiets:

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoe kom je daarbij, natuurlijk wordt dit met een speciale tang vastgepopt en niet gelijmd.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Wat is het voor frame? (merk, type, bouwjaar) Je filmpje is onduidelijk.
Kans op het gebruik van een blindklinkmoer is klein. Een dropout wordt meestal met een bout op zijn plek gehouden.
Beetje fabrikant heeft die bouten en drop-out op voorraad
Kans op het gebruik van een blindklinkmoer is klein. Een dropout wordt meestal met een bout op zijn plek gehouden.
Beetje fabrikant heeft die bouten en drop-out op voorraad
Niet zijken maar reiden !
Zoals je kan zien in het filmpje is het een busje wat in het frame gelijmd is. Dit busje is losgekomen, en wordt door de eigenaar of monteur vastgehouden.
Dan duwt hij het op de plek waar het hoort. En dat doet hij incl. Het M3 boutje wat de derailleurpad vastzet aan het frame. Niet meer of minder….. zo ingewikkeld is het niet.
Een goede 2 componenten Acrylaat lijm heeft Bison. Ik heb pas de shell van mijn Berk zadel opnieuw vastgezet aan de rail ( was losgekomen door lompigheid). Ik heb op advies van Berk components de 2 componenten Acrylaat lijm gebruikt !

Dan duwt hij het op de plek waar het hoort. En dat doet hij incl. Het M3 boutje wat de derailleurpad vastzet aan het frame. Niet meer of minder….. zo ingewikkeld is het niet.
Een goede 2 componenten Acrylaat lijm heeft Bison. Ik heb pas de shell van mijn Berk zadel opnieuw vastgezet aan de rail ( was losgekomen door lompigheid). Ik heb op advies van Berk components de 2 componenten Acrylaat lijm gebruikt !

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik denk dat het pad zonder bout ook wel blijft zitten. Je klemt hem toch met de (steek) as.
Ik zou het lekker zonder proberen en op die plaats niet gaan klooien, kan dat er iets schuin gaat zitten is groter.
Zo te zien valt het pad ook over de bus voor de steekas, als dat zou is zou ik het sowieso zonder doen.
Ik zou het lekker zonder proberen en op die plaats niet gaan klooien, kan dat er iets schuin gaat zitten is groter.
Zo te zien valt het pad ook over de bus voor de steekas, als dat zou is zou ik het sowieso zonder doen.