Mini v brakes
Wellicht zijn er nog mensen die dit gebruiken: ik heb een Sensa fermo cyclocrosser, met velgremmen. Hopeloos ouderwets maar voor de winter met dikkere gravelbanden heb ik er dikke pret mee.
Alleen die remmen, die zijn echt ruk. Nou las ik mini v brakes als vervanger voor canti. Ik begreep max 85mm armen zodat de cable pull nog fatsoenlijk werkt.
Ik zie dat er mini v brakes van 7 euro tot 30 euro te krijgen zijn. Kan iemand een type aanraden, die momenteel nog te bestellen zijn? Of een andere oplossing..
Ik vervang dan gelijk mijn remkabels en de buitenkabel s, want als je van canti komt moet ik die ook verlengen denk ik.
Tips voor goed setje?
Alleen die remmen, die zijn echt ruk. Nou las ik mini v brakes als vervanger voor canti. Ik begreep max 85mm armen zodat de cable pull nog fatsoenlijk werkt.
Ik zie dat er mini v brakes van 7 euro tot 30 euro te krijgen zijn. Kan iemand een type aanraden, die momenteel nog te bestellen zijn? Of een andere oplossing..
Ik vervang dan gelijk mijn remkabels en de buitenkabel s, want als je van canti komt moet ik die ook verlengen denk ik.
Tips voor goed setje?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1318
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Ik heb een setje van tektro icm campa veloce shifters. deze:
https://www.amazon.nl/TEKTRO-Mini-V-Rem ... B0BPLF8Z14
Aangezien het een vrij simpel systeem is gok ik dat er niet veel verschil tussen verschillende merken zal zitten.
Ik heb er wel wat langere stelboutjes in gedraaid. Zodoende staat er wat meer spanning op de veer die de rem open duwt.
Aanvulling:
Ik heb er Tufo swampero's op liggen, die zijn 44mm als ik het goed heb. (Op een velg intern 18mm)
Met een liefdevol klapje lukt het om een wiel er uit te halen zonder de band leeg te laten lopen.
Niet helemaal zoals het hoort. Maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
https://www.amazon.nl/TEKTRO-Mini-V-Rem ... B0BPLF8Z14
Aangezien het een vrij simpel systeem is gok ik dat er niet veel verschil tussen verschillende merken zal zitten.
Ik heb er wel wat langere stelboutjes in gedraaid. Zodoende staat er wat meer spanning op de veer die de rem open duwt.
Aanvulling:
Ik heb er Tufo swampero's op liggen, die zijn 44mm als ik het goed heb. (Op een velg intern 18mm)
Met een liefdevol klapje lukt het om een wiel er uit te halen zonder de band leeg te laten lopen.
Niet helemaal zoals het hoort. Maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 1318
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Ja, ik ben er over te spreken.
Verwacht geen wonderen, maar ik fiets er ook wel eens mee in heuvelachtig gebied. Dat lijkt me met canti's toch wat minder.
Als het regent remmen ze natuurlijk wel wat minder, maar er zit ook wel verschil in diverse remblokjes.
Verwacht geen wonderen, maar ik fiets er ook wel eens mee in heuvelachtig gebied. Dat lijkt me met canti's toch wat minder.
Als het regent remmen ze natuurlijk wel wat minder, maar er zit ook wel verschil in diverse remblokjes.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Avid Shorty gelden als de top in deze niche. Zelf met meerdere types en merken gereden, komende van canti's remt het allemaal geweldig goed. Triple compound blokken van oa BBB zijn lekker, en belangrijk is om "toe in" ze af te stellen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43468
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1 voor de Shortys. Die had ik vroeger ook, waren de minst slechte in hun genre.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat is wel bar ja. Dan werken v brakes eigenlijk nog beter, nadeel is wel minder mudclearance: remmen vragen wel onderhoud om ze soepel te laten bewegen.
-
7Wattperkg
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 11 dec 2024 11:48
Daarom mini V-brakes dus
Ontopic: ik heb op de Surly Cross Check TRP CX8.4 met 'korte' race remblokjes (Koolstop uiteraard) en die doen het echt prima. Goed te doseren, niet te sponzig, krachtig. Heb er KOM's en top 1% posities mee gereden op afdalingen.
Daarvoor had ik goedkope Tektro RX1 (eerder al gepost hier) met 'lange' mtb remblokjes en die waren werkelijk doodeng. Sponzig gevoel aan de vingers en niet-doseerbare aan-uit remvertraging. Ik heb ze er na een paar honderd km af gegooid.
Dus als je mini v-brakes neemt, neem dan wel goede. Ik zou marktplaats of ebay eens checken.
Of vragen hoeveel pino voor die Campa mini V's wil hebben. Ik zie dat ze in ieder geval 'korte' remblokjes hebben.
Ontopic: ik heb op de Surly Cross Check TRP CX8.4 met 'korte' race remblokjes (Koolstop uiteraard) en die doen het echt prima. Goed te doseren, niet te sponzig, krachtig. Heb er KOM's en top 1% posities mee gereden op afdalingen.
Daarvoor had ik goedkope Tektro RX1 (eerder al gepost hier) met 'lange' mtb remblokjes en die waren werkelijk doodeng. Sponzig gevoel aan de vingers en niet-doseerbare aan-uit remvertraging. Ik heb ze er na een paar honderd km af gegooid.
Dus als je mini v-brakes neemt, neem dan wel goede. Ik zou marktplaats of ebay eens checken.
Of vragen hoeveel pino voor die Campa mini V's wil hebben. Ik zie dat ze in ieder geval 'korte' remblokjes hebben.