Gravelbike voor <3000?
ivm leasing dient alles via de fietsenmaker te gebeuren.scottpch64 schreef: ↑26 okt 2025 07:36Lees hier op het forum het Topic over Aliexpress wielen van CSC maar eens door, heb je voldoende keuze voor een upgrade tegen een super prijs!
Tips voor de bandenkeuze, een 'snelle' en niet te brede band ? Voor- en achteraan dezelfde band of twee verschillende types ?
-
scottpch64
- Forum-lid
Voor €500,-/€600,- heb je geen upgrade voor je huidige wielset, ik zou die €375,- zelf "dragen" om een werkelijke upgrade te realiseren met de aankoop van een set CSC wielen!
21 mm lijkt mij dan wel voldoende.roel79! schreef: ↑27 okt 2025 13:46ivm leasing dient alles via de fietsenmaker te gebeuren.scottpch64 schreef: ↑26 okt 2025 07:36Lees hier op het forum het Topic over Aliexpress wielen van CSC maar eens door, heb je voldoende keuze voor een upgrade tegen een super prijs!
Tips voor de bandenkeuze, een 'snelle' en niet te brede band ? Voor- en achteraan dezelfde band of twee verschillende types ?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Voor een gravelbike?
Ik heb de Schwalbe G-One RS Pro in 35mm op de woonwerk fiets. Heel snel, je kan er best flink wat gravel mee doen, maar zodra het vochtig wordt en je op aarde of bosgrond komt, ga je glijden. Je zou dzt wat kunnen compenseren door vooraan een iets grover profiel te leggen. De G-One allroun dof zelfs de 'bite'. Die vind ik best ook nog snel op asfalt.
Ik heb de Schwalbe G-One RS Pro in 35mm op de woonwerk fiets. Heel snel, je kan er best flink wat gravel mee doen, maar zodra het vochtig wordt en je op aarde of bosgrond komt, ga je glijden. Je zou dzt wat kunnen compenseren door vooraan een iets grover profiel te leggen. De G-One allroun dof zelfs de 'bite'. Die vind ik best ook nog snel op asfalt.
Ik zelf rijd ook deze banden, maar dan achter 40mm en voor 45mm. Best veel grip vind ik, rij er ook weleens op MTB parcoursen mee bij droog weer. Heb de rijrichting van de voorband andersom gelegd, is me weleens verteld dat dit meer grip geeft (wel meer rolweerstand).koeroeur schreef: ↑28 okt 2025 20:37 Voor een gravelbike?
Ik heb idd ook nog de bite vooraan gelegd en de allround achteraan. Dan voel je af en toe het achterwiel wat slippen, maar 'k vind dat soms best fijn.
wdfl schreef: ↑19 okt 2025 19:33 KTM gravelator?
https://www.rabe-bike.de/de/ktm-gravela ... -teal-2026
https://www.rabe-bike.de/de/ktm-gravela ... arbon-2026
veel fiets voor die prijs als je het mij vraagt
Heb een week terug de gravelator elite 2x gekocht. Bevalt uitstekend !
Voor dit geld heb je veel fiets, volledig carbon frame en wielen en een goede afmontage.
Moet er wel bij zeggen dat de kleur in werkelijkheid heel anders dan op internet.
De kleur op het frame is veel donkerder met licht groene decals

Ik heb destijds ook geïnformeerd bij Rose, maar kon drie jaar geleden alleszins niet bij o2o.
Anders stond er nu een backroad in de garage.
Ik vind hun huidige kleuren wel nergens op lijken, maar dat heb ik bij meer en meer merken.
Mooie fiets die KTM!
Anders stond er nu een backroad in de garage.
Ik vind hun huidige kleuren wel nergens op lijken, maar dat heb ik bij meer en meer merken.
Mooie fiets die KTM!