Dit is vanuit Puy ook een optie zie ik nu, wel meer km's, maar effectief even lang. Ga ik onthouden.tommeke14 schreef: ↑03 jul 2025 23:30Route Napoleon is dat toch? An sich wel een mooie route. En daar bij Vizille steil naar beneden. Ik heb de andere kant op wel eens gehad dat de auto daar bijna in de fik vloog. Een oude Renault die het niet meer aankon. Heb ‘m daarna ook maar snel weggedaan.daniel1975 schreef: ↑03 jul 2025 20:50Haha, dat stuk naar Grenoble duurt idd een eeuwigheid. Zeker als er een volle vrachtwagen of treuzelende caravan voor je zit.
Ik heb ook wel eens een iets westelijker variant gedaan op de terugweg, die uiteindelijk via de A51 gaat. Volgens mij kwamen we toen uit Die en dat reed echt lekker. Was ook een mooie weg!
Het grote vakantieverkeer-topic
Nooit in Rovaniemi, en dan met name Santa Claus Holiday Village geweest? 365 dagen toerisme, ook Japanners en Chinezen. In de winter topdrukte, in de zomer gezellig druk.Dubbeldekker schreef: ↑03 jul 2025 19:42 Afgezien van Maastricht zie ik geen enkele toeristische hotspot in je opsomming. Zelfs niet in het hoogseizoen.
Dogma F
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Gisteren teruggekomen van vakantie. Het was In Duitsland echt weer Drama als vanouds..
Wie in het Zwarte Woud oo de 294 rijdt krijgt bij Pforzheim een dikke omleiding van 45 min voor de kiezen. en tip volg echt de omleidingsborden, want je navigatie (ook Goolge maps, Mijn vriendin is er van fan, ik haat het) kent m niet en zal je steeds weer richting de afsluiting sturen.
op de A3 Ratinge richting Arnhem kwamen we rond spitstijd in 17km file 50 min vertraging.
er zijn daar en werkzaamheden en er komen veel wegen samen. Het recept voor flink wat vertraging dus. Beter plan je je terugrit anders
wat tijdstip en route.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ik rijd al vele jaren 's nachts naar onze zomerbestemming. Ik ben ermee begonnen toen onze oudste als baby voor het eerst mee ging. Rond 22.00 de auto in. Geen files, lekker koel, kids slapen . . . heerlijk. Voor de EV-rijders zijn er veel meer palen beschikbaar.
's Ochtends vroeg even een tukkie in de caravan. Onderweg regelmatig benen strekken en een bakkie. Het is echt goed te doen.
's Ochtends vroeg even een tukkie in de caravan. Onderweg regelmatig benen strekken en een bakkie. Het is echt goed te doen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
En ook buiten het hoogseizoen is er geen pijl op te trekken. Vrienden van ons twee weken terug naar Oostenrijk.
Ook 3 uur over een stuk van 60 kilometer bij Salzburg.
En is er altijd wel weer iemand bij een tolpoortje in Oostenrijk die zijn spullen pas gaat zoeken als ie vooraan staat met z'n raam open.
Als je tegen snachts rijden kan zou ik dat zeker doen. Ik voel me daarna vaak een dag of twee niet echt top en dat vind ik zonde van de vakantie. Ik rijd gewoon de dag ervoor tot 150 a 200km van mijn bestemming en dan ben ik er binnen een paar uur en fris ook. Volgend jaar ga ik het denk ik volledig electrisch proberen dus probeer ik dit jaar alvast even te wennen
Ook 3 uur over een stuk van 60 kilometer bij Salzburg.
En is er altijd wel weer iemand bij een tolpoortje in Oostenrijk die zijn spullen pas gaat zoeken als ie vooraan staat met z'n raam open.
Als je tegen snachts rijden kan zou ik dat zeker doen. Ik voel me daarna vaak een dag of twee niet echt top en dat vind ik zonde van de vakantie. Ik rijd gewoon de dag ervoor tot 150 a 200km van mijn bestemming en dan ben ik er binnen een paar uur en fris ook. Volgend jaar ga ik het denk ik volledig electrisch proberen dus probeer ik dit jaar alvast even te wennen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik trek dat zelf niet, en ik ben de enige die rijdt met de caravan.
We gaan nu waarschijnlijk nog wat eerder vertrekken dan we al dachten te doen en hopelijk vrijdag nog net voor de grote drukte van zaterdag op weg. Alternatief is op zondag of maandag vertrekken, maar dat kost dan ook weer vakantiedagen. Dus dan moeten we de file-ellende er maar voor over hebben.
@wasbeer: dat gestuntel van sommige lui bij de tolpoortjes is echt tenenkrommend. Muntjes, zwart geld, pas opzoeken als je stil staat.... zucht
Electrisch rijden is leuk voor rond het huis en op de kermis
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik trek die file-ellende juist niet. Natuurlijk, je moet er tegen kunnen om 's nachts te rijden. Ik ben ook de enige die met de caravan rijdt. Ik voel weinig verschil tussen een nachtje doorhalen of een dag vol met hitte, jengelende kids en chaos op de weg. Ik durf misschien wel te stellen dat ik de dag erna frisser ben als ik in de nacht rij. Maar ik slaap altijd wel een uurtje of 1,5 tot 2 in de ochtend. Meestal is het rond een uurtje of 04.00 tot 05.00 wel goed geweest. Maar dan ben ik vaak de meeste drukte wel voorbij.
Een korte samenvatting van het voorafgaande:
Je woont, werkt en reist in West-Europa. De grote verkeerswegen verbinden de belangrijkste metropolen met elkaar. Je moet er altijd één of twee passeren en je staat altijd wel ergens in de file.
In mijn geval: 7uren file tussen München en de Katschbergtunnel vanwege een clusterfuck. zaterdag voor pinksterweekend, werken in de tunnel, een Duitse voorjaarsvakantie.
De hond vond het prachtig. Liggen op de achterbank van de rijdende bench met de twee baasjes en wandelen op de vluchtstrook.
Je woont, werkt en reist in West-Europa. De grote verkeerswegen verbinden de belangrijkste metropolen met elkaar. Je moet er altijd één of twee passeren en je staat altijd wel ergens in de file.
In mijn geval: 7uren file tussen München en de Katschbergtunnel vanwege een clusterfuck. zaterdag voor pinksterweekend, werken in de tunnel, een Duitse voorjaarsvakantie.
De hond vond het prachtig. Liggen op de achterbank van de rijdende bench met de twee baasjes en wandelen op de vluchtstrook.
hun fietsen.
Kopenhagen maar 1 nacht geweest, doorreis. Stockholm wel extra dag gebleven, hele mooie stad.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dat ooit gehad op terugweg vanuit Garda. Heel vroeg in de nacht vertrokken bij het huisje, 07:00 al over de Fernpass gegaan, om 20:30 uit pure ellende bij Dusseldorf een hotel gepakt.
Als het mis gaat in Dld (was toen achteraf laatste weekend van vakanties Ruhrgebied) gaat het ook écht mis.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Kopenhagen is inderdaad echt leuk. Wij hebben dat vorig jaar een kleine week gedaan. Stockholm staat nog op het lijstje. Kans is redelijk groot dat we volgend jaar een roadtrip Zweden / Finland / Baltische Staten / Polen gaan doen. Schijnt lekker filevrij te zijn, kan ik een keer overdag aanrijden