EK 2025 in de Ardeche
Ah ok, haha. Kan natuurlijk zijn dat ze de aanval van Pogacar niet zó vroeg verwacht hadden, maar dat is dan ook naïef. Verder heb ik aan atypische dingen alleen gezien dat de Belgen het tempo voor Pogacar lekker een ronde hoog hielden zodat er niemand kon wegrijden.
Had Remco bij zijn knechten gebleven, Dan was het gat met Pogacar nog 3 minuten meer geweest en had hij nog meer andere renners in zijn wiel gehad die echt niet hadden meegewerkt, of iemand op kop gezet hadden.
Ze moeten gewoon niet zoveel hoogtemeters meer in de koers opnemen. Een paar klimmetjes om de sprinters te lossen is genoeg. De l#l die dacht dat het een goed idee was om precies tussen het WK en Lombardije nog een keer dezelfde koers te organiseren mogen ze ook wel ontslaan. En volgend jaar met een beetje pech hetzelfde recept. Slovenië zal sowieso voor de klimmers worden. Dan maar hopen dat Quebec een beetje zuinig durft te zijn met de bergen.
En ook een keer een vlakke tijdrit vsn 80km in de Tour ofzo.
Ze moeten gewoon niet zoveel hoogtemeters meer in de koers opnemen. Een paar klimmetjes om de sprinters te lossen is genoeg. De l#l die dacht dat het een goed idee was om precies tussen het WK en Lombardije nog een keer dezelfde koers te organiseren mogen ze ook wel ontslaan. En volgend jaar met een beetje pech hetzelfde recept. Slovenië zal sowieso voor de klimmers worden. Dan maar hopen dat Quebec een beetje zuinig durft te zijn met de bergen.
En ook een keer een vlakke tijdrit vsn 80km in de Tour ofzo.
Campagnolo Ultra Dork
Dan had je nog nog de spanning gehad van het spelletje ‘redt ie het of redt ie het niet’. Nu was deThierry le Brun schreef: ↑05 okt 2025 22:32Zonder pogi had Rev 2 minuten voor de anderen uitgereden. Andere winnaar, zelfde schoonheidsslaapje
hun fietsen.
Ja, uiteindelijk is dit gewoon een parcours op maat voor Pogacar, dan weet je wat er gaat gebeuren. Ik vind een sprint-WK soms ook wel eens tof, of zo`n parcours als in Glasgow voor de klassieke renners. Beetje afwisseling in ieder geval. Het is ook weer niet zo dat er elk jaar een klimmers WK is, dat is nu wel zo maar ook tijden niet geweest.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik merk dat ik er niet eens meer naar kijk. Pogi gaat op 60,70,80,90 of 100km van de streep en verder gebeurt er niets.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Wacht maar tot het WK parcours van 2027... met zo'n overmacht van Pogacar is het eerste finishblad niet vol daar.
EK dit weekend was weer categorie "hopeloos voor de rest". Bergop de sterktste, op het "vlakke" sterk genoeg om tijdrijder Evenepoel af te houden. Dan is het klaar hé.
EK dit weekend was weer categorie "hopeloos voor de rest". Bergop de sterktste, op het "vlakke" sterk genoeg om tijdrijder Evenepoel af te houden. Dan is het klaar hé.
-
Thierry le Brun
- Forum-lid
ik had hetzelfde toen Rev min of meer hetzelfde deed in LBL, WK Australie en nog wat wedstrijden
En wie bedoel je dan met 'Rev' "LBL" . . . . of het je weer de type vingeritusThierry le Brun schreef: ↑06 okt 2025 16:59ik had hetzelfde toen Rev min of meer hetzelfde deed in LBL, WK Australie en nog wat wedstrijden
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Thierry le Brun
- Forum-lid
Ik dacht dat Rev, Pogi, MvdP, LBL, ORM etc redelijk ingeburgerde afkortingen waren op dit forum maat blijkbaar toch niet.
O ja, WK staat voor wereldkampioenschap
O ja, WK staat voor wereldkampioenschap
Ik snap het wel, zeker als je op zoek bent naar spanning.
Zelf kijk ik wel, ik vind het een vorm van schoonheid om zo'n Pogi of Remco te zien strijden, ook al liggen de posities al anderhalf uur vast. Ik kijk ook met plezier naar lange tijdritten, en geniet van de schoonheid van de tijdrijder. Het is een vorm van kunst, en ben blij dat ik dat kan appreciëren.