Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2025

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 20 jul 2025 22:44

Volgens Visma zal je dat pas te zien krijgen in de derde week.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jul 2025 23:10

fiedoo schreef: 20 jul 2025 18:04 De enige terechte winnaar zou Campenaerts geweest zijn. Ik hou niet van dat linkeballen zoals Wellens deed.
Trouwens wie trok er hier de selectie van Campenaerts voor de tour in twijfel? Die rijdt een beretour!
En waar blijft de Wout van een paar jaar terug? Kan die al geen klimmetje van een paar kms meer verteren?
Die Wout is bij Remco van vorig jaar op de koffie.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid HC

pino 20 jul 2025 23:24

Wout en Victor fietsen even voor zichzelf, voordat Trine morgen in de Tour is.
Niet zijken maar reiden !

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 jul 2025 07:13

Dubbeldekker schreef: 20 jul 2025 22:25
ottorongo2 schreef: 20 jul 2025 21:59
Dubbeldekker schreef: 20 jul 2025 19:52 ......
Voksnor rijdt een geweldige tour tot nu toe, complimenten hoor! Maar ik zie nog niet een duidelijke strategie in zijn tactiek.
Zijn strategie?
Ik ga er van uit dat hij in dienst van het team rijdt. Voorlopig zie ik hem alleen maar energie verspillen zonder een duidelijke tactiek.

Ik begrijp gewoon niet wat hij aan het doen is.
Ik moet eerlijk toegeven dat het niveau wat Campenaerts mij verbaasd.
Nooit gedacht dat hij zo goed omhoog ging rijden.
Maar ik heb hetzelfde idee wat Dubbeldekker heeft.
Sterker nog, als hij zo goed is had hij dan niet in deze etappe bij zijn kopman moeten blijven nu de rest er een beetje doorheen zakt?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 21 jul 2025 09:12

Theo V schreef: 21 jul 2025 07:13 .......
Sterker nog, als hij zo goed is had hij dan niet in deze etappe bij zijn kopman moeten blijven nu de rest er een beetje doorheen zakt?
Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt. ;)
https://www.wielerflits.nl/nieuws/pogac ... el-zitten/

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 jul 2025 09:36

De berichtgeving is wel om de dag dat Pogi kritisch is op Visma.
Is het niet vanwege om en om aanvallen wat irritant is, dan is het een bidon aanpakken in de bevoorrading (waar UAE soortgelijk handelde in een etappe eerder), is het wel over de tactiek.

Kijk, ze hebben gewoon een hekel aan de gele rakkers dus moet er met grote regelmaat even wat over gezegd worden. En dat wordt groot uitgemeten door de Wielerflitsen van deze wereld ;-).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

1094
Forum-lid

1094 21 jul 2025 09:44

Die hele irritatiestrategie van jumbo begint mij ook te irriteren. Begrijpelijk dat uae er op reageert maar vind dit soort dingen niet echt van toegevoegde waarde

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2025 09:45

Ik vind zowel de obsessie van UAE voor Visma als het opkloppen daarvan in de pers echt triest. Als de helft maar waar is van die obsessie, dan zijn het bij UAE een stel kleine kinderen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

hopjes
Forum-lid

hopjes 21 jul 2025 10:00

Ik vind het juist wel weer leuk dat renners zich uitspreken over irritaties enz. Pogacar maar oa ook Van Der Poel, Healy, Thomas, Van Aert beantwoorden vragen in plaats van ontwijken. Wielrennen is een toegankelijke sport, deze sterren worden direct na hun prestaties gevraagd over van alles en nog wat. In tegenstelling tot voetbal, formule 1, ufc zijn het nog geen 'opdreunpraatjes' welke vooraf zijn ingeprent door hun persvoorlichters.

Bij Visma is meer aan de hand dan men doet voorkomen. Van Aert, Campenaerts en Jorgensen gaan ervandoor terwijl Vingegard op achterstand reed. Dat is vreemd, de uitspraken van de vrouw van Vingegard zijn bijzonder. Leuk om te volgen... wielrennen/koers is meer dan alleen hard fietsen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jul 2025 10:29

Vingegaard rijdt in zijn eentje ook wel voor plek 2. Groot gelijk dat ze de ploeg de vrijheid geven om zelf iets te winnen.

Bij UAE klagen ze vooral omdat het dan net lijkt of het een heroïsche strijdt is tegen "dat nare Visma".
Campagnolo Ultra Dork

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 21 jul 2025 10:36

Bij UAE heb ik zo langzamerhand mijn bedenkingen mbt de uitzonderlijke prestaties..!
De tijd zal het leren.
...

CALPE
Forum-lid

CALPE 21 jul 2025 10:37

hopjes schreef: 21 jul 2025 10:00 Ik vind het juist wel weer leuk dat renners zich uitspreken over irritaties enz. Pogacar maar oa ook Van Der Poel, Healy, Thomas, Van Aert beantwoorden vragen in plaats van ontwijken. Wielrennen is een toegankelijke sport, deze sterren worden direct na hun prestaties gevraagd over van alles en nog wat. In tegenstelling tot voetbal, formule 1, ufc zijn het nog geen 'opdreunpraatjes' welke vooraf zijn ingeprent door hun persvoorlichters.

Bij Visma is meer aan de hand dan men doet voorkomen. Van Aert, Campenaerts en Jorgensen gaan ervandoor terwijl Vingegard op achterstand reed. Dat is vreemd, de uitspraken van de vrouw van Vingegard zijn bijzonder. Leuk om te volgen... wielrennen/koers is meer dan alleen hard fietsen.

Geweldig hoe vele Visma-addicts deze uitspraak van Pogacar hekelen en liever de
de doofpot in zien verdwijnen.....maar vooral dat hij gewoon de waarheid vertelt en
tevens bloot legde dat hijzelf met fairplay het boeltje probeerde lam te leggen voor
zijn aartsrivaal, die op zijn beurt moest toekijken hoe zijn 3 belangrijke pionnen zeiden: " Doei.....mij niet bellen. "

Maar vooral dat Van Aert, Campenaerts alsook iets minder Jorgenson, gewoon energie
verspild hebben, met op de koop toe geen ritzege, dewelke Vingegaard zuur zou kunnen
opbreken indien hij écht hulp nodig zal hebben en deze 3 musketiers door het ijs zouden zakken.

Plaats reactie