dan gaan we toch gewoon op de A12 zitten?
Energie-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het is zo lastig om het complete plaatje te ontwerpen en te berekenen.
En het blijft passief, net als met een auto heeft je rechtervoet het meeste invloed. Dat is met een huis niet anders.
En een lager verbruik per bv kilometer is leuk, maar je kan beter niet rijden, dat scheelt nog altijd het meest.
En goede voorlichting met tips en trucks.
Isoleren is heel leuk, maar dan moet het totaal wel kloppen. Het loont nogsteeds om bv begin dag een kwartier de ramen open te zetten.
Dan wordt het even koud, maar het kost veel minder energie je huis vervolgens op te warmen. Als je goed isoleert zul je echt moeten zorgen dat het vocht heel goed je huis uitgaat. Als je dan vervolgens je was binnen gaat drogen ben je terug bij af.
Daarnaast kopen we steeds spullen die allen maar meer energie verbruiken, grote TV,s, computer schermen etc.
Grotere huizen, SUV,s ook energie technisch kansloos gebruiken gewoon 20% meer.
En het blijft passief, net als met een auto heeft je rechtervoet het meeste invloed. Dat is met een huis niet anders.
En een lager verbruik per bv kilometer is leuk, maar je kan beter niet rijden, dat scheelt nog altijd het meest.
En goede voorlichting met tips en trucks.
Isoleren is heel leuk, maar dan moet het totaal wel kloppen. Het loont nogsteeds om bv begin dag een kwartier de ramen open te zetten.
Dan wordt het even koud, maar het kost veel minder energie je huis vervolgens op te warmen. Als je goed isoleert zul je echt moeten zorgen dat het vocht heel goed je huis uitgaat. Als je dan vervolgens je was binnen gaat drogen ben je terug bij af.
Daarnaast kopen we steeds spullen die allen maar meer energie verbruiken, grote TV,s, computer schermen etc.
Grotere huizen, SUV,s ook energie technisch kansloos gebruiken gewoon 20% meer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@havana bij welke maatschappij zit jij nu met je variabel?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oh neeeeee….. nog gecompliceerder.
Heb maar 7 panelen vwb soort contract telt dit niet mee mag ik aannemen. Qua gas verbruik warm water en verwarmen verbruik 1000m3 voor 4 personen verwacht komend jaar op gem €135,- per maand voor mij prima zo.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In Vlaanderen is de energiefactuur vooral een belastingsfactuur.
Minder dan de helft gaat over het effectieve energieverbruik.
Dus op meer dan de helft van wat je betaalt heeft de aanbieder geen enkele invloed.
Wij verbruikten in 2024 totaal 1200 Kwh dag, 1216 Kwh nacht en nog 5300 Kwh gas.
Vooral omdat geen enkele aanbieder altijd over een gans jaar de goedkoopste is, blijf ik waar ik zit, en dat is Engie.
Minder dan de helft gaat over het effectieve energieverbruik.
Dus op meer dan de helft van wat je betaalt heeft de aanbieder geen enkele invloed.
Wij verbruikten in 2024 totaal 1200 Kwh dag, 1216 Kwh nacht en nog 5300 Kwh gas.
Vooral omdat geen enkele aanbieder altijd over een gans jaar de goedkoopste is, blijf ik waar ik zit, en dat is Engie.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
In NL idem
Adversity is the Catalyst of Change
Dynamisch idd. Ik zit bij Tibber, maar Frank Energie is volgens mij ook prima.
Tibber en Zonneplan krijgen op Tweakers de meeste fans, vanwege transparantie in berekeningen, facturen en uitkeren.
Tibber maakt elke maand dat wij meer terugleveren dan afnemen geld over en saldeert aan het einde van het jaar.
Dat is stoer, want ze moeten maar zien dat ze na salderen weer hun geld terugkrijgen.
Tibber maakt elke maand dat wij meer terugleveren dan afnemen geld over en saldeert aan het einde van het jaar.
Dat is stoer, want ze moeten maar zien dat ze na salderen weer hun geld terugkrijgen.
hun fietsen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Goed voor jou, er zullen genoeg mensen zijn die nog minder dan wij verbruiken net zoals er veel zullen zijn die meer verbruiken.
Ik wilde echter vooral aangeven dat de prijs van de leverancier minder dan de helft van je factuur uitmaakt.
.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend