Het grote vakantieverkeer-topic
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Hè jammer. Nu ja: back on topic,
Je kunt Antwerpen vermijden door via Brussel schuin oostwaarts te rijden en dan de E314 en daarna de N74 te nemen.
Iets omrijden, afhankelijk van waar je uiteindelijk heen wilt, maar je vermijdt wel Antwerpen en ook de recente problemen met het wegdek op de route van Antwerpen naar Breda, Turnhout en Eindhoven
Je kunt Antwerpen vermijden door via Brussel schuin oostwaarts te rijden en dan de E314 en daarna de N74 te nemen.
Iets omrijden, afhankelijk van waar je uiteindelijk heen wilt, maar je vermijdt wel Antwerpen en ook de recente problemen met het wegdek op de route van Antwerpen naar Breda, Turnhout en Eindhoven
Adversity is the Catalyst of Change
Op de terugweg vanuit Barcelonnette nu. Kloteneind tot aan Grenoble over de D-wegen, daarna lekker de tol op. Nu overnachting in Nancy en morgen laatste stuk via Luxemburg naar het noorden des lands.
Geen file gehad/gezien vooralsnog.
Geen file gehad/gezien vooralsnog.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Even ter info: de E25 van Maastricht naar Luxemburg heeft op dit moment twee trajecten met wegenwerken. Net na Luik een relatief klein traject (let op! Wel radarcontrole, 50 en 70km/u)
En tussen Baraque Fraiture en Houffalize ongeveer 12 km werken met snelheidsbeperking van 70. Als je dat al haalt want vrachtwagens en Nederlanders met caravan stremmen de boel tot zo’n 40km/u.
In Luxemburg zijn er dan ook weer werken op de ring rond Luxemburg stad. Ik heb er de afgelopen week flink in de file gestaan toen ik mijn vrouw moest afzetten op het vliegveld daar.
We hadden op een doordeweekse dag 20 minuten vertraging.
Met vakantie verkeer kan dat best nog oplopen.
En tussen Baraque Fraiture en Houffalize ongeveer 12 km werken met snelheidsbeperking van 70. Als je dat al haalt want vrachtwagens en Nederlanders met caravan stremmen de boel tot zo’n 40km/u.
In Luxemburg zijn er dan ook weer werken op de ring rond Luxemburg stad. Ik heb er de afgelopen week flink in de file gestaan toen ik mijn vrouw moest afzetten op het vliegveld daar.
We hadden op een doordeweekse dag 20 minuten vertraging.
Met vakantie verkeer kan dat best nog oplopen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, dat stuk naar Grenoble duurt idd een eeuwigheid. Zeker als er een volle vrachtwagen of treuzelende caravan voor je zit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een goede snelweg tot aan Briançon vanaf Grenoble zal onbetaalbaar zijn. Net zoiets als de A43 snelweg in het Maurienne dal zou ideaal zijn.
Ik denk dat het toerisme er heel erg goede zaken mee zou doen. Alleen waar haal je 2 Mljrd vandaan voor zo’n weg ??
Vorige week ook het stuk gereden vanaf Le Bourg d Oisans en het was gelukkig relatief rustig. Ook wel eens naar Puy St Vincent vanaf Grenoble - dat duurt iets langer over de Col du Lauteret
Ik denk dat het toerisme er heel erg goede zaken mee zou doen. Alleen waar haal je 2 Mljrd vandaan voor zo’n weg ??
Vorige week ook het stuk gereden vanaf Le Bourg d Oisans en het was gelukkig relatief rustig. Ook wel eens naar Puy St Vincent vanaf Grenoble - dat duurt iets langer over de Col du Lauteret
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Zoals een witte Volvo met sleurhut?daniel1975 schreef: ↑03 jul 2025 20:50Haha, dat stuk naar Grenoble duurt idd een eeuwigheid. Zeker als er een volle vrachtwagen of treuzelende caravan voor je zit.
Die vrachtwagens op die route zijn inderdaad een hel! Binnendoor is weliswaar langer en wellicht langzamer maar dan heb je in elk geval wel het idee dat je doorrijdt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die witte Volvo rijdt gewoon 90 op de RN
105km/u op de ACC op de snelweg.
En gewoon accepteren dat je in het hoogseizoen op vakantie moet en er dus drukte is (en kneuzen die niet kunnen rijden).
105km/u op de ACC op de snelweg.
En gewoon accepteren dat je in het hoogseizoen op vakantie moet en er dus drukte is (en kneuzen die niet kunnen rijden).
Route Napoleon is dat toch? An sich wel een mooie route. En daar bij Vizille steil naar beneden. Ik heb de andere kant op wel eens gehad dat de auto daar bijna in de fik vloog. Een oude Renault die het niet meer aankon. Heb ‘m daarna ook maar snel weggedaan.daniel1975 schreef: ↑03 jul 2025 20:50Haha, dat stuk naar Grenoble duurt idd een eeuwigheid. Zeker als er een volle vrachtwagen of treuzelende caravan voor je zit.
Ik heb ook wel eens een iets westelijker variant gedaan op de terugweg, die uiteindelijk via de A51 gaat. Volgens mij kwamen we toen uit Die en dat reed echt lekker. Was ook een mooie weg!
Route Napoleon via de N85 is inderdaad een optie. Maar niks sneller dan via onder andere de D900B. Beide wel mooie routes, dat klopt. Beide ook frustrerend als je meters wilt maken. Daar leg je je dan maar bij neer. Op de tolwegen wat tijd goed kunnen maken met de tolbadge. Scheelt toch weer.
Bij thuiskomst ligt er overigens al post uit België te wachten van de heenreis. Liefst 1kmh te hard, voor 63 euro. En dan denk je dat Nederland duur is
Bij thuiskomst ligt er overigens al post uit België te wachten van de heenreis. Liefst 1kmh te hard, voor 63 euro. En dan denk je dat Nederland duur is
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vizille omhoog is net zo erg steil
2jr geleden waren ze bovenaan aan de weg bezig, dus file. Wat stonk het daar toen enorm naar verbrandde koppelingsplaten zeg. Dan ben je blij met een traditionele automaat met koppelomvormer.