Wielerseizoen 2025
-
- Forum-lid
Kun je die stelling onderbouwen met gegevens? Lijkt me nogal een aanname..
Adversity is the Catalyst of Change
Zie alle auto en motorsport. Daar doet sporadisch een keer een dame een beetje mee.
De rest zijn aannames, maar zolang er geen bewijs is dat vrouwen vaker vallen, zal het ergens uit die hoek moeten komen.
De rest zijn aannames, maar zolang er geen bewijs is dat vrouwen vaker vallen, zal het ergens uit die hoek moeten komen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Doet me denken aan een conversatie met mijn Engelse vriend Dave.
We zaten buiten, voor mijn huis in Frankrijk en er kwam een mega grote trekker voorbij. Met aan het stuur een wulpse jonge dame.
Dus ik tegen Dave (in het Engels)
“Kijk dat zijn nu onze stoere meiden uit het dorp, jij en ik zouden het gaspedaal van zo’n ding nog maar amper kunnen vinden toch?”
Een kleine stilte en toen zei hij:
“Yeah, but where is she gonna park it though?!”
Ergo, mansplaining, vooringenomenheid en uitgaande van conventies
We zaten buiten, voor mijn huis in Frankrijk en er kwam een mega grote trekker voorbij. Met aan het stuur een wulpse jonge dame.
Dus ik tegen Dave (in het Engels)
“Kijk dat zijn nu onze stoere meiden uit het dorp, jij en ik zouden het gaspedaal van zo’n ding nog maar amper kunnen vinden toch?”
Een kleine stilte en toen zei hij:
“Yeah, but where is she gonna park it though?!”

Ergo, mansplaining, vooringenomenheid en uitgaande van conventies

Dat vrouwen (wederom gemiddeld!) een iets tragere responstijd en iets minder ruimtelijk inzicht hebben is gewoon bewezen. Dat heeft niks met mansplaning te maken. Vrouwen hebben weer andere kwaliteiten, maar in behendigheidssporten leggen ze het in de top af tegen de man.
Dat is toch ook niks om je voor te schamen? Net zo min als dat ik het in zo ongeveer alle behendigheiddsspelletjes afleg tegen mevr. C.
Dat is toch ook niks om je voor te schamen? Net zo min als dat ik het in zo ongeveer alle behendigheiddsspelletjes afleg tegen mevr. C.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid

Je praat nu je eigen manco goed hè

Mijn vrouw heeft altijd ruzie met de navigatie stem van mijn GPS (vrouwenstem in het Vlaams)
“Die trut snapt er niets van! Je moet hier gewoon rechtsaf!”
Meestal heeft ze ook gewoon nog gelijk ook, met haar Michelin kaart op schoot.
-
- Forum-lid
Feitelijk gaat het hier om vakantiefietsers die er een ontberingswedstrijdje (+4000km) van maken, voornamelijk door heel weinig te slapen en heel heel lang op de fiets te zitten per dag. De scheidslijn tussen sport en gekkenwerk is wat mij betreft dik overschreden. Niettemin, Gemperle heeft de TCR ook op z'n naam staan.
-
- Forum-lid
Daar ben ik niet zo zeker van. Pheidippides was de aanstichter, al had hij als excuus dat er nog geen auto was, maar waarom hij niet te paard ging is me dan weer wel een raadsel.
-
- Forum-lid
Weer terug naar het wielerseizoen (op de gewone weg) 2025. Dit bericht vind ik van een bijzonder schoonheid. 16 jaar lang, ieder seizoen opnieuw, minstens één overwinning behalen:
@ammattipyoraily
Active streak of seasons with at least 1 pro win every year (M)
16 — Ulissi
15 — Kristoff
13 — S.Bennett, Demare
12 — Roglic
11 — Alaphilippe, Groenewegen, Lutsenko, Wellens
Ulissi back at top of list with no others, winning Giro dell'Appennino today in Italy.
-
- Forum-lid
Hij was eigenlijk meer de aanstichter van de Spartathlon eigenlijk ook gekkenwerk.Klein_Verzet schreef: ↑25 jun 2025 13:33 Daar ben ik niet zo zeker van. Pheidippides was de aanstichter, al had hij als excuus dat er nog geen auto was, maar waarom hij niet te paard ging is me dan weer wel een raadsel.
Trouwens wel grappig dat je in deze context Ulissi aanhaalt in vetgedrukt.
Toch een verbastering van Ulysses wat weer een andere naam is voor Odysseus. Bekend in de mythologie om zijn enorme uithoudingsvermogen.
Hij zou het goed doen in een Spartathlon