Niet geschikt voor oude boten
Retro / oudere fietsen
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Hahah ja: wat nou bikefit? Gewoon elleboog van zadelpunt naar halverwege stuurpen…
Adversity is the Catalyst of Change
-
Casakleinhuis
- Forum-lid
Ik krijg het niet voor elkaar een foto te uploaden, dus dan maar zonder.
Ik heb een prachtige gele Fausto Coppi uit midden jaren '90. Helemaal afgemonteerd met Campagnolo Veloce/Chorus uit datzelfde tijdperk. Toen ik 'm in 2006 kocht, heb ik er Shimano SPD-pedalen op gezet, maar dat begint me steeds heviger te storen. Wat voor pedalen zouden jullie op zo'n fiets monteren?
Ik heb een prachtige gele Fausto Coppi uit midden jaren '90. Helemaal afgemonteerd met Campagnolo Veloce/Chorus uit datzelfde tijdperk. Toen ik 'm in 2006 kocht, heb ik er Shimano SPD-pedalen op gezet, maar dat begint me steeds heviger te storen. Wat voor pedalen zouden jullie op zo'n fiets monteren?
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Look delta, laatste types zoals de PP286 en de ARC. Die zijn op Marktplaats en eBay nog wel te vinden voor schappelijke prijzen.
Maar als het niet periode-correct hoeft, zou ik lekker Shimano SPD-SL monteren. Op al mijn Campa afgemonteerde modernere fietsen rijd ik met SPD-SL. Alleen de oudjes hebben Campa of Look (of Shimano-Look als ze Shimano afgemonteerd zijn....).
Maar als het niet periode-correct hoeft, zou ik lekker Shimano SPD-SL monteren. Op al mijn Campa afgemonteerde modernere fietsen rijd ik met SPD-SL. Alleen de oudjes hebben Campa of Look (of Shimano-Look als ze Shimano afgemonteerd zijn....).
-
Casakleinhuis
- Forum-lid
Dank voor de reactie. Heb ook nog zitten denken om helemaal te stoppen met klikpedalen, en er platte campa-pedalen op te monteren. Ergens passen klikpedalen gewoon niet bij deze fiets
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Midden jaren '90 reed iedereen met klikpedalen hoor. Midden/eind jaren '80 al verdwenen de toeclips rap uit het peloton en straatbeeld.
Het is alweer even geleden dat ik hier wat gepost heb. Niet dat ik geen mooie fietsen gebouwd heb hoor. Eén van de laatste projecten voor mijzelf is deze Chesini Arena uit begin jaren 80.

Toen ik de fiets kocht, een jaar of wat geleden, zat er een Shimano 600 Ultegra 2x8 speed groepset op. Ook kreeg ik de aankoopbon erbij uit 1989, deze fiets was dus al eens verbouwd van 126mm naar 130 mm. Een soort neo-retro avant la lettre. De lak was best aardig, het chroom was minder. Gelukkig was deze chroom afwerking voorzien van een blanke laklaag, die heb ik er met fijn staalwol vanaf geschuurd en dan houdt je dus echt nieuw chroom over. Opgebouwd met een Campagnolo Chorus 2x8 speed groepset, ook van eind 80-er jaren. En NOS bandjes (20 mm meen ik) met latex binnenbanden, benieuwd hoe lang dat houdt.
Toen ik de fiets kocht, een jaar of wat geleden, zat er een Shimano 600 Ultegra 2x8 speed groepset op. Ook kreeg ik de aankoopbon erbij uit 1989, deze fiets was dus al eens verbouwd van 126mm naar 130 mm. Een soort neo-retro avant la lettre. De lak was best aardig, het chroom was minder. Gelukkig was deze chroom afwerking voorzien van een blanke laklaag, die heb ik er met fijn staalwol vanaf geschuurd en dan houdt je dus echt nieuw chroom over. Opgebouwd met een Campagnolo Chorus 2x8 speed groepset, ook van eind 80-er jaren. En NOS bandjes (20 mm meen ik) met latex binnenbanden, benieuwd hoe lang dat houdt.
21 september in Antwerpen, Bazaar BicicletteMehekachtohapi schreef: ↑18 jan 2025 14:09 Oei, sterkte! Vooralsnog de laatste in Dessel ja. Er zijn er nog wel twee in Geel en ijs en weder dienende eentje in Nieuw-Vennep, maar het wordt wel steeds iets minder helaas.