Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
- CampaYolo
- Forum-lid
Een Alfa Giulietta 1.4/170 Veloce.
Na vele testritjes in auto's van andere makelij ben ik toch weer voor de charmes van een Italiaanse gevallen.
Na vele testritjes in auto's van andere makelij ben ik toch weer voor de charmes van een Italiaanse gevallen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die blijft leuk. Fijn sturende auto voor weing geld.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een nieuwe kampeer brander. De Optimus Nova. Mijn 30 jaar oude Coleman liet ons de laatste dag van de vakantie in de steek. Tijdens onze vakantie door Duitsland, Denemarken, Zweden en Finland wilde ik altijd koffie bij de hand hebben. Fijn die 1-kops filters van Rombouts gehaald, prima koffie. Onderweg brander aan, fluitketel met water voor 2 kopjes kookt in 2 minuten. Altijd verse, lekkere, koffie bij je.
Tankstations verkopen ook koffie, in Scandinavië en Finland van hoge kwaliteit, maar het is elke keer €3 per kop. Daarnaast wil ik niet altijd van een tankstation afhankelijk zijn. Ik wil ook ergens kunnen stoppen waar het leuk vertoeven is en daar koffie drinken.
https://www.katadyngroup.com/ca/en/8016 ... nova~p6918
Tankstations verkopen ook koffie, in Scandinavië en Finland van hoge kwaliteit, maar het is elke keer €3 per kop. Daarnaast wil ik niet altijd van een tankstation afhankelijk zijn. Ik wil ook ergens kunnen stoppen waar het leuk vertoeven is en daar koffie drinken.
https://www.katadyngroup.com/ca/en/8016 ... nova~p6918
Dogma F
Het is ook nog eens erg leuk om op een plek die JEZELF uitkiest koffie te drinken. Met wandelen mag ik tussendoor graag even op een terras gaan zitten, maar zelf koffie maken onderweg op een plek die jezelf hebt uitgekozen is onklopbaar.
Daarnaast - zeker nu ik weer net terug ben uit Italië - is de koffie in de NL horeca te wisselvallig qua kwaliteit. Wat niet wisselvallig is in Nederland is de prijs..............bizar. Heb een paar bonnetjes uit Italië bewaard..................als een soort van zelfkastijding
On topic: wegenkaart 527 van Michelin
Daarnaast - zeker nu ik weer net terug ben uit Italië - is de koffie in de NL horeca te wisselvallig qua kwaliteit. Wat niet wisselvallig is in Nederland is de prijs..............bizar. Heb een paar bonnetjes uit Italië bewaard..................als een soort van zelfkastijding
Gereard, welk café, restaurant heeft een koffie apparaat zoals de Italianen ze hebben. Ik zie ze bijna niet ivm het kostenplaatje denk ik. En idd de prijzen zijn abnormaal voor de geleverde kwaliteit/smaak.Gastheerg schreef: ↑30 jun 2025 08:47 Het is ook nog eens erg leuk om op een plek die JEZELF uitkiest koffie te drinken. Met wandelen mag ik tussendoor graag even op een terras gaan zitten, maar zelf koffie maken onderweg op een plek die jezelf hebt uitgekozen is onklopbaar.
Daarnaast - zeker nu ik weer net terug ben uit Italië - is de koffie in de NL horeca te wisselvallig qua kwaliteit. Wat niet wisselvallig is in Nederland is de prijs..............bizar. Heb een paar bonnetjes uit Italië bewaard..................als een soort van zelfkastijding![]()
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Gastheerg schreef: ↑30 jun 2025 08:47 Het is ook nog eens erg leuk om op een plek die JEZELF uitkiest koffie te drinken. Met wandelen mag ik tussendoor graag even op een terras gaan zitten, maar zelf koffie maken onderweg op een plek die jezelf hebt uitgekozen is onklopbaar.
Daarnaast - zeker nu ik weer net terug ben uit Italië - is de koffie in de NL horeca te wisselvallig qua kwaliteit. Wat niet wisselvallig is in Nederland is de prijs..............bizar. Heb een paar bonnetjes uit Italië bewaard..................als een soort van zelfkastijding![]()

Zo ziet het er dan uit, lekker op een mooie rustplaats van de snelweg af. Dat is in Scandinavië en Finland bonton. Langs de snelweg (er is weinig snelweg zoals wij die kennen) heb je bijna geen rustplaatsen of tankstations
Dat ligt altijd een paar honderd meter van de weg af. Krijg je wel een hele hoop ruimte en rust voor terug, samen met picknicktafels en toiletgroep. Alles schoon, werkend en goed onderhouden.
Dogma F
Welke bedoel je? Optimus heeft de Polaris en de Nova. Ik heb de Nova gekocht maar zat te kijken naar de Polaris. De Polaris kan ook op gas en verder alle vloeibare brandstoffen. De Nova alleen vloeibare brandstoffen. Dus de Polaris is meervoudig inzetbaar.
Echter, de Nova is zuiniger met brandstof en goedkoper. Zoveel goedkoper dat ik er nog een gasbrander bij kan kopen voor het prijsverschil.
Dogma F
Ramon73 schreef: ↑30 jun 2025 09:52Gastheerg schreef: ↑30 jun 2025 08:47 Het is ook nog eens erg leuk om op een plek die JEZELF uitkiest koffie te drinken. Met wandelen mag ik tussendoor graag even op een terras gaan zitten, maar zelf koffie maken onderweg op een plek die jezelf hebt uitgekozen is onklopbaar.
Zo ziet het er dan uit, lekker op een mooie rustplaats van de snelweg af. Dat is in Scandinavië en Finland bonton. Langs de snelweg (er is weinig snelweg zoals wij die kennen) heb je bijna geen rustplaatsen of tankstations
Dat ligt altijd een paar honderd meter van de weg af. Krijg je wel een hele hoop ruimte en rust voor terug, samen met picknicktafels en toiletgroep. Alles schoon, werkend en goed onderhouden.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
https://www.rtl.nl/nieuws/rtl-z/artikel ... ca-robusta
En de prijzen gaan nóg verder stijgen, volgens Douwe Egberts.
Gisteren toevallig nog paar kilo zakken kunnen inslaan voor net geen €10 per kilo. Zal een tijd duren voordat dat opnieuw mogelijk is.
Dogma F