Wat heb jij voor het laatst gekocht?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Schoenmaten is complete willekeur. Ik heb van 42 tot 45 in de kast. Echt heel onhandig. En bij sommige merken is de maat verschillend tussen series (Adidas bijv).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ja inderdaad - hier ook eenzelfde range van maten, inclusief 2 verschillende voor Adidas
.
Gelukkig hebben de meeste sites tegenwoordig goede maathulp obv lengte en breedte van de voet. Die een keer goed gemeten en ik kom eigenlijk altijd goed uit.
Gelukkig hebben de meeste sites tegenwoordig goede maathulp obv lengte en breedte van de voet. Die een keer goed gemeten en ik kom eigenlijk altijd goed uit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij Adidas niet hoor. Pasvorm en maat is totaal anders.
Skychaser Goretex mt44, 21.7cm: zit als gegoten. Perfecte fit in de breedte, precies goed in de lengte met ruimte bij tenen.
AX4 mt44, 21.7cm: tenen zitten klem, hiel wordt redelijk goed omsloten. MT44 2/3: tenen raken nog steeds de voorkant, voet zit totaal niet netjes omsloten in de schoen.
Beide schoenen uit de Terrex-lijn.
Skychaser Goretex mt44, 21.7cm: zit als gegoten. Perfecte fit in de breedte, precies goed in de lengte met ruimte bij tenen.
AX4 mt44, 21.7cm: tenen zitten klem, hiel wordt redelijk goed omsloten. MT44 2/3: tenen raken nog steeds de voorkant, voet zit totaal niet netjes omsloten in de schoen.
Beide schoenen uit de Terrex-lijn.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
De millimeter maten zijn nog nauwkeuriger. Zo heb ik altijd tussen de 260-262mm en dat is dan maat 41 ( Nike ) of 42 ( Bont racefiets ). Deze geven de maar altijd in millimeters.
Laatst gewijzigd door rene op 27 sep 2025 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Idd, mijn Pro4 heb ik maar liefst maat 45 (in het echte leven 42-43).
Maar bij de EVO SL heb ik dan weer één maat kleiner nodig, de 44...
Geen touw aan vast te knopen dus.
Maar bij de EVO SL heb ik dan weer één maat kleiner nodig, de 44...
Geen touw aan vast te knopen dus.
Zwift Cog&Click gekocht, via Elite promo code met korting. Setje inclusief een Elite freewheelbody en verzendkosten voor 30 euro in huis. Daar wil ik wel eens voor proberen. Wel vreemd, voor Elite trainers leveren ze de cog met een 18 tanden kransje tov de reguliere 14 tanden.
-
Gravel-newbie
- Forum-lid
Een Photochromic glas voor mijn Naos Helbo bril. Gisteren in het bos zag ik werkelijk niets door een combinatie van vallende bladeren en een te donkere fietsbril.
Bianchi Impulso Pro GRX825