Gravelbike: Rose Backroad FF vs 3T racemax integrale
-
Pitti Carabinieri
- Forum-lid
Vandaag de 3T racemax besteld in beige met grx di2 2x12. Upgrade met de More stuurpen en een aeroflux stuur gekozen.
Banden worden op verzoek tubeless gemonteerd. Alleen heb ik daar dus geen enkele ervaring mee.
Wat heb ik nodig? Is daar al een goed draadje over?
Ik dacht zelf:
- repairkit
- tubeless vloeistof
- spuit? Of krijg je die er normaal bij?
Banden worden op verzoek tubeless gemonteerd. Alleen heb ik daar dus geen enkele ervaring mee.
Ik dacht zelf:
- repairkit
- tubeless vloeistof
Slechts een topic met 556 pagina's.Pitti Carabinieri schreef: ↑27 aug 2025 19:23 Banden worden op verzoek tubeless gemonteerd. Alleen heb ik daar dus geen enkele ervaring mee.
Ik dacht zelf:
- repairkit
- tubeless vloeistof
Ik snap dat je dat niet wil doorlezen. Dus bij deze
- onderweg vertrouw je principe op een plug, de beste op de markt is de Dynaplug. Momenteel slecht leverbaar, maar volgens Mantel komt er volgende week weer voorraad. Ik raad dan de Racer Pro aan, kan iets meer in dan in de gewone. Bestel ook meteen een setje reserve plugs mee, gewoon de dunne. De dikke ga je in principe nooit nodig hebben.
- echter neem je voor alle zekerheid OOK een biba mee. Dat mag een gewone zijn maar liever een TPU want die zijn lekker klein. Bijvoorbeeld RideNow (Ali) of Tubolito. Uiteraard de gravelvariant.
- vloeistof zal er al in zitten (wel even navragen, kan ook zijn van niet). Wel handig om dat wel op voorraad te hebben. Persoonlijk vind ik het kleine flesje Docblue van Schwalbe (60 ml) heel handig om de boel erin te doen (werkt uiteraard ook met andere merken sealant)
- spuit krijg je er niet bij, en gebruik ik zelf ook niet (zie vorige opmerking)
Ik vind het wel handig om ventielkernen op voorraad te hebben want die zullen na verloop van tijd verstoppen. Ik bestel die op Ali.
- onderweg vertrouw je principe op een plug, de beste op de markt is de Dynaplug. Momenteel slecht leverbaar, maar volgens Mantel komt er volgende week weer voorraad. Ik raad dan de Racer Pro aan, kan iets meer in dan in de gewone. Bestel ook meteen een setje reserve plugs mee, gewoon de dunne. De dikke ga je in principe nooit nodig hebben.
- echter neem je voor alle zekerheid OOK een biba mee. Dat mag een gewone zijn maar liever een TPU want die zijn lekker klein. Bijvoorbeeld RideNow (Ali) of Tubolito. Uiteraard de gravelvariant.
- vloeistof zal er al in zitten (wel even navragen, kan ook zijn van niet). Wel handig om dat wel op voorraad te hebben. Persoonlijk vind ik het kleine flesje Docblue van Schwalbe (60 ml) heel handig om de boel erin te doen (werkt uiteraard ook met andere merken sealant)
- spuit krijg je er niet bij, en gebruik ik zelf ook niet (zie vorige opmerking)
Ik vind het wel handig om ventielkernen op voorraad te hebben want die zullen na verloop van tijd verstoppen. Ik bestel die op Ali.
-
Bianchi105
- Forum-lid
Ik kijk zelf ook naar Dynaplug en had de Dynaplug Pill op het oog: https://shop.dynaplug.com/products/dynaplug%C2%AE-pill
Is die minder goed dan de Racer Pro?
Is die minder goed dan de Racer Pro?
Vooral dikker. Het principe is gelijk.
-
Bianchi105
- Forum-lid
Thanks!
-
Pitti Carabinieri
- Forum-lid
Dank Havana! Daar kan ik mee vooruit!
Ik ben nog steeds in dubio, fijn om te lezen dat jij de jouwe besteld hebt.
Welke maat heb je besteld?
Waar heb je hem besteld?
Enig idee van de levertijd?
Ik zou hem eens in het echte leven moeten gaan bekijken (net zoals de Terra Race)
Waar ik nog aan denk wat je zou kunnen gebruiken:
- SPD Pedalen en schoenen
Welke maat heb je besteld?
Waar heb je hem besteld?
Enig idee van de levertijd?
Ik zou hem eens in het echte leven moeten gaan bekijken (net zoals de Terra Race)
Waar ik nog aan denk wat je zou kunnen gebruiken:
- SPD Pedalen en schoenen
-
Pitti Carabinieri
- Forum-lid
Besteld bij Bike Superior in maat 58.
Model was in de aanbieding en ik kon hiet en daar wat aanpassen. Stuur, banden, keuze in wielset (3t/zipp) zonder meerprijs.
Vorige week dinsdag gebeld en besteld. Levertijd paar dagen, maar was dan ook op voorraad.
Model was in de aanbieding en ik kon hiet en daar wat aanpassen. Stuur, banden, keuze in wielset (3t/zipp) zonder meerprijs.
Vorige week dinsdag gebeld en besteld. Levertijd paar dagen, maar was dan ook op voorraad.
Ziet er goed uit en qua geometrie niet zo lang in 58. foto´s doen het altijd goed hier op het forum.Pitti Carabinieri schreef: ↑01 sep 2025 21:52 Besteld bij Bike Superior in maat 58.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Pitti Carabinieri
- Forum-lid
Nog even geduld! Morgen wordt hij verzonden.