Hoi ik heb nu al een paar keer gehad dat ik onderweg lek reed en dat ik met geen mogelijkheid de buitenband er meer op krijg, ook al heb ik de band in het midden van de velg zitten.
De band is zo stroef en zit zo strak dat ik het laatste stukje niet meer in de velg krijg.
Thuis heb ik hier een tool voor, maar ik vind die te groot om mee te nemen.
Iemand hier tips?
Band er niet meer opkrijgen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Syncros velg. Deze zitten standaard op de Scott Adict racefietsen. Ze zijn van aluminium.
Band is de Continental gp 5000 S TR 28mm
Band is de Continental gp 5000 S TR 28mm
-
- Forum-lid
Bij het opleggen van de band eindigen bij het ventiel. Zorg dat de binnenband goed in het velgbed ligt dan kun je voorzichtig met een bandenlichter het laatste stukje band erop leggen.
Wel een klein beetje lucht in de binnenband laten zitten.
Wel een klein beetje lucht in de binnenband laten zitten.
He, dat triggert me, ik rijdt met vision velgen en 25 mm conto gp5000 die eerst tubeless waren, en ik worstel, letterlijk met hetzelfde probleem. Waardoor ik uiteindelijk maar een bandenlichter gebruik en met veel geweld die band er op leg (gelukkkig dan zonder een lek te krijgen) maar dat wil je eigenlijk niet.
EDIT: ik zie nu dat er TR (tubeless ready?) versies van de gp5000 zijn. En die rijd ik dus met binnenband. Ik kocht de fiets met bijna nieuwe banden en tubeless, dus rijdt deze eerst wel op, maar de nieuwe worden dus geen TR's.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.