Het gaat om een Koga Fullpro track uit 2010-2015 (ik weet het exacte bouwjaar niet).
Nu is het zo dat er op de fiets een weg crankstel zit gemonteerd. Als ik de kettinglijn opmeet kom ik dan op ongeveer 47mm uit.
Op baanfietsen is de standaard kettinglijn 42,5 mm.
Door die 5mm maakt de ketting een iets ratelend geluid. Niet het grootste probleem van de wereld en ook geeft het geen hinder met fietsen.
Nu was ik toch aan het kijken om een echt baan crankstel op de fiets te zetten en daar ontstond een probleem.
Ik heb een SRAM S300 crankstel aangeschaft daar zit standaard een 48t blad op. Na het BB te hebben vervangen (deze is meegeleverd met het crankstel) en het crankstel te hebben geplaatst zag ik dat het tandwiel wel heel dicht langs de achtervork gaat. Op dit moment gebruik ik een 52T voorblad en deze gaat zeker niet passen ivm de achtervork.
Kan het zijn dat de oudere baanframes niet gemaakt zijn voor een 42,5 mm kettinglijn of zie ik iets over het hoofd bij het monteren.
Er is op internet helaas niet zoveel over de KOGA Fullpro Track te vinden, vandaar dat ik hier op het forum maar eens een poging waag.
Bijgevoegd een foto van de fiets met het weg crankstel.