Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Eindeloos offtopic gezever n.a.v de parcours presentatie Tour 2026

brutus
Forum-lid
Berichten: 554
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 26 okt 2025 23:02

Wij krijgen de tour 1x langs huis en 1x bovenop de ballon d'Alsace.
Mooi kijken dus :-)

Dan weer geen planche des belles filles, dat had ik dan weer niet verwacht (hele topic niet gelezen)

rikkert
Forum-lid HC
Berichten: 4411
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 okt 2025 08:37

ottorongo2 schreef: 25 okt 2025 21:08 En als toematje :oops: ;Op een leeftijd van 15 jaar een van de laatse koersen (grote 1mei prijs Hoboken) van Jef (Jozef) Somers mogen bekijken (1950) met als toenamen gekend als "de zwarte" maar vooral van "de vliegende zigeuner" dat was nog eens een opvallende en controversiele figuur. Met een toch wel mooie erelijst met o.a 2 xP-Roubaix, 2x Bordeau-Parijs, de tt van 140km, genaamd de landenprijs enz.Die maakte op mij,als jongeling, een enorme indruk.
15 jaar in 1950, dan bent u van 1935? Dus nu 90 jaar oud. Nooit geweten dat we leden met zo'n respectabele leeftijd hier hadden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 6491
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 okt 2025 10:24

Dat realiseerde ik me een tijdje geleden ook. ;)

ottorongo2
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29

ottorongo2 27 okt 2025 22:02

rikkert schreef: 27 okt 2025 08:37 [

15 jaar in 1950, dan bent u van 1935? Dus nu 90 jaar oud. Nooit geweten dat we leden met zo'n respectabele leeftijd hier hadden.
dan zal ik 14 jaar oud zijn geweest, ik ben van 3 januari 1936 (steenbok)

rikkert
Forum-lid HC
Berichten: 4411
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 okt 2025 07:59

ottorongo2 schreef: 27 okt 2025 22:02
rikkert schreef: 27 okt 2025 08:37 [

15 jaar in 1950, dan bent u van 1935? Dus nu 90 jaar oud. Nooit geweten dat we leden met zo'n respectabele leeftijd hier hadden.
dan zal ik 14 jaar oud zijn geweest, ik ben van 3 januari 1936 (steenbok)
Wow, 89 daar doen we het ook voor, hoor!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 6228
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 okt 2025 09:11

15 jaar in 1950, dan bent u van 1935? Dus nu 90 jaar oud. Nooit geweten dat we leden met zo'n respectabele leeftijd hier hadden.
[/quote]

dan zal ik 14 jaar oud zijn geweest, ik ben van 3 januari 1936 (steenbok)
[/quote]

Wow, 89 daar doen we het ook voor, hoor!
[/quote]
@Ottorongo 2: heb je nog gekoerst vroeger en een beetje optimistisch van mij misschien maar fiets je nog?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo2
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29

ottorongo2 28 okt 2025 15:57

Dat zou zomaar gekund hebben ware het niet dat ik op 8/6/2017 bij een frontale botsing met een wagen mijn knieschijf werd verbrijzeld.+neus, nekwervelbreuken, schouderbruk, spierscheiringen en tanden kwijt.Na operatie en revalidatie toch een kniebuiging van 90° en met pijn 100° wat me toeliet op een damesfirts tegen 7 à 8km/u boodschappen te doen. Nu na een tweede ingreep nog een plooimartge van 60° pijnloos maar hoger meer pijn.
Conclusie; ik kan al jaren niet meer fietsen en dat frustreerd mij nog steeds enorm.Want elke stap is pijnlijk en voel pijnen dag en nacht.Dus gehandikapt.
B edankt voor de interesse. :winkthumb:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 6228
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 okt 2025 20:04

