Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 29 jun 2025 20:37

daniel1975 schreef: 29 jun 2025 18:37 Maar staat voor mij persoonlijk wel voor een fantastische tijd, de zorgeloosheid van een 16-jarige, hele zomervakantie belachelijk veel (trekker-)uren maken, de weekenden naar het strand en/of Renesse.
Tsja , getrouwd- huisje boompje beestje- kindje. Volvo onder je kont, waarmee je naar het werk gaat van maandag tot vrijdag tot je 67e. Zaterdag of zondag een stukje fietsen als het mag, en kan met het weer in Zoetermeer.

Living on the edge .. dat had je vast nooit gedacht toen je op de trekker zat ( of was :mrgreen: ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2025 20:58

Die volvo zat er toen al wel in ;-) De roffel van de 850 T5 vond ik toen al magisch.
Mijn generatiegenoten dweepten met een Golfje GTI, maar dat was toen al een pauperkar :mrgreen:

Maar los daarvan: de oneindige stroom muziek die op Spotify wordt gegooid zonder serieus een mooie selectie te maken en in de juiste volgorde op een album zetten is echt wel minder dan “vroegah”.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 30 jun 2025 11:57

Wat bands nu wél weer meer doen, is speciale luistersessies bij een album release. Dat vind ik dan wel weer wat moois hebben.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 06 jul 2025 13:23

Iemand toevallig het afscheidsconcert van Black Sabbath gezien?
Ik heb getracht kaartjes te krijgen maar helaas dachten dat er meer en was het in een poep en een scheet uitverkocht.
Dan maar aangewezen op YouTube.
Ozzy is toch echt wel een wrak geworden maar op zijn troon op het podium komt echt wel de oude rocker omhoog.
Wat een stem heeft die man.
Maar samen met Tony Iommi, Geezer Butler en Bill Ward lieten ze toch echt wel zien dat zij de grondleggers van de Heavy Metal zijn.
Jammer dat dit tijdperk ten einde is.
En ook een eervolle vermelding voor Steven Tyler, die ook op zijn oude dag nog een mooie uitvoering deed van Led Zeppelin's Whole Lotta Love.

baron062
Forum-lid

baron062 06 jul 2025 14:20

Het einde van een tijdperk?

Deze week nog naar Neil Young wezen kijken, en die 79-jarige shred nog behoorlijk. Maar dat komt wellicht ook door de strakke begeleidingsband die hij toch steeds weer om zich heen verzamelt.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 06 jul 2025 19:23

Met alle respect voor Neil Young, maar die is redelijk gezond op deze leeftijd gekomen.
Als ik dat vergelijk met de gezondheidsproblemen van Ozzy Osbourne, vind ik het knap dat hij sowieso nog het podium op gegaan is.
Het einde van dit tijdperk heeft niets te maken met niet meer willen maar met niet meer kunnen.
En in alle eerlijkheid, hun tijdperk was in mijn ogen eigenlijk al afgesloten na de jaren 80. ;)

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 06 jul 2025 19:38

Vandaag het album Romance van Fontaines DC op vinyl gekocht op de platenbeurs hier in de stad.
Liever had ik het eerste album op de kop getikt, maar die was er niet. ;) Maar, sowieso heel blij met deze.

el_loco
Forum-lid

el_loco 07 jul 2025 08:12

Iemand toevallig het afscheidsconcert van Black Sabbath gezien?
Ik heb getracht kaartjes te krijgen maar helaas dachten dat er meer en was het in een poep en een scheet uitverkocht.
Dan maar aangewezen op YouTube.
Ozzy is toch echt wel een wrak geworden maar op zijn troon op het podium komt echt wel de oude rocker omhoog.
Wat een stem heeft die man.
Maar samen met Tony Iommi, Geezer Butler en Bill Ward lieten ze toch echt wel zien dat zij de grondleggers van de Heavy Metal zijn.
Jammer dat dit tijdperk ten einde is.
Gisterochtend de set van Black Sabbath zitten terugkijken en dat viel zeker niet tegen. Er zat nog genoeg power in en de stem van Ozzy kon ook een stuk slechter. Ik vind het juist wel vet dat ze het `tijdperk` op deze manier afsluiten. Ze verdienden een waardig afscheid en dat was het, ook met alle andere grote metal namen op de bill.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jul 2025 13:47

Theo V schreef: 06 jul 2025 19:23 Met alle respect voor Neil Young, maar die is redelijk gezond op deze leeftijd gekomen.
Nou..............
Zo gezond is Neil niet en de bingokaart van Ome Neel is heel triest gevuld: epilepsie in z'n jeugd maar ook polio, diabetes 1, hersenbloeding, tinnitus (niet gek als peetvader van de Grunge).
Is al een keer gereanimeerd
Dan heeft hij ook nog artritis en is hij te dik aan het worden.

Dat neemt niet weg dat wat Ozzy voor z'n kiezen heeft gekregen vreselijk is. Wel mooi hoe dit afscheidsconcert was opgezet. Paar stukken gezien. Goed? Is in dit geval niet relevant want sentiment is toch heerlijk voer?
Maar............Iedere keer als een dergelijke band definitief stopt of artiest uit die jaren overlijdt gaat toch je jeugd een beetje dood.

Opbrengt van dit concert gaat trouwens naar diverse goede doelen.

Prima initiatief en goed voor de fans om het zo af te sluiten.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 jul 2025 18:39

Ooh, ik wist van zijn gezondheidsproblemen uit zijn jeugd.
En van de ouderdomskwalen.
Maar van die aneurysma en bijkomende reanimatie wist ik niets.
Respect voor hem dat hij daarna toch nog zo actief is geworden/gebleven.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jul 2025 12:02

Z'n ex Pegi werd maar 66 en over de gezondheid van z'n kinderen moeten we het maar helemaal niet hebben :-(

De kant van een rockster heeft vaak ook een heel andere kant.........

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 11 jul 2025 13:02

Afgelopen woensdag naar Imagine Dragons geweest in de Arena. Een prima avondje uit.
Een Superbowl halftime show waar je U tegen zegt. Dat deden die mannen wel goed, maar het geluid was gewoon écht slecht. Daar heb ik mij 3 uur lang echt aan gestoord.
Dochter had de avond van haar leven, dat was onbetaalbaar om zo'n uitgelaten koppie te zien genieten van haar favoriete band.
https://www.nporadio2.nl/nieuws/muziek/ ... r-de-fotos

Plaats reactie