Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met losse onderdelen ben je vaak nog steeds goedkoper uit dan een complete Sworks
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heb sedert donderdag een Grail CF SL 7 AXS.

Ondertussen nog geen meter mee gereden, had nog enkele dingetjes nodig zoals garmin mount, SPD pedalen, ventielen om wielen tubeless te maken
Nu heb ik dus vandaag de wielen tubeless gemaakt, en toen ik ze terug in de fiets wilde plaatsen, zag ik dit aan de achterbrug net onder de rem caliper. Dacht eerst dat het een klever was, even aan geprutst maar het komt er niet af. Iemand enig idee?

Ondertussen nog geen meter mee gereden, had nog enkele dingetjes nodig zoals garmin mount, SPD pedalen, ventielen om wielen tubeless te maken
Nu heb ik dus vandaag de wielen tubeless gemaakt, en toen ik ze terug in de fiets wilde plaatsen, zag ik dit aan de achterbrug net onder de rem caliper. Dacht eerst dat het een klever was, even aan geprutst maar het komt er niet af. Iemand enig idee?

Het is een klevertje om te voorkomen dat je de remschijf in je frame hakt, tenminste als je het wiel niet geheel recht terug plaatst. Juist een fijne gimmick op een carbon frame - ik heb het ook op mijn fietsen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Gisteren de eerste rit gedaan op de Grail.
Ik had een een beetje schrik dat de zadelpen zou zakken (het internet staat vol met horrorverhalen over zakkende Canyon zadelpennen) maar gelukkig niets aan de hand. Ook blij dat ik voor de L gegaan ben, een XL zou veel te groot zijn geweest.
Ik had een een beetje schrik dat de zadelpen zou zakken (het internet staat vol met horrorverhalen over zakkende Canyon zadelpennen) maar gelukkig niets aan de hand. Ook blij dat ik voor de L gegaan ben, een XL zou veel te groot zijn geweest.
Had ik ook, maar een keer goed ingesmeerd en vastgezet (5nm) en daarna nooit weer last van gehad.Kiekeboe schreef: ↑27 okt 2025 19:59 Gisteren de eerste rit gedaan op de Grail.
Heb ik dus ook gedaan, eerst de boel ontvet, daarna ingesmeerd met Tacx carbon montage pasta die ik nog liggen had.
En inderdaad, op het net lees je veelal alleen maar de verhalen waar het slecht afloopt.
En inderdaad, op het net lees je veelal alleen maar de verhalen waar het slecht afloopt.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Het is vooral de aeroad welke last heeft van een zakkende zadelpen.
Bij de grail heb ik het nog niet vaak voorbij zien komen.
Bij de grail heb ik het nog niet vaak voorbij zien komen.