Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 24 sep 2025 18:36

raven14 schreef: 24 sep 2025 12:40 Hoge bomen vangen veel wind, en hij is gewoon een polariserende figuur.

Maar maak toch maar een onderscheid tussen 'akkefietjes' en onwenselijk gedrag. Die brake check is gevaarlijk, hoort bij de laatste categorie en had zwaarder bestraft moeten worden (zeg ik als fan van de coureur REV).
Remco polariseert toch niet?
Het zijn juist de fans en de anti-fans die de boel polariseren
Adversity is the Catalyst of Change

pino
Forum-lid HC

pino 24 sep 2025 18:50

Hoge bomen vangen veel vind.

En dat is geen reden om ze om te zagen.
Niet zijken maar reiden !

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 sep 2025 19:18

pino schreef: 24 sep 2025 18:50 Hoge bomen vangen veel vind.

En dat is geen reden om ze om te zagen.
:winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

galileo2
Forum-lid

galileo2 24 sep 2025 19:24

Dubbeldekker schreef: 24 sep 2025 18:36
raven14 schreef: 24 sep 2025 12:40 Hoge bomen vangen veel wind, en hij is gewoon een polariserende figuur.

Maar maak toch maar een onderscheid tussen 'akkefietjes' en onwenselijk gedrag. Die brake check is gevaarlijk, hoort bij de laatste categorie en had zwaarder bestraft moeten worden (zeg ik als fan van de coureur REV).
De fans polariseren niet.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 sep 2025 19:31

CampaYolo schreef: 24 sep 2025 14:43 Elke bekende sporter ligt wel onder een vergrootglas, maar het is niet moeilijk om een mening te hebben over het persoontje Evenepoel.
De coureur Evenepoel daarintegen staat als een huis op de momenten dat het er om gaat.
Ik kan zijn klasse zeker wel waarderen als niet Remco fanboy zijnde.
+1 Spijker op de kop!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 24 sep 2025 19:56

Remco is wat arroganter dan de gemiddelde renner en hij heeft wat meer onbesuisde acties. Love it or hate it, maar als je dat gaat ontkennen, ben je geen fan van Remco, maar van het feit dat hij Belg is en/of veel wint.

Ik vind het vaak wel leuk, een beetje een boefje en aangezien de dominantie van UAE mij de keel uithangt, supporter ik de laatste tijd graag voor hem. Aan de andere kant is de verongelijkte reactie van de gemiddelde Belg ook wel heel rewarding :mrgreen: (daar begon het vandaag weer eens mee).
Campagnolo Ultra Dork

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 24 sep 2025 20:35

galileo2 schreef: 24 sep 2025 19:24
Dubbeldekker schreef: 24 sep 2025 18:36

De fans polariseren niet.
Je begrijpt mijn punt niet, misschien omdat het wat staccato geformuleerd was?
Wat ik bedoel is dat Remco wellicht wat expliciet is in zijn gedrag in het heetst van de strijd, wellicht gestuurd door adrenaline en hormonen (zijn eigen hé, niet doping) maar daarmee is hij niet bewust aan het polariseren.
Het zijn juist de verschillende meningen die er op volgen die polarisatie in de hand werken. Ook hier op het forum.
Hij doet gewoon zijn werk als getalenteerd profrenner. Dat nú juist dat polarisatie geeft is niet zijn wens! Het is hoe de publieke opinie daar op reageert.
Zijn enige doel is om wedstrijden te winnen en dat hij daarbij soms wat rafelrandjes toont is begrijpelijk en wellicht soms onderdeel van discussie.
Maar als die discussie ontaardt in polarisatie is puur en alleen te wijten aan de mensen die ongefundeerd hun mening op een forum of waar dan óók uitten.
Zij zijn degenen die polariseren niet hij.
Adversity is the Catalyst of Change

abdr
Forum-lid

abdr 25 sep 2025 00:45

Er wordt veel gezegd en geanalyseerd over RE, niet in het minst door hemzelf, maar uiteindelijk is het helemaal geen rationele renner. Als het gevoel goed zit, kan hij bergen verzetten maar als het tegenzit geraakt hij geen berg op.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 sep 2025 06:37

Denk idd dat het een behoorlijk emotioneel persoon is. De ups en downs van hem zijn uitersten.
Geeft in elk geval meer sjeu aan het wielrennen dan een monotoon type alsVingegaard.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 sep 2025 09:28

abdr schreef: 25 sep 2025 00:45 Er wordt veel gezegd en geanalyseerd over RE, niet in het minst door hemzelf, maar uiteindelijk is het helemaal geen rationele renner. Als het gevoel goed zit, kan hij bergen verzetten maar als het tegenzit geraakt hij geen berg op.
het probleem is da Remco nog maar heel weinig perfecte voorbereidingen achter de rug gehad heeft. Telkens is er wel iets. Zware valpartijen, corona, ...
Je ziet het zelfs aan de supertalenten Pogacar en Vingegaard dat ze te kort komen in de tour als hun voorbereiding niet perfect verloopt.
Ik denk dat voor nu zondag Remco weinig excuses heeft en Pogacar ook niet. Misschien dat we nu de echte verhouding tussen beiden kunnen zien.
Remco is net zoals Mathieu inderdaad wel iemand die in mindere doen er sneller de brui zal aan geven dan bvb een Van Aert.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 sep 2025 09:32

Vandaag het Belgisch talent Widar als (één van de) favoriet(en) aan de start. Afwachten of hij de verwachtingen in lost. Wie stelt Nederland daar tegen over? ( van de beloften ken ik weinig renners).
Laatst gewijzigd door fiedoo op 25 sep 2025 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 25 sep 2025 09:34

Vergeet idd niet wat hij de laatste jaren van revalidaties had. Als één van de favorieten de Tour toch starten met ee gebroken rib, na een winter die al volledig in het teken stond van (zware) revalidatie. Velen zouden niet gestart zijn.
Ik snap echt wel dat niet iedereen een fan is, en dat is ook for the best.
Maar het is ofwel wit of zwart bij veel kenners. En de wereld is nu eenmaal vooral grijs.

En ik denk eigenlijk net dat Remco als mens veel rustiger en gematigder is dan als renner.
Hij ligt ook gewoon goed in het peloton, wat bv bij een Sagan niet het geval was.

Plaats reactie