Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 okt 2025 23:21

Die uit Zoetermeer zijn niet bepaald zeldzaam. Voor hetzelfde geld kun je ze beter uit Limburg halen.
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 26 okt 2025 11:20

daniel1975 schreef: 25 okt 2025 22:14 Ik heb dit weekend heel veel wolken in de aanbieding. Je mag ze allemaal hebben, graag wel zsm zelf weg komen halen ;-)
:winkthumb:

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 27 okt 2025 10:27

Is een gratis kast ook een aankoop? Gratis kast (kallax, licht vergeeld) twee straten verderop op mijn steekkar gezet. Nu in de schuur met mijn koffers gereedschap erin. Over een jaar of 5 heeft het vocht wellicht de overhand genomen dus dan zoek ik weer een nieuwe.

Echt grappig wat je allemaal gratis kan ophalen. Pas een mooie tafel voor de praktijk van mijn vrouw, gratis. Buffetkast, ook voor de praktijk van mijn vrouw, ook gratis. Ze zit op een tijdelijke plek dus meubels kopen die we binnenkort kwijt moet moeten was wat zonde. En binnenkort staan deze meubels weer op marktplaats, ook weer gratis af te halen. Mensen zijn blij dat ze er vanaf zijn, de ophaler is er ook blij mee.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 okt 2025 15:06

Als je hier Kallax roept stort de boel in :-)
Ideaal om LP's in op te slaan. Ik zit al aan 24 volle vakken :-)

Maar er staan er ook 3 in het kantoor van m'n lief. Kunnen lekker veel dossiers in!

Toen mijn schoonvader overleed heb ik veel gratis op Marktplaats gezet. Beter dan naar het grofvuil brengen.
Om zelf iets gratis te halen ben ik steeds te laat :-)

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 27 okt 2025 17:08

Als je hier Kallax roept stort de boel in :-)
Ik heb dat altijd een geweldige uitdrukking gevonden en ben nog steeds benieuwd waar die vandaan komt.
Ik ken hem uit Amsterdam maar kennelijk is het in Rotterdam ook een begrip.

Ik zeg ooit weleens tegen mijn vrouw als we op reis zijn en in een snel gevonden AirB&B ofzo belanden: “als je hier hard IKEA roept stort de hele boel in” 😉
Adversity is the Catalyst of Change

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 okt 2025 17:11

Dat zeggen ze bij ons over collega's die weleens wat meenemen van het werk.
"Als je daar 'Geef Acht' zegt valt alles om", ;)

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 27 okt 2025 22:22

Hier nog iets uit de oude doos.Als je trouwt met het wijf om haar lijf, verlies je het lijf en behoudt het wijf.
Als dat door de cencuur geraakt?

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 28 okt 2025 07:54

Gastheerg schreef: 27 okt 2025 15:06 Als je hier Kallax roept stort de boel in :-)
Ideaal om LP's in op te slaan. Ik zit al aan 24 volle vakken :-)

Maar er staan er ook 3 in het kantoor van m'n lief. Kunnen lekker veel dossiers in!

Toen mijn schoonvader overleed heb ik veel gratis op Marktplaats gezet. Beter dan naar het grofvuil brengen.
Om zelf iets gratis te halen ben ik steeds te laat :-)
Grappig hier hetzelfde met schoonpapa, en vaak mensen die er superblij mee zijn. Liever zo dan de stort, of de kringloop (als je het tegenwoordig wegbrengt kun je de helft weer meenemen. Pas was ik daar, wordt dat gezegd, dus ik zeg of je neemt alles of ik neem alles weer mee (waren allemaal goede spullen). Toen namen ze het toch maar aan.

Je moet inderdaad wel scherp op zijn, een zoekopdracht op marktplaats kun je opslaan, dan krijg je bericht als er binnen x km een witte eettafel gratis op te halen is (of wat je dan ook zoekt). Mijn kallax stond er net een kwartier op toen ik toesloeg.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 okt 2025 11:39

Heel veel kringloopwinkels zijn gewoon commerciële tokos.
Of met een shop in een shop zonder dat je het doorhebt

Ik geef het liefst gelijk weg en probeer er doorheen te prikken of het een handelaar is. Tot nu toe aardig gelukt.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 28 okt 2025 12:47

Ach soms is een bedrijf ook prima hoor, we hadden de oude kantoortafels van schoonpa, modelletje jaren 70, die niemand wilde. Er kwam een meneer van een bedrijf waar ze die in het magazijn gebruikten. En daavoor iemand van een tandtechnisch lab, die het gebruikte in het lab, en als er dan wat chemische zut op kwam, was dat niet erg. Prima duurzaam, en ik kreeg het mijn auto niet in dus blij dat het weg was.

Of een tekentafel aan een paar kunstenaars waavan ik bepaald niet de indruk had dat het geld tegen de plinten klotste. Mensen zijn echt dankbaar en blij, en daar werden wij in de familie ook blij van.

Ik was een enthousiast bezoeker van kringloopwinkels, kom er nog steeds regelmatig maar de lol begint er wel een beetje vanaf te gaan. Spullen zijn vaak gewoon bijna nieuwprijs. Daar heb ik wel problemen mee dan, ze krijgen het gedoneerd, worden riant gesubsidieerd en dan zijn de prijzen nog zo hoog. Ook voor mensen die het niet breed hebben is de kringloop geen optie meer. Kringloop is hip, iets met vraag en aanbod.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 28 okt 2025 18:52

De kringloop is een "bedrijf " geworden. Een aantal jaar terug hebben wij ons zadeltuig lederen 2-3 zits bankstel vervangen voor een nieuw. Het 'oude' maar nog zeer goede bankstel hebben wij 'gratis' aangeboden aan de kringloop. De mijnheer van de kringloop vond echter dat het bankstel er niet als 'nieuw' uitzag en was dus niet geïnteresseerd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 29 okt 2025 11:37

2 Winterbanden online voor de Voiture, neefje van me monteert ze op de velg.

Plaats reactie