upgrade waard? 11speed mechanical Naar 12 speed di2
Ik vind 't zeker wel een upgrade. Maar dan vooral vanwege Di2, niet vanwege de extra versnelling. In 't heuvelland is het gebrek aan poldercassettes natuurlijk geen issue.
-
- Forum-lid HC
Welke 11 speed zit nu op de fiets en welke 12 speed DI2 wil je hier op zetten? Dat kan ook nog schelen. 11 speed Dura-ace ga je namelijk nooit verbeteren met 105 DI2.
Verder is denk ik alles wel gezegd om de verwarring niet weg te nemen.
Verder is denk ik alles wel gezegd om de verwarring niet weg te nemen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Di2 schakelt veel fijner, ik zou niet meer terug willen.
Als je gehecht bent aan de 18, geen 12sp kopen. Dan ben je veroordeeld tot chinese cassettes.
Als je gehecht bent aan de 18, geen 12sp kopen. Dan ben je veroordeeld tot chinese cassettes.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Met een 11-28 heb je toch wel een 18?
11 naar 12 is inderdaad geen groot verschil. DI2 zou ik altijd kiezen boven mechanisch. Liever een 105 DI2 dan een DuraAce mechanisch.
Het enige ik op een 105 zou missen, zijn de extra knopjes om de Garmin te bedienen.
11 naar 12 is inderdaad geen groot verschil. DI2 zou ik altijd kiezen boven mechanisch. Liever een 105 DI2 dan een DuraAce mechanisch.
Het enige ik op een 105 zou missen, zijn de extra knopjes om de Garmin te bedienen.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Helemaal mee eens. Die knopjes op shifters van mijn ultegra 11spd gebruik ik zoveel, die wil ik niet meer missen!
Upgrade naar di2, altijd doen naar mijn mening.
Ik heb ooit een gravelfiets opgebouwd met meganisch maar na paar maanden al weer vervangen door di2.
Kon er gewoon niet aan wennen vergeleken met m'n andere fietsen die di2 hadden.
En groot voordeel van di2 geen slijtage shifter kabels.
En liever 10 speed di2 dan 12 speed meganisch, ik mis die paar extra versnellingen niet. (ik heb 1 fiets nog een 10 speed di2 groep, wel met 9070 shifters voor de extra buttons)
Extra buttons gebruik ik met de edge 840 trouwens wat minder, die heeft ook fysieke buttons naast touchscreen.
Waar het bij de 830 vooral handig was om met di2 buttons van pagina te wisselen in kou/regen, gaat dat met de 840 ook gewoon met fysieke button.
Ik heb ooit een gravelfiets opgebouwd met meganisch maar na paar maanden al weer vervangen door di2.
Kon er gewoon niet aan wennen vergeleken met m'n andere fietsen die di2 hadden.
En groot voordeel van di2 geen slijtage shifter kabels.
En liever 10 speed di2 dan 12 speed meganisch, ik mis die paar extra versnellingen niet. (ik heb 1 fiets nog een 10 speed di2 groep, wel met 9070 shifters voor de extra buttons)
Extra buttons gebruik ik met de edge 840 trouwens wat minder, die heeft ook fysieke buttons naast touchscreen.
Waar het bij de 830 vooral handig was om met di2 buttons van pagina te wisselen in kou/regen, gaat dat met de 840 ook gewoon met fysieke button.
Klein zijsprongetje

Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.