Vandaag geklust aan de fiets
Binnenbandje achter vervangen. FM had er een butyl bandje in gedaan, op zich prima maar het verchroomde ventiel met schroefdraad steekt wel heel hard af op de halfhoge carbon velgen. Nu weer Vittoria latex, rijdt ook merkbaar prettiger (althans, dat maak ik mezelf wijs
)
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die man heeft geen liefde voor zijn vak!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nóg niet. Dit is het prototype!
De accu gaat ook nog weggewerkt worden uiteindelijk.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Als dat aan het verchroomde ventiel zou afhangen moet ik de fietsenmaker nog tegen komen die dat dan wel heeft.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op zwarte carbon wielen hoort een zwart ventiel. Einde discussie!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Rule #8daniel1975 schreef: ↑26 jul 2025 13:27 Op zwarte carbon wielen hoort een zwart ventiel. Einde discussie!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ben ook van plan om van gewone binnenband over te schakelen naar Vittoria latex. Heb gelezen dat bij het monteren van een latex binnenband het aangewezen is om talkpoeder te gebruiken.Ramon73 schreef: ↑25 jul 2025 20:36 Binnenbandje achter vervangen. FM had er een butyl bandje in gedaan, op zich prima maar het verchroomde ventiel met schroefdraad steekt wel heel hard af op de halfhoge carbon velgen. Nu weer Vittoria latex, rijdt ook merkbaar prettiger (althans, dat maak ik mezelf wijs)
Vroeger reed ik tubeless. Wegens het vele geknoei overgeschakeld naar butyl binnenband.
Ik rij al lang met latex binnenbanden. Nog nooit talkpoeder gebruikt.Jan V. schreef: ↑26 jul 2025 19:14Ben ook van plan om van gewone binnenband over te schakelen naar Vittoria latex. Heb gelezen dat bij het monteren van een latex binnenband het aangewezen is om talkpoeder te gebruiken.Ramon73 schreef: ↑25 jul 2025 20:36 Binnenbandje achter vervangen. FM had er een butyl bandje in gedaan, op zich prima maar het verchroomde ventiel met schroefdraad steekt wel heel hard af op de halfhoge carbon velgen. Nu weer Vittoria latex, rijdt ook merkbaar prettiger (althans, dat maak ik mezelf wijs)
Vroeger reed ik tubeless. Wegens het vele geknoei overgeschakeld naar butyl binnenband.
Welk voordeel zou dat geven? Nog nooit over gehoord ook.
Dogma F
Zorgt voor minder wrijving tussen binnenband en buitenband/velglint. Binnenband komt daardoor beter op zijn plek. Door minder wrijving theoretisch ook minder rolweerstand.
Niet zijken maar reiden !
Ik zou het in de buitenband strooien en dan verdelen door het wiel te draaien. Talkpoeder verminderd frictie, en dat is niet heel zinvol tussen binnenband en velg.