Ervaringen met Aliexpress wielen
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 sep 2025 12:18
Mijn vraag gaat niet over echte AliExpress bestelling maar over Carl-z. Die is hier ook vaker genoemd. Is er iemand die ervaring heeft met bestellen bij deze wielbouwer? Communicatie lijkt nl. niet zijn sterkste punt. Heb gisteren een bestelling geplaatst, en betaling via Paypal gedaan. Heb echter nog steeds geen bevestigingsmail van ze ontvangen. Is dit hun normale werkwijze?
Bianchi Impulso Pro GRX825
Heb 2 setjes, soms kleine hapering in de communicatie. Maar wordt pas afgeschreven bij verzending. Wielsets zijn prima gebouwd.Gravel-newbie schreef: ↑16 okt 2025 07:27 Mijn vraag gaat niet over echte AliExpress bestelling maar over Carl-z. Die is hier ook vaker genoemd. Is er iemand die ervaring heeft met bestellen bij deze wielbouwer? Communicatie lijkt nl. niet zijn sterkste punt. Heb gisteren een bestelling geplaatst, en betaling via Paypal gedaan. Heb echter nog steeds geen bevestigingsmail van ze ontvangen. Is dit hun normale werkwijze?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 14 sep 2025 12:18
Ok bedankt. Ga ik nog even afwachten.
Bianchi Impulso Pro GRX825
Vandaag kwam het setje wielen al binnen via Spanje / Madrid zag ik bij GLS. Ze zien er gewoon weer goed uit zoals bijna gewoonlijk. De binnenbreedte met 23.3mm en de externe breedte met 32.2mm kloppen wel met de overlevering. Straks even tubeless tape monteren en voor 24h een binnen en buitenband monteren, en dan kan de tubeless tape even goed aangedrukt worden. 1373 gram is ook wel een keurig gewicht - zal met tubeless tape ca 1400 gram zijn.














Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Het gekke is wel dat mijn andere CSC wielen intern breder zijn en ook asymmetrisch ?! Deze zijn op het eerste oog symmetrisch en gemeten intern iets van 2mm smaller.
Ik moet nog wel even kijken welke verkopende partij ik toen had.
Niet dat het erg is : er komen hoogstwaarschijnlijk 35-40mm Panaracer slicks onder. Kunnen ze mooi dienst doen op de gravelbike. Nu ligt er 30mm Vittoria Corsa op ( 31.5mm gemeten ).
Ik moet nog wel even kijken welke verkopende partij ik toen had.
Niet dat het erg is : er komen hoogstwaarschijnlijk 35-40mm Panaracer slicks onder. Kunnen ze mooi dienst doen op de gravelbike. Nu ligt er 30mm Vittoria Corsa op ( 31.5mm gemeten ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Nog ff een tip : ik heb van al mijn CSC wielen de eind doppen er afgehaald en de lager afdichting even verwijderd. Daarna alles even extra gesmeerd met marine grease. Ook de aluminium assen en buitenkant van de lager afdichting gesmeerd.
Ik merkte dat bij 1 wiel dat de as doppen moeilijk los te krijgen waren, en dat 1 lagertje al een beetje korrelig voelde. ( regenritten - vocht / schoonspuiten met tuinslang / drogen ). Ik had ook al RVS hybride ceramic lagers besteld bij Ali.
Zie de link in het : wat heb je voor het laatst gekocht topic. Wiel loopt weer erg soepel.
https://a.aliexpress.com/_m0baiF7
Ik merkte dat bij 1 wiel dat de as doppen moeilijk los te krijgen waren, en dat 1 lagertje al een beetje korrelig voelde. ( regenritten - vocht / schoonspuiten met tuinslang / drogen ). Ik had ook al RVS hybride ceramic lagers besteld bij Ali.
Zie de link in het : wat heb je voor het laatst gekocht topic. Wiel loopt weer erg soepel.
https://a.aliexpress.com/_m0baiF7
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Heeft er al iemand die CSC wielen met een XDR body besteld?
Ik heb begrepen, dat de wielen verzonden worden met een Shimano body en dat de de XDR afzonderlijk wordt verzonden.
Heb je tools nodig om de body te vervangen, of is het gewoon met de hand eraf trekken.
Ik heb begrepen, dat de wielen verzonden worden met een Shimano body en dat de de XDR afzonderlijk wordt verzonden.
Heb je tools nodig om de body te vervangen, of is het gewoon met de hand eraf trekken.