Ja het is jammer dat je niet ff kan testen in de winkelDubbeldekker schreef: ↑14 okt 2025 17:03 Precies. (en “hopen dat het zal passen” zou ik niet doen bij zo’n uitgave)
Mountainbike gezocht
Dat is te doen toch?
2 van de MTB's die ik aangeschaft heb kocht ik zonder te passen op het www, en die passen perfect. Zolang de lengte van het frame klopt en je weet een beetje wat je zoekt gaat dat best goed. De MTB die ik daartussen kocht heb ik wel uitgebreid getest, maar toen had ik van te voren al besloten dat ik die ging kopen (200km voor gereden) dus dat was meer voor mijn gemoedsrust dan voor anders...
Testen in de winkel levert je precies nul extra info op.
2 van de MTB's die ik aangeschaft heb kocht ik zonder te passen op het www, en die passen perfect. Zolang de lengte van het frame klopt en je weet een beetje wat je zoekt gaat dat best goed. De MTB die ik daartussen kocht heb ik wel uitgebreid getest, maar toen had ik van te voren al besloten dat ik die ging kopen (200km voor gereden) dus dat was meer voor mijn gemoedsrust dan voor anders...
Laatst gewijzigd door 53x11 op 14 okt 2025 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Okay, maar dan ga je al uit van wat ervaring.53x11 schreef: ↑14 okt 2025 20:14 Dat is te doen toch?
2 van de MTB's die ik aangeschaft heb kocht ik zonder te passen op het www, en die passen perfect. Zolang de lengte van het frame klopt en je weet een beetje wat je zoekt gaat dat best goed. De MTB die ik daartussen kocht heb ik wel uitgebreid getest, maar toen had ik van te voren al besloten dat ik die ging kopen (200km voor gereden) dus dat was met for mijn gemoedsrust dan voor iets anders...
De initiële vraag was over het beginnen met mtb’en
Adversity is the Catalyst of Change
Als je nog nooit op een MTB hebt gezeten (zou best wel uitzonderlijk zijn), zul je met het zitten op een MTB in een winkel niet veel opschieten qua uitzoeken van type en maat. Ervaring is van belang en ervaring op een racefiets kan je juist tegenwerken. Je zou vooraf een clinic kunnen doen op huurfiets(-en) dan ervaar je mogelijk wat meer wat een voor jou lekkere zit kan zijn.
Niet zijken maar reiden !
-
Thierry le Brun
- Forum-lid
Hoppa! Ben benieuwd of het gaat bevallen. Plaats tzt even een plaatje hier.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?