Muziek - Een streling voor het oor ...
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Er waren zelfs complete Yo! MTV Raps weekenden. Dan zat ik vanaf 19.00u op vrijdagavond klaar om al die videos op te nemen (op VHS uiteraard) en kwam ik dat weekend nauwelijks buiten. Zat ik tot zondagavond 23.59u non-stop voor de TVErnie C. schreef: ↑16 okt 2025 08:02Nu had MTV al lang niks meer met muziek te maken en was dat era al heel lang afgesloten, toch mooie herinneringen, niet alleen vanwege het muzikale behang, maar vooral de zaterdagochtenden Yo! MTV Raps kijken bij mij thuis met de halve buurt. Ik durf wel te stellen dat dat een stuk leuker was dan iedereen op z'n telefoontje.daniel1975 schreef: ↑15 okt 2025 18:44 https://oor.nl/news/mtv-stopt-ermee-ein ... eruitvond/
End of an era….
Puber jeugdsentiment toch wel. MTV was jarenlang het behang van mijn kamer, dé aangever van nieuwe muziek. Toen een videoclip nog gaaf/mooi/controversieel was. Wie kent niet Thriller, November rain, Take on me, Money for nothing, Sledgehammer, I want to break free, Like a prayer, etc?
Beklijft bij mij toch beter dan de ellenlange shitzooi die Spotify je aan probeert te reiken.
(Daarna gingen we naar buiten om te voetballen of te basketballen, dat snapt de jeugd helemaal niet meer)
En ja, die videobanden heb ik nog!
Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, de mijne van 9 doet dat al. Bizar wat ze meekrijgen van "oude" muziek door alles wat ze online zien. Dat is dan het beetje positieve zullen we maar denkenMehekachtohapi schreef: ↑16 okt 2025 11:19 Dank! Mijn jongste is net 16. We luisteren sowieso heel veel muziek thuis en in de auto. Extra leuk nu met Spotify in de auto. We doen dan om en om een nummer.
Nu mijn kinderen ouder worden, komt er ook hun muziek bij. The Weekend, Dua Lipa, Kendrick Lamar en al die anderen waar ik de namen nog echt even van moet gaan leren onthouden![]()
Die vliegt van Roxy Dekker naar Still haven't found en van K-pop deamon hunters naar Helene Fisher of Coldplay
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Zelf heb ik een heel brede smaak van muziek en dat zie ik inmiddels ook bij mijn dochter terug.
Hitster spelen met elkaar is ook een feestje!
Hitster spelen met elkaar is ook een feestje!
De Quad 3 die ik een paar weken geleden besteld had is binnen. Dan is Aja van Steely Dan wel een hele fijne kandidaat voor een eerste ontmoeting...........
Verder staan klaar:
What’s Going On – Marvin Gaye
Kind of Blue – Miles Davis
Blue – Joni Mitchell
Tea For The Tillerman - Cat Stevens
In the Court of the Crimson King – King Crimson
Wish You Were Here – Pink Floyd
The Nightfly – Donald Fagen
Physical Graffiti – Led Zeppelin
Het gaat om de muziek maar deze albums zijn allemaal van een uitmuntende geluidskwaliteit en heerlijk om te wennen aan nieuwe hardware.............
Verder staan klaar:
Blue – Joni Mitchell
Het gaat om de muziek maar deze albums zijn allemaal van een uitmuntende geluidskwaliteit en heerlijk om te wennen aan nieuwe hardware.............
Nou nee, ik ben niet zo in de gloria, dus geen Elly. Rikkert Biemans van new-kids is weer het andere uiterste. Ik zit er ergens tussenin
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Mooie versterker. Met ringkerntrafo zie ikGastheerg schreef: ↑22 okt 2025 16:08 De Quad 3 die ik een paar weken geleden besteld had is binnen. Dan is Aja van Steely Dan wel een hele fijne kandidaat voor een eerste ontmoeting...........
Verder staan klaar:
Blue – Joni Mitchell
De Quad is maar voor de hobbykamer. Ik had een eenvoudig versterkertje staan.
Wel redelijk goede draaitafel (Project) en CD speler (Cambridge) en Dali zuiltjes.
Ik heb veel Quad gehad van 33, 405, 2 x 405 los kanaal, 2 x 405 met fasedraaier, Fm3, Fm4, 34, nog eens 33 en 303 voor hobby kamer
Eerste indruk is dat instrumenten heel goed te onderscheiden zijn, laag erg goed en bediening is een feest.
Wellicht komt er in deze lijn ook een CD speler en ik ben bang dat ik dan ook ga zwichten. Heb vooral platen maar genoeg cd's om daar toch een nier voor in te leveren
Minpunt aan de Quad 3. Connectors voor luidsprekers zijn niet erg diep. Dus ik denk dat ik de bananenstekkers door vorkjes ga vervangen. Heb nog 4 vergulden liggen en genoeg krimpkous en dat is een leuk klusje als het eens pist van de regen.............
Wel redelijk goede draaitafel (Project) en CD speler (Cambridge) en Dali zuiltjes.
Ik heb veel Quad gehad van 33, 405, 2 x 405 los kanaal, 2 x 405 met fasedraaier, Fm3, Fm4, 34, nog eens 33 en 303 voor hobby kamer
Eerste indruk is dat instrumenten heel goed te onderscheiden zijn, laag erg goed en bediening is een feest.
Wellicht komt er in deze lijn ook een CD speler en ik ben bang dat ik dan ook ga zwichten. Heb vooral platen maar genoeg cd's om daar toch een nier voor in te leveren
Minpunt aan de Quad 3. Connectors voor luidsprekers zijn niet erg diep. Dus ik denk dat ik de bananenstekkers door vorkjes ga vervangen. Heb nog 4 vergulden liggen en genoeg krimpkous en dat is een leuk klusje als het eens pist van de regen.............
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Mooie versterker is dat! Gaaf retro uiterlijk ook.
Hier thuis niet. Dochter nét te jong (2013), partner (1976) kent wel alle nummers, maar geen bijbehorende jaartallen.... Met als gevolg dat ik altijd win.
OT: Van de week KINK1500 op LP binnengekregen. Staan best wat pareltjes op, zeg. Temple of the Dog, Bettie Serveert, Wolfmother. Vinyl is doorschijnend blauw: blijft mooi om te zien als de plaat niet 'gewoon' zwart is.
Op de Sonos vandaag (nog geen vinyl van): The Murder Capital en Gurriers.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander