Goede voet/vloerpomp voor zowel tubeless als binnenband
Ik ben op zoek naar een nauwkeurige vloerpomp die zowel kan dienen als pomp voor tubeless als banden met biba. Veel 'tubeless' pompen hebben zo'n tankje erbij om een tubeless band de eerste keer te monteren (waar veel druk voor nodig is). Dat hoeft voor mij niet, het gaat mij erom dat ik gewoon kan bijpompen voordat ik en rit ga maken. Mijn oude Joe Blow werkt niet goed bij tubeless, alsof er steeds lucht ontsnapt (volgens de meter). Ik wil graag een nauwkeurige en kwalitatief goede pomp. Wie heeft goede tips?
Tubeless gaat toch het beste met compressor.
Niet eens heel veel duurder dan een goede vloerpomp https://www.toolmania.nl/nl/9-liter-pro ... 5hp-2.html
Niet eens heel veel duurder dan een goede vloerpomp https://www.toolmania.nl/nl/9-liter-pro ... 5hp-2.html
Dogma F
-
Patrick VB
- Forum-lid
SKS Rennkompressor
Geen ervaring met tubeless, maar voor het overige, buiten af en toe een nieuw rubbertje in de kop, nooit problemen mee.
Geen ervaring met tubeless, maar voor het overige, buiten af en toe een nieuw rubbertje in de kop, nooit problemen mee.
Is inderdaad een goede keuze. Ik heb ‘m al jaaaaren met koperen / messing kop. Zeker na het vervangen van de manometer naar 0-6 bar is het met de huidige bandendrukken nog een fijnere pomp.Patrick VB schreef: ↑12 okt 2025 17:56 SKS Rennkompressor
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
gaisdergerman
- Forum-lid
Ik heb ook een sks op aanraden van ongeveer iedereen.
Gebruik hem eigenlijk nooit meer omdat ik altijd mijn electrische Bosch pomp gebruik.
Voor gravel en MTB vijf ik de sks ook niet heel fijn. De schaalverdeling op de manometer is vrij klein. Het is vrij lastig om je bent op bijvoorbeeld 0.1 meer of minder bar in een band te stoppen.
Silca heeft ook erg mooie pompen. Wel erg prijzig.
Wellicht is een lezyne pressure overdrive wat voor je.
Gebruik hem eigenlijk nooit meer omdat ik altijd mijn electrische Bosch pomp gebruik.
Voor gravel en MTB vijf ik de sks ook niet heel fijn. De schaalverdeling op de manometer is vrij klein. Het is vrij lastig om je bent op bijvoorbeeld 0.1 meer of minder bar in een band te stoppen.
Silca heeft ook erg mooie pompen. Wel erg prijzig.
Wellicht is een lezyne pressure overdrive wat voor je.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Ik zou een nieuwe kop op de pomp monteren. Ik heb zelf op mijn bejaarde BBB pomp een goedkope Decathlon kop gezet en sindsdien werkt hij weer probleemloos.
Deze en geen andere. Gaat een levenlang mee en is onverwoestbaar. Druk tot 10 bar.Patrick VB schreef: ↑12 okt 2025 17:56 SKS Rennkompressor
hun fietsen.
OK, helder, een SKS Rennkompressor dus. Deze werkt dus ook goed voor tubeless bijpompen zonder dat er lucht vrijkomt?
Valt me wel op (wat ook al gezegd wordt hierboven) als ik naar de plaatjes kijk dat het lastig is om via de manometer een verschil van een paar 10-en te kunnen zien. Ik lees ook dat je dan zomaar de manometer kunt vervangen?
Valt me wel op (wat ook al gezegd wordt hierboven) als ik naar de plaatjes kijk dat het lastig is om via de manometer een verschil van een paar 10-en te kunnen zien. Ik lees ook dat je dan zomaar de manometer kunt vervangen?
Dat kan inderdaad en dat heb ik ook gedaan. Kostte geloof ik iets van 12,- euro. De pomprubbertjes zijn los verkrijgbaar. Die moet je tijdig verwisselen. Ik heb er altijd één of twee als reserve liggen.
hun fietsen.