ottorongo2 schreef: 28 okt 2025 15:57 Dat zou zomaar gekund hebben ware het niet dat ik op 8/6/2017 bij een frontale botsing met een wagen mijn knieschijf werd verbrijzeld.+neus, nekwervelbreuken, schouderbruk, spierscheiringen en tanden kwijt.Na operatie en revalidatie toch een kniebuiging van 90° en met pijn 100° wat me toeliet op een damesfirts tegen 7 à 8km/u boodschappen te doen. Nu na een tweede ingreep nog een plooimartge van 60° pijnloos maar hoger meer pijn.
Conclusie; ik kan al jaren niet meer fietsen en dat frustreerd mij nog steeds enorm.Want elke stap is pijnlijk en voel pijnen dag en nacht.Dus gehandikapt.
B edankt voor de interesse. :winkthumb:
Nog vele jaren in een goede gezondheid toegewenst. Wel spijtig van dat ongeluk :-(
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo2
Forum-lid
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29

ottorongo2 30 okt 2025 00:00

Ja en vooral omdat het is gebeurd door een foute bestuurder, als dit euvel er zou gekomen zijn door een eigen lichamelijke oorzaak,zou het minder erg zijn om te aanvaarden.
En ja ik heb één jaar gekoerst maar op zeer amateuristische manier en,trainde tegen mijn goesting. Enkel als met kamaraden training was amuzeerde ik mij vooral om dat ik ze uit mijn wiel kon rijden op een helling van4à5% (vosberg -tav TL) en dan nog een lichtere stijgen 2à3% e,n zowat 3 à4 km alleen weg en blijven.Mijn trainingen beperkte to 3à4à5 per saezoen.Ik wa een wipperke, demaren en sprinten. Een gap van200mree ik snel dicht maar als ik over die 200m bijvoorbeeld 2 ronden over zou moeteb doen dan... kwam ik er :meetal niet lmeer bij.Korte koersen waren mijn, ding, die langere niet.De reden lag voor de hand; 4 à5 trainingen per seisoen.Ik durfde niet bij de amateurs overstappen wegens de langere afstanden en de grotere verzetten.want ik draaide vooral een klein molentje(48/18). Verder veel schadegevallen, in enkele grachten ,lekke banden ,gebroken spaken, pedalen die afbroken, kettingen die er af liepen, of braken en riempjes of haken die braken Ik kon enkel wippen , damaren en dikwijls maar ik had geen fond (training) sprinten was dus mijn ding maar aangezien ik altijd kort bij huis reed(verplaatsingen) en altijd tegen dezelfde moest sprinten en winnen was extrapoleren naar deelnemers uit andere hoeken van het land niet opportuun Ik reed met die fiets ook naar het werk en verzorgde niets aan de fietrs. (bv. een veroeste ketting veel motorolie over grgoten) maar we waren met twee ontsnapt maar op de kasseien donderde die steeds van mijn tandwiel.
En veel meer misere met(dronken)kamaraden bij sprinttornooien die mij losten toen de tegenstander's al meer dan 1 lengte vertokken waren. enz,ezv Ik heb ook één op de piste gereden en als recreant was ik wel veel meer gemotiveerd.

