La Vuelta 2025
-
Berrinator
- Forum-lid
Vingegaard zit gewoon op zijn limiet en op de retour van de piek van de tour.. Het ziet er niet uit voor de volgers, maar eigenlijk best wel knap dat hij het toch nog lijkt binnen te hengelen. Het is niet alsof hij het zich kan veroorloven om een echte slechte dag te hebben.
Dat houd ik me dan maar voor als ik naar het slot van een etappe als gisteren zit te kijken...
Verder vroeg ik me af; hij zet hele dag zijn team op kop om (zogenaamd?) voor de winst te gaan. Zou dat ook een strategie kunnen zijn om sterker te lijken dan hij is?
Dat houd ik me dan maar voor als ik naar het slot van een etappe als gisteren zit te kijken...
Verder vroeg ik me af; hij zet hele dag zijn team op kop om (zogenaamd?) voor de winst te gaan. Zou dat ook een strategie kunnen zijn om sterker te lijken dan hij is?
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Wellicht heb je gelijk. Zou echter ook een middel kunnen zijn om Almeida toch zo veel als mogelijk te slopen, zonder zelf veel energie te verspillen. Almeida leek gisteren toch een paar keer op breken te staan.Berrinator schreef: ↑11 sep 2025 08:36
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Helemaal mee eens. Vermoeiend dat gezeur. Bovendien staat hij, in tegenstelling tot de tour, nu ook nog eens met 50 seconden voor én geeft hij al dagen aan zich niet goed te voelen. Dus eigenlijk nog knap dat hij meekomt met de eerste groep en logisch dat je dan niet onnodig energie gaat verspillen voor een paar seconden extra. Waarom doet Almeida niks, waarom valt die niet telkens aan, waarom zet hij z'n team niet op kop om Jonas te slopen, die moet immers seconden goed maken. Ze kunnen waarschijnlijk allebei niet beter momenteel, het is wat het is.Fietsgenieter schreef: ↑10 sep 2025 18:12 Word beetje flauw op al het gemekker over de 'passieve' Vingegaard.
Het ís geen Pogacar, Van der Poel of bijvoorbeeld Contador. Maar veel, heel veel, zeker het merendeel van de rondewinnaars reden/rijden zo rond. Niet on-vaak nog veel passiever. Je fietst naar je mogelijkheden en, niet onbelangrijk, om te winnen. Ons entertainment is uiteindelijk maar bijzaak, de kern = sportwedstrijd. Hoe reden Froome, Dumoulin, Wiggins etc?
We kunnen wel iedereen affakkelen omdat ze geen Tadej of Mathieu zijn. Maar het is beetje onzin om die 2 als norm te nemen.
En wie Trine nog eens noemt moet maar even een tijdje op de gang gaan staan.
In the famous words of R. Crowe:
Are you not entertained?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Says it all
Helaas is het ook een anti-koerser als ie wel fit it.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dan heb ik de afgelopen tour toch anders bekeken zeker.daniel1975 schreef: ↑11 sep 2025 09:57Says it all![]()
Helaas is het ook een anti-koerser als ie wel fit it.
En ook de tours die hij won, weliswaar vanuit een teameffort, maar zeker niet als wieltjesplakker .., danwel die magnifieke tijdrit als grote basis.
Het is niet het impulsieve altijd en overal maar aanvallen, zoals vd Poel en Pogi.., dat zeker niet. Maar zoals hij deze Vuelta eigenlijk vooral volgt - toch al 2 etappes gewonnen - zie ik juist de laatste jaren nauwelijks nog bij hem. Logisch ook, want in de grote rondes tegen Pogi is het onvoldoende om alleen maar te volgen. Dan moet je wel iets proberen om die vent over 3 weken tijd eventueel te slopen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Is dit de aanzet om als mogelijke oplossing nog enkel koersen op een, al dan niet gedeeltelijk, afgesloten parcours en met inkomgeld te organiseren?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hij heeft toch ergens 50seconden gepakt ten opzichte van alle rest? Ik weet niet meer waar juist, maar hij heeft ze gewonnen of hij heeft ze mogen nemen van concurrenten?
Ik vind het op dit moment aan de rest om Vingegaard uit zijn rode trui te rijden, niet aan Vingegaard om te gaan jagen op meer tijd met het risico vermoeidheid te gaan stapelen op een manier dat de inzinking eraan komt.
Als je dat anders wil, meer elke renner op zijn eigen waarde presteren ofzo, dan moet je elke dag individuele tijdrit doen.
Ik vind het op dit moment aan de rest om Vingegaard uit zijn rode trui te rijden, niet aan Vingegaard om te gaan jagen op meer tijd met het risico vermoeidheid te gaan stapelen op een manier dat de inzinking eraan komt.
Als je dat anders wil, meer elke renner op zijn eigen waarde presteren ofzo, dan moet je elke dag individuele tijdrit doen.
Voor mij is tekenend aan Vingegaard dat hij praktisch niets anders rijdt dan grote rondes en de voorbereidingskoersen. Dat maakt dat hij en zijn ploeg all in gaan. Dan krijg je dit soort safe koersgedrag. Pogi rijdt ook klassiekers. En gaat nagenoeg altijd volle bak voor de winst. Ook in etappes waar hij al dik in het geel/rood staat. Neemt niet weg dat Vingegaard een geweldige renner is. Maar eenzelfde houding en gedrag als Pogi bijvoorbeeld heeft hij nog nooit laten zien.
Ik pak ze wel weer in de afdaling