Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2025

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 05 jun 2025 16:56

Dat is wel een heel zware stok achter de deur. Eėn van de zwaardere toertochten. Doseren op de hellingen is de boodschap.
Dit jaar normaal geen Côte de Beffe op het menu, werkzaamheden aan de gang aan de brug over de Ourthe in Rendeux (zouden duren tot september).
Gewicht is op dit parcours wel een dingetje. Succes!!

Edit: ik zie dat côte de Beffe wel vermeld staat, maar ik verwacht dat de route via Trinal naar Beffe zal gaan, rekening houdend met de werken in Rendeux.

CharlieP
Forum-lid

CharlieP 10 jul 2025 12:12

Sinds gisteravond mag ik ook hier een berichtje plaatsen. Tijdens een ritje door Nieuwegein op de Rijnhuizerbrug ten val gekomen. Het voetpad naast het fietspad ligt iets hoger, maar is door de belijning moeilijk zichtbaar. Gevolg: voorwiel tegen het randje en daarna plat tegen het asfalt. Remgrepen beschadigd, krassen op het frame en derailleur. Zelf een kapotte knie, kin en een gekneusde hand. M'n helm mocht ook nog een tikje opvangen, en de fietsbril is ook voorzien van een paar krassen. Al met al geen zware val, wel veel kleine beschadigingen en de gekneusde hand zal wel een tijdje herstel nodig hebben.
Het uurtje daarna naar huis was ondanks de prachtige avond toch een domper.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Gebruikersavatar Mehekachtohapi 10 jul 2025 13:03

Ai, sterkte!

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 10 jul 2025 14:01

Beterschap! Kijk zeker de derailleurpat even na.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 10 jul 2025 14:02

Sterkte. Misschien de gemeente eens aansprakelijk stellen voor de schade? Zij zijn verantwoordelijk voor een duidelijke afscheiding tussen fiets- en voetpad.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid HC

pino 10 jul 2025 14:04

Randjes zijn link. Bij mij brak een heup. In in de Tour al de nodige valpartijen.
En ze zijn overal.

Sterkte!
Niet zijken maar reiden !

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 10 jul 2025 17:02

JPAR schreef: 10 jul 2025 14:02 Sterkte. Misschien de gemeente eens aansprakelijk stellen voor de schade? Zij zijn verantwoordelijk voor een duidelijke afscheiding tussen fiets- en voetpad.
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 jul 2025 19:32

Beterschap en een goed herstel.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

CharlieP
Forum-lid

CharlieP 10 jul 2025 20:01

Dank voor jullie berichtjes. De derailleurpat is nog recht. Gelukkig, want ik mocht nog +/-35km naar huis fietsen.

Tussendoor heeft een mooie plaat van de situatie opgezocht, alleen ligt het er zo nu niet meer bij. De bovenstaande google foto is dus NIET actueel. Nu zijn het twee soort stippellijnen, die voor mij suggereerde dat het een afscheiding was voor tegemoetkomend verkeer. Maar het grootste probleem vond ik dat de verhoging niet zichtbaar was, door de drukke lijnen. (en niet zoals op de foto hierboven één doorgetrokken lijn.) Het was er nogal druk gisteravond, voetgangers en fietsers, en dan gaat het dus zomaar fout.

derxx
Forum-lid

derxx 10 jul 2025 20:16

Dat is zuur. Ik zou zelf eens een foto maken van de situatie en evt met de gemeente in gesprek gaan. Geen idee of je wat vergoed krijgt, maar wellicht kunnen ze het iig fixen zodat anderen er wellicht niet door tegen de vlakte gaat.
Sterkte met het herstel iig
Afbeelding

Sulla
Forum-lid

Sulla 14 jul 2025 13:21

CharlieP schreef: 10 jul 2025 20:01 Dank voor jullie berichtjes. De derailleurpat is nog recht. Gelukkig, want ik mocht nog +/-35km naar huis fietsen.

Tussendoor heeft een mooie plaat van de situatie opgezocht, alleen ligt het er zo nu niet meer bij. De bovenstaande google foto is dus NIET actueel. Nu zijn het twee soort stippellijnen, die voor mij suggereerde dat het een afscheiding was voor tegemoetkomend verkeer. Maar het grootste probleem vond ik dat de verhoging niet zichtbaar was, door de drukke lijnen. (en niet zoals op de foto hierboven één doorgetrokken lijn.) Het was er nogal druk gisteravond, voetgangers en fietsers, en dan gaat het dus zomaar fout.
Ik moet zeggen dat ik ook de doorgetrokken streep in het plaatje hierboven al totaal niet duidelijk vind.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 14 jul 2025 14:41

Sulla schreef: 14 jul 2025 13:21
CharlieP schreef: 10 jul 2025 20:01 Dank voor jullie berichtjes. De derailleurpat is nog recht. Gelukkig, want ik mocht nog +/-35km naar huis fietsen.

Ik moet zeggen dat ik ook de doorgetrokken streep in het plaatje hierboven al totaal niet duidelijk vind.
Wat vind je dan niet duidelijk aan die doorgetrokken streep, daar mag je officieel niet doorheen, toch?

Een doorgetrokken streep is een duidelijke markering die aangeeft dat je niet mag inhalen of van rijstrook mag wisselen, en dat je aan jouw kant van de weg moet blijven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie