TPU binnenbanden: Welke, hoe en waarom?
Dat hangt natuurlijk van het type pompkop af, anders gewoon het rubbertje vervangen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat nog maar eens proberen dan.
Ik heb zo'n multivalve zonder oranje hendel. Krijg de goede rubbertjes helaas niet gevonden. Laatste bestelling kreeg ik denk ik de rubbertjes voor een pomp met oranje hendel thuis. Het rubber kwam iig niet overeen met wat er uit de pompkop komt.
De pomp werkt nog prima op de tubelessventielen van onze andere racefiets.
Ik heb zo'n multivalve zonder oranje hendel. Krijg de goede rubbertjes helaas niet gevonden. Laatste bestelling kreeg ik denk ik de rubbertjes voor een pomp met oranje hendel thuis. Het rubber kwam iig niet overeen met wat er uit de pompkop komt.
De pomp werkt nog prima op de tubelessventielen van onze andere racefiets.
-
scottpch64
- Forum-lid
Heb je de "oude" authentieke messing pompkop van SKS, dan verkopen Mantel, Salden en nog wat anderen die rubbertjes....
Wanneer ik SKS messing pompkoprubber intoets krijg ik meteen een aantal leveranciers.
Wanneer ik SKS messing pompkoprubber intoets krijg ik meteen een aantal leveranciers.
Volgens mij heb ik nog rubbers liggen voor een koperen sks kop.scottpch64 schreef: ↑07 jul 2025 12:43 Heb je de "oude" authentieke messing pompkop van SKS, dan verkopen Mantel, Salden en nog wat anderen die rubbertjes....
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Zo'n hulpstukje heb ik ook bij mijn pompkop, kan je een Schrader ventiel mee aansluiten.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Eerste ritje met tpu bibas. Rijdt echt wel zalig en eigenlijk merk ik niet veel verschil met tubeless. Enorm veel meer comfort dan een gewone butyl biba en ik denk ook dat ze een stukje sneller zijn.
Alleen merk je wel het lichte gewicht in de windgevoeligheid van de wielen.
Als ik niet wekelijks lek sta dan is het de beste aankoop sinds lang.
Alleen merk je wel het lichte gewicht in de windgevoeligheid van de wielen.
Als ik niet wekelijks lek sta dan is het de beste aankoop sinds lang.
Ik heb ooit begrepen dat het met velgremmen niet is aan te bevelen om met latex binnenbanden in de bergen te rijden ivm de nodige warmteontwikkeling in de velg. Hoe zit dat met TPU binnenbanden?
Factor O2 / Surly Cross Check
Hier sinds enkele weken de Ridenow TPU's van 36 gram voor de racewielen en 45 gram en de gravelwielset. Diverse ritten gemaakt en tot nu toe prima tevreden. Nog geen lek gehad en de banden blijven ook mooi lang op druk. Voelt inderdaad soepel en comfortabel aan.