Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 20 okt 2025 17:44

Zo'n fietspad zie je toch meteen 😉

senior
Forum-lid

senior 20 okt 2025 19:36

En dat doen die gele platen niet alleen hier in eigen land maar ook in bijv. Duitsland. En dan blijkt ook nog eens dat ze de Duitse regels niet kennen.

Edit: reactie op DDX

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 20 okt 2025 20:38

DDX schreef: 20 okt 2025 17:31 Zaterdag kwam ik hier aanfietsen :

https://maps.app.goo.gl/gVqct3Tesois1hey7

Stonden 2 auto's te wachten voor rood licht dus remde af zag dat het stoplicht op groen ging, mooi kon ik gelijk oversteken om rechtdoor te gaan.
Auto die achter mij kwam aanrijden vol op de toeter en toen ik aan overkant was sneed hij mij zo ongeveer af om mij de berm in te drukken.
Bij oversteken zag ik dat er een stukje fietspad was met stoplicht voor fietsers en op google maps zie ik nu dat er ook een fietspad bord staat.
Maar zou best kunnen dat die achter de struiken verscholen zat.

In de ogen van die automoblist was ik weer zo'n aso wielrenner die niet even netjes op het fietspad ging. (wat niet eens lukte omdat er auto's stonden)
Even een (misschien onjuiste) conclusie op basis van je verhaal: je hebt de auto's dus links ingehaald?
Want als je gewoon rechts was blijven fietsen en achter de auto's gewacht had, had je het paadje namelijk wel gezien?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 20 okt 2025 20:42

Ik denk dat we allemaal wel eens een fout hebben gemaakt in het verkeer waar we later spijt van hebben.
Over de reactie van de automobilist heb ik een mening, maar die geef ik niet. ;)

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 20 okt 2025 21:16

Vandaag van werk naar huis, gedoe met 2 onafhankelijke scooter rijders.
Op een lang, recht, breed, enkele richting fietspad wilde ik graag even achter een dame met Scooter blijven. Windkracht 3-4 op kop, mag ik ff uit de wind? Hupsakee, Brakecheck! Nou is dat geen probleem, voldoende afstand en beetje uit het spoor. Dan maar er langs, blijft ze achter mij plakken....dan ga ik maar sneller rijden ondanks dat ik daar geen trek in heb. Verder geen gedoe en kan me nog wel iets voorstellen dat een vrouw liever geen "hijgende" wielrenner achter zich aan heeft. Om daar een Brakecheck voor te doen is ook overdreven.
Stukje verder, stoplicht tussen 2 bruggen en als je geluk hebt is er wat verkeer voor je dat het licht op groen zet, kun je zonder vertraging door groen. Dat geluk had ik, ik sloot toevallig aan bij een andere scooter, met een man erop. Ik moest erachter blijven ivm tegenliggers en kon mss nu wel even freewheelen. Die vent (grof type uit een achterbuurt) begon direct te slingeren over het fietspad. Ja, huh, wat dan? En hij begon te schelden "je moet het alleen doen". Ik zat er net 20-30 meter achter en kon er niet fatsoenlijk langs (als ik dat gewild had). Toen hij begon te schelden heb ik hem ook maar ingehaald. Ik schudde met mijn hoofd van ongeloof. Olie op het vuur "moet je ook nog nee schudden!!!" Scooter was niet opgevoerd dus kon er vrij goed afstand van nemen. Dat spul gaat ook bergaf niet sneller, dus de achterstand van die aso werd alleen groter.
Het was heel bijzonder, met ruim 10.000km per jaar nog nooit meegemaakt.
Van een vrouw kan ik het me nog voorstellen, alhoewel, volop licht, drukke autoweg erlangs. Maar wat zo'n vent bezielt om in 20-30 meter gelijk agressief te worden is mij een raadsel. Mijn koplamp stond wel aan, maar op lage stand (ook in donker niet verblindend) en op continue licht (niet knipperend). Bizar.
Dogma F

DDX
Forum-lid HC

DDX 20 okt 2025 21:29

Tussendoor schreef: 20 okt 2025 20:38 Even een (misschien onjuiste) conclusie op basis van je verhaal: je hebt de auto's dus links ingehaald?
Want als je gewoon rechts was blijven fietsen en achter de auto's gewacht had, had je het paadje namelijk wel gezien?
Nee er stonden 2 auto's stil voor een rood stoplicht ik rolde (beetje remmen) tot vlak bij de achterste auto en toen sprong stoplicht op groen en konden we met z'n 3en doorrijden, de 2 auto's voor mij gingen linksaf.
En achter mij kwam een auto vrij rap aanrijden die rechtdoor wou en zo ongeveer hele kruising op z'n toeter drukte en mij aan de overkant zowat de berm in duwde.

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 20 okt 2025 21:49

OK, helder.

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 20 okt 2025 21:52

Ramon73 schreef: 20 okt 2025 21:16 Die vent (grof type uit een achterbuurt)
Ben je 'm naar huis gevolgd dan...?

sauerlaender
Forum-lid

sauerlaender 20 okt 2025 22:28

Ramon73 schreef: 20 okt 2025 21:16 Vandaag van werk naar huis, gedoe met 2 onafhankelijke scooter rijders.
….
Bizar.
Ja, dat is idd bizar. Gelukkig ben ik tot nu onverschillige of zelfs aardige scooter rijders tegengekomen. Soms minderen ze vaart zodat ik kan aanhaken en kijken ze dat ze niet te snel rijden voor mij. Het leukste was een keer iemand op een niet opgevoerde scooter die zich verontschuldigde dat hij niet harder kon. Ook na jaren krijg ik er telkens weer een glimlach op mijn gezicht als ik eraan terugdenk.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 20 okt 2025 22:31

Tussendoor schreef: 20 okt 2025 21:52
Ramon73 schreef: 20 okt 2025 21:16 Die vent (grof type uit een achterbuurt)
Ben je 'm naar huis gevolgd dan...?
Toch lastig hé, begrijpend lezen. Ik mocht niet achter hem rijden. Dan wordt volgen best lastig.

Geloof me, de afkomst straalde er vanaf.
Dogma F

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 29 okt 2025 18:52

Vandaag een artikel in de krant over het imago van de fatbike/kindbrommer:

Afbeelding

Met een mooie 'uitsnede' uit het artikel

Afbeelding

Ik moest toch even gniffelen :lol:

Sulla
Forum-lid

Sulla 30 okt 2025 15:16

Nou "Trust the science" zullen we dan maar zeggen. :?

Overigens had mijn dochter (12 en brugsmurf) van de week ook sociologisch 'onderzoek' gedaan naar de fatbike.

En had toch wel wat duidelijke observaties gedaan over het vrijwel totaal ontbreken van fatbikes op haar nieuwe middelbare school en de hoeveelheid fatbikes op de andere middelbare scholen waar veel van haar oude klasgenootjes naar toe gegaan zijn.

"Pap, volgens mij zit ik op een kakker school" :D
Laatst gewijzigd door Sulla op 30 okt 2025 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie