Ervaring webshops
Er was ooit een serie op NPO Start over de pakketindustrie. Die liet ook zien hoe groot het aandeel retourzendingen is. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat bij Zalando bijna 50% weer retour gestuurd wordt.
Over Mantel, wat je in de hand werkt is dat mensen voor minimaal 50 euro bestellen zodat ze gratis verzenden hebben en dan retour sturen wat ze niet nodig hebben. Dan bespaar je 2 euro verzendkosten. Als je een item van een tientje wil kopen scheelt dat toch weer.
Over Mantel, wat je in de hand werkt is dat mensen voor minimaal 50 euro bestellen zodat ze gratis verzenden hebben en dan retour sturen wat ze niet nodig hebben. Dan bespaar je 2 euro verzendkosten. Als je een item van een tientje wil kopen scheelt dat toch weer.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Dan ga je dus wel de verzendkosten ( € 3,99) achteraf betalen van de eerste aankoop omdat die dan onder de minimale 49 euro terecht komt. Plus altijd de retourkosten van € 1,99.Se7en schreef: ↑06 okt 2025 11:00 Er was ooit een serie op NPO Start over de pakketindustrie. Die liet ook zien hoe groot het aandeel retourzendingen is. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat bij Zalando bijna 50% weer retour gestuurd wordt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag ook een voorblad gekocht daar. Ook gaan afhalen.Patrick VB schreef: ↑30 sep 2025 22:21 Recent een fietscomputer besteld bij de vrij onbekende webshop https://www.cycosports.be/nl/home/
De prijs zat zeer goed. Omdat ik het snel moest hebben, en de vestiging niet al te ver weg was, zelf opgehaald.
Over verzending kan ik dus niet veel vertellen.
Wel vlotte en uiterst snelle communicatie met de zaak(voerder).
Kan je ervaringen alleen maar beamen. Webshop ook ineens bij mijn favorieten gezet.

hollandbikeshop, beloven vandaag besteld morgen in huis. Als ik in het weekend bestel snap ik dat het maandag versturen wordt (alhoewel je dat gewoon netjes kan vermelden), maar ze gaan het morgen (woensdag versturen). Dus als het meezit donderdag in huis. Verder prima spul voor prima prijzen.
Niet erg, maar beloof het dan niet, als je het niet waar kan maken (alle producten waren in stock volgens de site).
Niet erg, maar beloof het dan niet, als je het niet waar kan maken (alle producten waren in stock volgens de site).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Pas geleden bij Hollandbikeshop / ruim een week tussen bestelling en aflevering. Pas na 2 mailtjes kwam de bestelling eindelijk aan.
Vaak werkt het zo dat er staat op voorraad: inside information-> blijkt soms op voorraad bij de leverancier/groothandel.
Vaak werkt het zo dat er staat op voorraad: inside information-> blijkt soms op voorraad bij de leverancier/groothandel.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zulke communicatie heeft bizar veel impact op je sales. Het is inderdaad niet netjes maar niet alle bedrijven kunnen zich dit zomaar veroorloven.daniel1975 schreef: ↑14 okt 2025 12:18Klopt, maar bij de meeste shops staat er dan netjes "verzending binnen 2-3 werkdagen".
- daniel1975
- Forum-lid HC
Onbewust doe ik het ook. Als ik weet dat ik dag X thuis ben bestel ik het de dag daarvoor. Niet zozeer vanwege de webshop of het snel willen hebben, maar vanwege de irritatie die pakketdiensten oproepen als je niet thuis bent.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Die irritatie heb/had ik ook vaak.
En de 'stress' van niet op tijd thuis zijn o.i.d.
Ik laat de laatste tijd bijna alles bij een oppikpunt bezorgen.
Dat scheelt een hoop emotie en gedoe.
Helaas kan dat niet bij alle webwinkels.
Maar als ik dat later nog in de track&trace kan veranderen doe ik dat alsnog.
En de 'stress' van niet op tijd thuis zijn o.i.d.
Ik laat de laatste tijd bijna alles bij een oppikpunt bezorgen.
Dat scheelt een hoop emotie en gedoe.
Helaas kan dat niet bij alle webwinkels.
Maar als ik dat later nog in de track&trace kan veranderen doe ik dat alsnog.
Bij hollandbikeshop kan dat dus niet. Ik weet ook niet waarmee ze bezorgen. Postnl staat standaard op de lokale Karwei vestiging. Net de dhl ook maar op het lokale servicepoint gezet, dan grijp ik vrijdag tenminste niet mis.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Iemand ervaring met deze webshop?
https://probikeshop-nl.com/
https://probikeshop-nl.com/
Exact dezefde ervaring. Staat bij het product op voorraad en voor 17.00 uur besteld, morgen geleverd. Ergens anders op de website lees ik dat verzendingen 1 tot 2 werkdagen duren. Ik had zaterdag besteld, dinsdag nog geen verzendbericht, dus mailtje achteraan gestuurd. Vervolgens kreeg ik als reactie dat 'ze hoopten mij eind van de week een track&trace te kunnen sturen vanwege een voorraad probleempje bij de leverancier'. Uiteindelijk alsnog op dinsdag een track&trace en woensdag bezorgd.rikkert schreef: ↑14 okt 2025 11:43 hollandbikeshop, beloven vandaag besteld morgen in huis. Als ik in het weekend bestel snap ik dat het maandag versturen wordt (alhoewel je dat gewoon netjes kan vermelden), maar ze gaan het morgen (woensdag versturen). Dus als het meezit donderdag in huis. Verder prima spul voor prima prijzen.
Maar qua levertijden niet betrouwbaar.