CALPE
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 nov 2024 15:57

CALPE 30 okt 2025 08:24

ottorongo2 schreef: 30 okt 2025 00:00 Ja en vooral omdat het is gebeurd door een foute bestuurder, als dit euvel er zou gekomen zijn door een eigen lichamelijke oorzaak,zou het minder erg zijn om te aanvaarden.
En ja ik heb één jaar gekoerst maar op zeer amateuristische manier en,trainde tegen mijn goesting. Enkel als met kamaraden training was amuzeerde ik mij vooral om dat ik ze uit mijn wiel kon rijden op een helling van4à5% (vosberg -tav TL) en dan nog een lichtere stijgen 2à3% e,n zowat 3 à4 km alleen weg en blijven.Mijn trainingen beperkte to 3à4à5 per saezoen.Ik wa een wipperke, demaren en sprinten. Een gap van200mree ik snel dicht maar als ik over die 200m bijvoorbeeld 2 ronden over zou moeteb doen dan... kwam ik er :meetal niet lmeer bij.Korte koersen waren mijn, ding, die langere niet.De reden lag voor de hand; 4 à5 trainingen per seisoen.Ik durfde niet bij de amateurs overstappen wegens de langere afstanden en de grotere verzetten.want ik draaide vooral een klein molentje(48/18). Verder veel schadegevallen, in enkele grachten ,lekke banden ,gebroken spaken, pedalen die afbroken, kettingen die er af liepen, of braken en riempjes of haken die braken Ik kon enkel wippen , damaren en dikwijls maar ik had geen fond (training) sprinten was dus mijn ding maar aangezien ik altijd kort bij huis reed(verplaatsingen) en altijd tegen dezelfde moest sprinten en winnen was extrapoleren naar deelnemers uit andere hoeken van het land niet opportuun Ik reed met die fiets ook naar het werk en verzorgde niets aan de fietrs. (bv. een veroeste ketting veel motorolie over grgoten) maar we waren met twee ontsnapt maar op de kasseien donderde die steeds van mijn tandwiel.
En veel meer misere met(dronken)kamaraden bij sprinttornooien die mij losten toen de tegenstander's al meer dan 1 lengte vertokken waren. enz,ezv Ik heb ook één op de piste gereden en als recreant was ik wel veel meer gemotiveerd.

Oei oei....lag het aan het nachtuur of heavy stuff ?

" Kamaraden, amuzeerde, saezoen, seisoen, damaren, veroeste, vertokken " :mrgreen:

pino
Forum-lid HC
Berichten: 5730
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 okt 2025 08:45

Ottorongo2 klinkt als een aardige AI creatie, ga zo door.
Niet zijken maar reiden !

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5571
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 okt 2025 09:27

ottorongo2 schreef: 30 okt 2025 00:00 Ja en vooral omdat het is gebeurd door een foute bestuurder, als dit euvel er zou gekomen zijn door een eigen lichamelijke oorzaak,zou het minder erg zijn om te aanvaarden.
En ja ik heb één jaar gekoerst maar op zeer amateuristische manier en,trainde tegen mijn goesting. Enkel als met kamaraden training was amuzeerde ik mij vooral om dat ik ze uit mijn wiel kon rijden op een helling van4à5% (vosberg -tav TL) en dan nog een lichtere stijgen 2à3% e,n zowat 3 à4 km alleen weg en blijven.Mijn trainingen beperkte to 3à4à5 per saezoen.Ik wa een wipperke, demaren en sprinten. Een gap van200mree ik snel dicht maar als ik over die 200m bijvoorbeeld 2 ronden over zou moeteb doen dan... kwam ik er :meetal niet lmeer bij.Korte koersen waren mijn, ding, die langere niet.De reden lag voor de hand; 4 à5 trainingen per seisoen.Ik durfde niet bij de amateurs overstappen wegens de langere afstanden en de grotere verzetten.want ik draaide vooral een klein molentje(48/18). Verder veel schadegevallen, in enkele grachten ,lekke banden ,gebroken spaken, pedalen die afbroken, kettingen die er af liepen, of braken en riempjes of haken die braken Ik kon enkel wippen , damaren en dikwijls maar ik had geen fond (training) sprinten was dus mijn ding maar aangezien ik altijd kort bij huis reed(verplaatsingen) en altijd tegen dezelfde moest sprinten en winnen was extrapoleren naar deelnemers uit andere hoeken van het land niet opportuun Ik reed met die fiets ook naar het werk en verzorgde niets aan de fietrs. (bv. een veroeste ketting veel motorolie over grgoten) maar we waren met twee ontsnapt maar op de kasseien donderde die steeds van mijn tandwiel.
En veel meer misere met(dronken)kamaraden bij sprinttornooien die mij losten toen de tegenstander's al meer dan 1 lengte vertokken waren. enz,ezv Ik heb ook één op de piste gereden en als recreant was ik wel veel meer gemotiveerd.
:shock:

Plaats reactie