M'n lief had vandaag een event en moest bizar vroeg de deur uit. Geen reden meer om in bed te blijven liggen en ben toen ook maar aan het werk gegaan.
Voordeel: om 14:59 klikte ik in de pedalen
Vanuit Zuidplas rondje Alphen ad Rijn. Heen langs de Groenblauwezone en het Weegje. Terug langs door het Bentwoud en langs de Rotte.
Heerlijk kort/kort en het was bijna zomer.
Zelf op de grote (ahum) molen en op de achtergrond een kleine molen. Niet ieder weet dat dit ingenieuze ding - wat over de hele wereld staat - een Nederlandse (Zuid Hollandse Eilanden?) uitvinding is. Deze staat in het Weegje.
Klein maar leuk stukje natuur. Ook wandeltip! Neem dan ook het vlonderpad in de Oostpolder mee! Liever niet als ze op de motorcrossbaan bezig zijn.
Rust in het Bentwoud
Rust langs de Rotte
De meeste oude Rotterdammerts zoals ik hebben wel wat met De Hef.............als er ergens anders een staat maakt mij hart ook een positief hupje............
En containers hebben op mij ook een enorme aantrekkingskracht (ga ieder jaar op de Maasvlakte een keer foto's maken) hoewel dat tegenwoordig onhandig is om dat op een feestje te zeggen.............
Nu languit!