WK Gravel
De UCI moet maar eens goed gaan nadenken over hoe ze her WK gravel willen. Je moet als landenteam rijden maar tijdens het jaar is het puur individueel vechten voor een ticket. Eigenlijk is dit een ploegenkoers en geen landenkoers maar dat pakt natuurlijk niet op een WK. Ofwel het een ofwel het ander.
Verder leveren de hollandse dames wel stevast drama af, kan je je klok op gelijk zetten.
Verder leveren de hollandse dames wel stevast drama af, kan je je klok op gelijk zetten.
Laatst gewijzigd door SantaSCSI op 13 okt 2025 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Uno-X Mobility or bust!
-
P.J.Mountain
- Forum-lid
WK gravel, WK op de weg. Van Dam gewogen en te licht bevonden. Leuk met bewoording als gappies en ander taalgebruik op zijn leuke oppervlakkige podcast. Coachen is een vak
-
ottorongo2
- Forum-lid
-
ottorongo2
- Forum-lid
Ik heb er een oplossing voor; de Belgische nationaliteit aannemen.Ze is meer dan welkom.daniel1975 schreef: ↑11 okt 2025 17:26 Ik wil de beweegredenen van Kastelijn wel eens horen. Hoop dat Van Anrooij de teleurstelling van zich af kan zetten, ik zou wel even klaar zijn met de sport als ik zo genaaid werd.
Ik blijf als Belg met verbazing kijken hoe dit keer op keer gebeurt...
De Nederlandse vrouwen hebben intussen een linke reputatie als matennaaier.
De Nederlandse vrouwen hebben intussen een linke reputatie als matennaaier.
Gewoon afschaffen of een echte gravelwedstrijd van maken. 300+ km en volledig zelfredzaam. Nu is het een veredelde wegwedstrijd die nota bene door een sprinter gewonnen wordt.SantaSCSI schreef: ↑11 okt 2025 19:16 De UXi moet maar eens goed gaan nadenken over hoe ze her WK gravel willen. Je moet als landenteam rijden maar tijdens het jaar is het puur individueel vechten voor een ticket. Eigenlijk is dit een ploegenkoers en geen landenkoers maar dat pakt natuurlijk niet op een WK. Ofwel het een ofwel het ander.
Als gravel zo individueel zou zijn, zouden er geen gravelteams zijn. Rij je in het oranje, dan is dat jouw ploeg. Als dat niet zo is, is de sport nog te onvolwassen om de internationale kampioenschappen serieus te nemen.
Campagnolo Ultra Dork
Om Wiebes als sprinter af te doen, doe je haar te kort. Vanaf haar jeugd heeft zij ook aan wedstrijden in het veld deelgenomen. Onverhard is dus niet iets nieuws voor haar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Welke wedstrijd heeft Wiebes de laatste 5 jaar gewonnen zonder sprint. Met een kopgroep van 2-3 dames aankomen reken ik ook goed…..
Iemand al een interview met Kastelijn gezien?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Moeilijk zoeken, maar ik meen van het voorjaar een flinke koers in Vlaanderen.daniel1975 schreef: ↑11 okt 2025 22:59Welke wedstrijd heeft Wiebes de laatste 5 jaar gewonnen zonder sprint. Met een kopgroep van 2-3 dames aankomen reken ik ook goed…..
Niet zijken maar reiden !
Ik heb Nederlandse familie en sympathie voor jullie land maar zegt Koereur iets wat niet klopt?
Ik vraag mij ook af of onder nationaliteit deelnemen een vereiste is? Laat het WK-gravel gewoon nog blijven zoals het is, een ludiek evenement waar iedereen zijn gading vindt en er toch een mooie wereldkampioen wint.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
scottpch64
- Forum-lid
Omdat de voorbereiding en bevoorrading gebeurt door de eigen "wegteams" en Team Nedeland alleen een bondscoach levert, kan je niet spreken van een nationaal team maar van allemaal kleine BV tjes.
Elke renster trok zich ook terug in hun eigen teambus, geen gezamenlijke bespreking ed., waarschijnlijk alleen een barbecue achteraf met Laurens ten Dam als gangmaker...
Dat dus een Tjechische de kastanjes uit het vuur haalt voor haar teamgenoot Wiebes kan ik dan nog begrijpen, de actie van Kastelijn echter totaal niet!
Heb ook nog geen interview teruggezien van Kastelijn, zal een hoop drek over zich heen gaan krijgen...
Elke renster trok zich ook terug in hun eigen teambus, geen gezamenlijke bespreking ed., waarschijnlijk alleen een barbecue achteraf met Laurens ten Dam als gangmaker...
Dat dus een Tjechische de kastanjes uit het vuur haalt voor haar teamgenoot Wiebes kan ik dan nog begrijpen, de actie van Kastelijn echter totaal niet!
Heb ook nog geen interview teruggezien van Kastelijn, zal een hoop drek over zich heen gaan krijgen...