Tour de France 2025 - Dameseditie
- daniel1975
- Forum-lid HC
Maar bij gelijkwaardige vermogens zet ik toch mijn geld op de lichtste als het om klimmen gaat.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Arme Prevot dat ze voor niks zoveel is afgevallen... (en al die andere broodmagere wielrenners m/v).Klein_Verzet schreef: ↑04 aug 2025 15:46 Nee, de discussie spitst zich (ook) hier toe op het lichaamsgewicht, waarbij de algemene waan is dat "hoe lichter hoe beter." Mijn bericht toont het tegendeel !
Campagnolo Ultra Dork
Of je nu in w/kg of de regel van Riegel rekent rekent, klimmen is een kwestie van kille cijfers. Daarom waarschijnlijk dat er naar één aankomst bergop in deze Tour zat.Dubbeldekker schreef: ↑04 aug 2025 19:02 Pfff wat een gezever over cijfertjes en kilogrammen en Wattages zeg.
Het is inderdaad zoals hierboven al eerder genoemd: wielrennen is zóveel meer dan kille cijfers!
Ze dachten daarmee Vollering te benadelen, maar de kille cijfers waren al in het voordeel van Prevot (ook van Gigante, maar daar kwam een andere koerswet om de hoek kijken. Wel jammer voor haar ploeg, want daar heb ik echt van genoten hoe die haar ondersteund hebben. Die hadden meer verdiend)
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 04 aug 2025 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dikke duim omhoog voor Justine Ghekiere, die heeft echt waanzinnig veel goede dingen gedaan voor Gigante.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Als dat waar is dan heb ik dit seizoen mijn laatste koers gekeken.Ernie C. schreef: ↑04 aug 2025 19:50Of je nu in w/kg of de regel van Riegel rekent rekent, klimmen is een kwestie van kille cijfers. Daarom waarschijnlijk dat er naar één aankomst bergop in deze Tour zat.Dubbeldekker schreef: ↑04 aug 2025 19:02 Pfff wat een gezever over cijfertjes en kilogrammen en Wattages zeg.
Het is inderdaad zoals hierboven al eerder genoemd: wielrennen is zóveel meer dan kille cijfers!
Ze dachten daarmee Vollering te benadelen, maar de kille cijfers waren al in het voordeel van Prevot (ook van Gigante, maar daar kwam een andere koerswet om de hoek kijken. Wel jammer voor haar ploeg, want daar heb ik echt van genoten hoe die haar ondersteund hebben. Die hadden meer verdiend)
Laat dan AI maar lekker de koers bepalen en dan ga ik in de zomer gewoon lekker zelf een stukje fietsen. Scheelt een hoop tijd ook. Niet meer eindeloos voor die TV zitten in de hoop dat er nog iets spannends gaat gebeuren….
Dank voor dit inzicht
Adversity is the Catalyst of Change
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
De cijfers laten zien dat Vollering in 2023 op de Tourmalet de Perfecte Renster (FTP 5,6w/kg vermogenscurve volgens Riegel) gedurende bijna 55 minuten (5,15w/kg) tot minder dan 10% naderde, net als Pauline Ferrand Prevot op de Madeleine dat deed gedurende 1u5min (5,04w/kg). Het betekent, zoals al eerder geschreven, dat Vollering deze Tour een mindere versie van zichzelf was, en dat ze geen gram hoeft af te vallen om bergritten te kunnen winnen.
Dat sluit eigenlijk wel aan met wat ze zelf zei. Niet dat ze anders had kunnen winnen, maar wel dat ze niet "super, super" was.
Pogacar; 1m76 voor 66 kg
Vingegaard; 1m75 en 60 kg.
Wie klimt het best?
En wat met Kopecky die wschlk ook vermagerd was want volgde al een heel tijd dieet.
Wat met de renner/renster die vleugels krijgt omdat de overwinning lonkt?
Een mens is geen machine die cijfermatig presteert. Gemoedstoestand, de wil, het karakter en soms woede of slecht in je velzitten het bepaalt allemaal wat je presteert en misschien zelfs wat je aan watts/kg kunt duwen.
Vingegaard; 1m75 en 60 kg.
Wie klimt het best?
En wat met Kopecky die wschlk ook vermagerd was want volgde al een heel tijd dieet.
Wat met de renner/renster die vleugels krijgt omdat de overwinning lonkt?
Een mens is geen machine die cijfermatig presteert. Gemoedstoestand, de wil, het karakter en soms woede of slecht in je velzitten het bepaalt allemaal wat je presteert en misschien zelfs wat je aan watts/kg kunt duwen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Bekijk haar programma van de laatste 2 jaar + aanpassen van haar levensstijl qua voeding en training nog maar en je kunt meer dan vermoeden dat ze mentaal gebroken is.
Heeft ze trouwens ook min of meer als uitleg gegeven. En die is ook begrijpelijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze ziet er idd uit, ook bij interviews, alsof het allemaal even niet lekker zit.
Wat en waarom heeft ze zoveel veranderd? (Oprechte interesse!) Op basis vsn haar prestaties uit het verleden zou je denken dat ze vooral moest blijven doen wat ze deed, tis een toprenster.
Wat en waarom heeft ze zoveel veranderd? (Oprechte interesse!) Op basis vsn haar prestaties uit het verleden zou je denken dat ze vooral moest blijven doen wat ze deed, tis een toprenster.