Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2025 08:22

Moet je onze vlaamse vrienden dat nu weer inwrijven dat ze hier wél op mochten treden ;-)
Nooit live gezien, maar die stem is echt fantastisch.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 okt 2025 08:31

Toevallig zat ik naast een Duits gezin wat halsoverkop nog tickets hadden gekocht omdat het in Brussel niet door mocht gaan.
Die hadden een gehandicapt zoontje, dat was schitterend om te zien hoe die genoot van het optreden.

0475
Forum-lid

0475 15 okt 2025 17:20

Rustig de avond inglijden…

Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 okt 2025 18:07

Mehekachtohapi schreef: 13 okt 2025 09:38 Dank voor de tip van Christone “Kingfish” Ingram! Ik zit al de hele morgen te luisteren. Lekker!
Toch vind ik z'n derde studio album een tikje minder. Als dit z'n eerste was geweest was ik laaiend.
Daar waar de eerste twee albums een sterke interpretatie waren van de Blues in de huidige tijd leunt het derde album toch wat meer naar de oude Delta Blues.
Niet slecht. Integendeel. Het in fenomenaal goed maar naar een paar luisterbeurten mis ik de stap die hij na de twee vorige albums wel had mogen zetten.

Misschien een beetje flauw maar iemand die zo goed is zorgt er wel voor dat je de verwachting ook hoog gaat zetten.

Los beoordeeld blijft dit album voor mij 5 sterren maar ben wel benieuwd naar het verdere verloop van de carrière van deze snaarkunstenaar die ook nog eens een heel fijne stem heeft.

Nu voor het eten nog even de nieuwe van Greta van Fleet. Zag de buurman weglopen met de hond dus ik kan wel even het stof van de conussen blazen.............

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2025 18:44

https://oor.nl/news/mtv-stopt-ermee-ein ... eruitvond/

End of an era….
Puber jeugdsentiment toch wel. MTV was jarenlang het behang van mijn kamer, dé aangever van nieuwe muziek. Toen een videoclip nog gaaf/mooi/controversieel was. Wie kent niet Thriller, November rain, Take on me, Money for nothing, Sledgehammer, I want to break free, Like a prayer, etc?
Beklijft bij mij toch beter dan de ellenlange shitzooi die Spotify je aan probeert te reiken.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 okt 2025 19:00

daniel1975 schreef: 15 okt 2025 18:44 https://oor.nl/news/mtv-stopt-ermee-ein ... eruitvond/

End of an era….
Puber jeugdsentiment toch wel. MTV was jarenlang het behang van mijn kamer, dé aangever van nieuwe muziek. Toen een videoclip nog gaaf/mooi/controversieel was. Wie kent niet Thriller, November rain, Take on me, Money for nothing, Sledgehammer, I want to break free, Like a prayer, etc?
Beklijft bij mij toch beter dan de ellenlange shitzooi die Spotify je aan probeert te reiken.
Eeuwig zonde, maar wel begrijpelijk.
Ik wist van het bestaan van die thema kanalen maar keek er eigenlijk nooit naar.

Gastheerg schreef: 15 okt 2025 18:07 ..........
Nu voor het eten nog even de nieuwe van Greta van Fleet. Zag de buurman weglopen met de hond dus ik kan wel even het stof van de conussen blazen.............
Ik kan niet wachten op je recensie. 😉😎

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2025 19:10

Theo V schreef: 15 okt 2025 19:00
daniel1975 schreef: 15 okt 2025 18:44 https://oor.nl/news/mtv-stopt-ermee-ein ... eruitvond/

End of an era….
Eeuwig zonde, maar wel begrijpelijk.
Ik wist van het bestaan van die thema kanalen maar keek er eigenlijk nooit naar.
Ik ook niet. Maar ik kan je wel vertellen dat MTV 100x beter was dan de zooi die dochterlief (9) nu voorgeschoteld krijgt op youtube etc.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 15 okt 2025 19:26

Tja, die goeie ouwe tijd, ik wist niet eens meer dat muziekblad "Oor" nog bestond. 🫨
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 16 okt 2025 08:02

End of an era….
Nu had MTV al lang niks meer met muziek te maken en was dat era al heel lang afgesloten, toch mooie herinneringen, niet alleen vanwege het muzikale behang, maar vooral de zaterdagochtenden Yo! MTV Raps kijken bij mij thuis met de halve buurt. Ik durf wel te stellen dat dat een stuk leuker was dan iedereen op z'n telefoontje.

(Daarna gingen we naar buiten om te voetballen of te basketballen, dat snapt de jeugd helemaal niet meer)
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2025 10:30

Ray Cokes, Beavis en Butthead en natuurlijk Unplugged!
Maar vooral toch de videoclips voor mij. Can i play with Madness wat ik toen toch wel soort van eng vond, Justify my love die toch wel heel spannend was voor een puberjongetje (wel een bizar slecht nummer :lol: ), etc.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Gebruikersavatar Mehekachtohapi 16 okt 2025 11:13

Oh jee, daar komt mijn hele jeugd ineens voorbij ;-) MTV altijd aan op de achtergrond toen ik eenmaal een TV op mijn kamer kreeg. Was trouwens de oude van beneden, één van de eerste Sony Trinitrons, top ding. Heeft het nog tot ver in mijn studententijd gedaan. Mijn guilty pleasure: Paul King met die reclames voor slechte jaren '80 verzamel CD's en dan vier keer per uur "Love and Pride" voorbij horen komen. Ik word nog steeds vrolijk als ik dat nummer hoor :mrgreen:

Mehekachtohapi
Forum-lid

Gebruikersavatar Mehekachtohapi 16 okt 2025 11:19

Dubbeldekker schreef: 14 okt 2025 17:10
Mehekachtohapi schreef: 13 okt 2025 09:38 … Mijn jongste houdt net als ik van van alles, maar misschien nog wel wat breder zelfs. Z'n eerste LP was van de Beatles, daarna Radio Head en de Arctic Monkeys, en nu ASAP Rocky, Eminem en Kendrick Lamar. En dan scoorde hij ook nog een mooie Red Hot Chili Peppers voor ons samen…
Ik weet niet hoe oud jouw jongste is maar hij/zij heeft in elk geval al een heerlijk brede muzieksmaak!
Waarschijnlijk goed daarin opgevoed ;) mooi om te lezen (net als de rest van je bericht trouwens)
Dank! Mijn jongste is net 16. We luisteren sowieso heel veel muziek thuis en in de auto. Extra leuk nu met Spotify in de auto. We doen dan om en om een nummer. Vroeger zaten ze vast aan mijn MP3 collectie, maar dat was ook heel breed. Van Nederlandstalige klassiekers via blues, jazz, fusion, symphonische rock, Americana naar jaren '70, '80 en '90 en wat uitstapjes naar alle soorten metal en weer terug naar grunge, pop en soul ;-)

Nu mijn kinderen ouder worden, komt er ook hun muziek bij. The Weekend, Dua Lipa, Kendrick Lamar en al die anderen waar ik de namen nog echt even van moet gaan leren onthouden :mrgreen:

Plaats reactie