Het grote veldrijden-topic
Ach, het is voor mij een uitje en de sfeer, door de modder stappen, paar uur in auto, gewoon leuk. Als het een leuke koers is, ook goed. Ik moet zeggen dat je langs dat parcours maar weinig van de koers meekrijgt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Indien je zelfs slechts 1x naar een cross zoals bv Koppenberg, Zonhoven, Diegem,
Hoogerheide geweest bent, weet je dat je er wat voor over moet hebben door reeds
rond 12u op het parcours, op de 1ste of 2de rij, je plekje in te nemen.
Doe je dat niet, ben je niet groter dan 2meter en kom je veel later toe? Tja, dan neem je
zelf het risico van maar weinig van de cross mee te krijgen, doordat je vanaf rij 3 staat.
Ik heb een paar jaar gewerkt op de cross van Koksijde, foto's en video voor sociale media.
Op de cross zie je eigenlijk weinig van de cross. Wil je de wedstrijd goed zien, kijk je op TV.
Idem eigenlijk bij eender welke wedstrijd. Je gaat voor de belevenis vind ik.
Dit blijf ik wel een schone vinden. Al zeg ik het zelf.

Op de cross zie je eigenlijk weinig van de cross. Wil je de wedstrijd goed zien, kijk je op TV.

-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dat moet toch d’n Wout geweest zijn in zijn jonge jaren (??) 2017?
Adversity is the Catalyst of Change
- daniel1975
- Forum-lid HC
AF kende inderdaad een indrukwekkende vooruitgang.daniel1975 schreef: ↑18 okt 2025 22:29De huidige AF systemen blijven altijd de ogen volgen als je dat wilt. Bizar hoe goed dat anno nu werkt.
Als ik ooit nog eens geld heb ook zo'n mirrorless camera kopen.
koeroeur schreef: ↑18 okt 2025 17:21 Ik heb een paar jaar gewerkt op de cross van Koksijde, foto's en video voor sociale media.
![]()
Van Aert, toen nog vele kilo's lichter.....minstens 8 jaar geleden dat hij de mooiste
en meest waardevolle trui ter wereld nog dragen mocht en toen nog
het niveau had om Van der Poel te overklassen....of het geluk had zoals
op het WK Bièles, om de titel enkel te kunnen binnenhalen doordat
Mathieu circa 5 keer plat viel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat was géén geluk, dat was ervaring én kennis. Weliswaar niet van VanAert, maar wel van zijn coach Albert, die na bekijken van het parcours koos voor oude 'waardeloze' tubes die haast niet lek te krijgen zijn.