Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2025

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 01 okt 2025 11:59

Heeft Uijtdebroeks dat gezegd??
Dat heb ik dan gemist.
En gaat mijn visie niet meer door. ;)

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 01 okt 2025 12:00

Evenepoel wint de tijdrit met overmacht en wordt in de wegwedstrijd tweede achter de beste renner van het moment.

En dan nog zo zeiken?????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 01 okt 2025 12:17

uninvitedguest schreef: 01 okt 2025 12:00 Evenepoel wint de tijdrit met overmacht en wordt in de wegwedstrijd tweede achter de beste renner van het moment.

En dan nog zo zeiken?????
En in het WK-combiklassement (TT & wegrit) won Evenepoel zelfs met 1'10" voorsprong op nummer 2 Pogačar. ;)

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 01 okt 2025 12:25

Wielrennen is nou eenmaal dé sport waar het verhaal soms belangrijker is dan de uitslag.
Bijvoorbeeld, iedereen weet wie Poulidor is zonder dat hij wat won. Wie het WK allround schaatsen won in 1965 weet bijna niemand meer.
Er zijn boeken geschreven over Italiaanse helden op de fiets. Een goed boek over roeien of de 400m sprint heb ik tot op heden niet gevonden.
Al overdrijven we het soms wel eens, zeker online.

Kleine edit/ aanvulling.
Ik maak me hier ook schuldig aan.
Een paar posts over Evenepoel, maar om een lang verhaal kort te maken heeft de beste gewonnen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

CALPE
Forum-lid

CALPE 01 okt 2025 13:27

bartdr schreef: 01 okt 2025 11:51
Theo V schreef: 01 okt 2025 11:08 En aangezien Uijtdebroeks best wel weer in vorm was de laatste tijd, ging hij voor zijn eigen gewin.
Zoals ik al zei, dit is hoe ik erover dacht.
En dat zou ik niet erg vinden, als Uijtdebroeks niet met een interview afkomt waar hij probeert te zeggen wat voor geweldige ploegmaat hij voor Evenepoel was door in die groep vooraan te proberen afstoppen zodat Evenepoel terug kon komen.
Zeg dan gewoon "ik dacht dat Evenepoel er volledig doorheen zakte en koos ervoor niet langer te wachten" ofzo. Da's ook geen schande.

Bij ons Belgjes is het reeds langer geweten dat het opgehangen plaatje van 'gemotiveerde en loyale knechten'
van de Belgische kopman op een EK, WK, OS.....een farce of schijn ophouden is en deze weeral doorprikt is.

Renners zoals Uijtdebroeks, Benoot alsook Campenaerts hebben grotendeels een knechtenrol
binnen hun eigen ploeg....zijn zeer vol van zichzelf en een hoog egogehalte. Als die de kans
krijgen om zich in de picture te rijden streelt dat vooral hun ijdelheid, of een gratis snoepreisje
willen meepikken ofwel de ijdele hoop hebben dat als hun kopman door het ijs zou zakken, ze
een sprankeltje hoop hebben om zelf te kunnen winnen. En dus kregen we geen Campenaerts
te zien die zich uitsloofde toen het boeltje ontplofte en een Uijtdebroeks die zijn kopman niet
op sleeptouw wou nemen omdat hij naast zijn schoenen begon te lopen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 okt 2025 14:06

fiedoo schreef: 01 okt 2025 10:55 Wat dat bashen van Visma betreft, is het niet meer een reactie op die ongelijke behandeling op Belgische renners en ploeg van QS bvb waarbij de criticasters er op attent gemaakt worden hoe chauvinistisch hun zienswijze is?
Meen je dit serieus?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 okt 2025 15:11

daniel1975 schreef: 01 okt 2025 14:06
fiedoo schreef: 01 okt 2025 10:55 Wat dat bashen van Visma betreft, is het niet meer een reactie op die ongelijke behandeling op Belgische renners en ploeg van QS bvb waarbij de criticasters er op attent gemaakt worden hoe chauvinistisch hun zienswijze is?
Meen je dit serieus?
Sarcasme! @ Ernie: Ik zou niet weten waarom en wie van de Vlamingen hier specifiek Vismarenners zouden viseren. Vlamingen supporteren vooral voor individuen en niet voor ploegen.
De helft van Vlaanderen doet niet liever dan hun eigen toppers afkraken. Volg maar eens de sociale media ivm Remco.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 01 okt 2025 15:35

Speculatie op speculatie op speculatie.

Het lijkt hier wel de Nederlandse politiek. Laat de feiten eens spreken en laat het daarna daarbij. Gebruik je hersenen 🧠
hun fietsen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 okt 2025 15:39

bartdr schreef: 01 okt 2025 11:51
Theo V schreef: 01 okt 2025 11:08 En aangezien Uijtdebroeks best wel weer in vorm was de laatste tijd, ging hij voor zijn eigen gewin.
Zoals ik al zei, dit is hoe ik erover dacht.
En dat zou ik niet erg vinden, als Uijtdebroeks niet met een interview afkomt waar hij probeert te zeggen wat voor geweldige ploegmaat hij voor Evenepoel was door in die groep vooraan te proberen afstoppen zodat Evenepoel terug kon komen.
Zeg dan gewoon "ik dacht dat Evenepoel er volledig doorheen zakte en koos ervoor niet langer te wachten" ofzo. Da's ook geen schande.
In het hypothetische geval dat hij in de voorste groep, zonder over te nemen mee kon peddelen, was hij wat mij betreft ook een prima ploegmaat voor het Belgische team.

Een grote groep met remco erin met nog wat knechten vs 4 man met een niet meewerkende Uijtdenbroeks is in tactisch opzicht in bijna iedere koers een geweldige situatie. Dat Cyan deze koers daarmee een beetje onderschatte mag dan duidelijk zijn. Het getuigt echter niet meteen van kwade opzet.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 okt 2025 15:42

BertL schreef: 01 okt 2025 15:35 Speculatie op speculatie op speculatie.

Het lijkt hier wel de Nederlandse politiek. Laat de feiten eens spreken en laat het daarna daarbij. Gebruik je hersenen 🧠
De feiten zijn duidelijk. Daar heb je geen forum voor nodig. Meningen en speculaties geven kleur aan de discussie en de mensen die hem voeren, met de disclaimer dat ik hier geen absolute waarheden loop te verkondigen.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 01 okt 2025 16:45

Evenepoel heeft het WK op de weg met enige reserve gereden om vandaag de tijdrit op het EK te winnen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 01 okt 2025 16:47

Lcsmet schreef: 01 okt 2025 16:45 Evenepoel heeft het WK op de weg met enige reserve gereden om vandaag de tijdrit op het EK te winnen. :)
Eindelijk iemand die het snapt ;)
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Plaats reactie