Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Voor stroom zit ik ook bij een coöperatieve, het Belgische ecopower. Ik heb sinds een maand een digitale teller, dus ik wacht even af hoe dat m'n kosten beïnvloedt. Of beter gezegd, ik wacht af hoeveel het me meer gaat kosten. Want dat staat buiten kijf.
Voor gas check ik ieder jaar opnieuw en stap dan over naar een leverancier die ook korting geeft. Absurd, want zo verhuis ik bijna jaarlijks. En idd de vaste klanten betalen die kortingen mee.
Voor gas check ik ieder jaar opnieuw en stap dan over naar een leverancier die ook korting geeft. Absurd, want zo verhuis ik bijna jaarlijks. En idd de vaste klanten betalen die kortingen mee.
Het kan lonen als je gas en stroom apart gaat afnemen. United Consumers is nu goedkoop met gas (1.18 per m3) en een bonus van 215 euro per jaar. Daar het gas voor een jaar vastgezet.
Stroom ga ik per 1-11 over naar dynamisch want met een EV en PHEV op de oprit kunnen we het verbruik sturen naar goedkope momenten.
Wij wekken ook wel 6500kwh op, dus de terugleverboete van 550 euro per jaar is fors. Met dynamisch heb je dat niet.
Let wel op dat je tegenwoordig 30 dagen opzegtermijn hebt.
Stroom ga ik per 1-11 over naar dynamisch want met een EV en PHEV op de oprit kunnen we het verbruik sturen naar goedkope momenten.
Wij wekken ook wel 6500kwh op, dus de terugleverboete van 550 euro per jaar is fors. Met dynamisch heb je dat niet.
Let wel op dat je tegenwoordig 30 dagen opzegtermijn hebt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ze dan weer goedkoper zijn dan de andere provider hobbel je toch net zo makkelijk weer terug? Alleen dan als koopjesklant en niet als vaste klant die langer blijft.Oppbogga schreef: ↑16 okt 2025 11:37 Dat heeft mij er een paar jaar geleden ook toe gebracht om na 40 jaar trouw mijn rekening aan Essent overgemaakt te hebben was er geen reactie op de vraag of er voor mij ook nog iets te halen viel! Noppes, dus.
Ben gaan zoeken en vond een andere provider en dat scheelde destijds meteen €80,00 pm. Geen klein bier…!
Na de overstap liepen ze me de deur plat om me weer binnen te hengelen, no way.. never nooit weer naar die klup.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
En afgesloten voor 1 jaar vanaf 1-11-2025
contract
Energie
Je hebt binnenkort stroom en gas van Eneco
per maand €128,64
Tarieven
Stroom € 0,25890 per kWh (normaal)
Dal € 0,24313 per kWh (dal)
Terug lever kosten € 0,14231 per kWh
Vaste leveringskosten € 8,99 per maand
GasTarief € 1,16917 per m3
Vaste leveringskosten € 7,99 per maand
Korting € 395,00
contract
Energie
Je hebt binnenkort stroom en gas van Eneco
per maand €128,64
Tarieven
Stroom € 0,25890 per kWh (normaal)
Dal € 0,24313 per kWh (dal)
Terug lever kosten € 0,14231 per kWh
Vaste leveringskosten € 8,99 per maand
GasTarief € 1,16917 per m3
Vaste leveringskosten € 7,99 per maand
Korting € 395,00
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
ottorongo2
- Forum-lid
Met Essent heb ik ook nare (niet correcte) ervaring gehad.Bij een eerste afwijzing wegen te duur per maand, werd mij een tweede en fel verbetrde maandprijs voorgesteld. Op mijn opmerking dat dit voorstel mij bij de eindeafrekening zou kunnen nekken werd dit weggewuifd, het voorige (duurder) voorsrtel was een fout van een medewerker die nog niet zolang in dienst was. Maar wat bleek ; de eindafrekening kostte mij veel geld, dus nooit,nooit meer Essent.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Daar staat wel tegenover dat je (bij een goed contract) wel 16ct per kwh terugleververgoeding kunt krijgen wat je meer op wekt dan je kan salderen. Je saldeert sowieso tegen je stroom tarief.daniel1975 schreef: ↑16 okt 2025 18:46Dus elke kwh die je het net in duwt kost 14ct? Blijft echt een bizar fenomeen.
Het levert niet meer op wat het in het verleden deed, maar dat was ook wel bizar. Ik betaalde met mijn stroom opwek mijn gasrekening. Betaalde ik 30 euro per maand en kreeg ik aan het einde van het jaar ook nog 300 terug, terwijl we 650m3 gas gebruikten + vastrecht voor stroom en gas. Dat is niet houdbaar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar in de situatie zonder de salderingsregeling?
Dat die eraf gaat snap ik overigens wel. (Het politieke proces dan weer niet).
Dat die eraf gaat snap ik overigens wel. (Het politieke proces dan weer niet).
Snap ik het goed?
In NL krijg je dus voor wat je levert hetzelfde bedrag als wat je afneemt, maar dan worden er per Kwh kosten afgetrokken?
Bij Ecopower (België dus) betaalde ik in september 25: 0,1187 €/kWh voor afname en voor injectie kreeg ik 0,0200 €/kWh
Bedoeling is dus zo veel mogelijk te gebruiken op het moment zelf. M'n dochter is overdag altijd thuis, dus die kan af en toe wel een machine aansteken als de zon schijnt, maar ander sis dat met twee werkenden toch amper haalbaar?
In NL krijg je dus voor wat je levert hetzelfde bedrag als wat je afneemt, maar dan worden er per Kwh kosten afgetrokken?
Bij Ecopower (België dus) betaalde ik in september 25: 0,1187 €/kWh voor afname en voor injectie kreeg ik 0,0200 €/kWh
Bedoeling is dus zo veel mogelijk te gebruiken op het moment zelf. M'n dochter is overdag altijd thuis, dus die kan af en toe wel een machine aansteken als de zon schijnt, maar ander sis dat met twee werkenden toch amper haalbaar?
Vaak krijg je het “kale” tarief terug (zonder belastingen) en heb je ook een terugleverheffing die je moet betalrn per kwh. Tevens wordt afname en teruglevering ook nog gesaldeerd per jaar dus maakt het niet heel veel uit wanneer je wat verbruiktkoeroeur schreef: ↑16 okt 2025 21:26 Snap ik het goed?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar die saldering loopt eraf en dan wordt het anders….
Gisteren verlengd bij Eneco. De stroomtarieven die jij laat zien zijn gelijk aan wat ik te horen heb gekregen. Ik ga echter naar een dynamisch contract dus we gaan selectief wassen etc. Voor gas 1 jaar vast voor €1,20xxx / m3. Is jouw gasprijs variabel of vast?
Ride bikes, not tanks!