Inderdaad, moeilijker is het niet.scottpch64 schreef: ↑01 jun 2025 07:12 Hadden de 2 samengewerkt dan was Yates nooit zover gekomen!
Wel een masterplan om Wout vooruit te sturen, de zege van Yates komt grotendeels op het conto van Wout!
Giro 2025
Ze konden niet samenwerken del torro had totaal de benen niet. Dat zag je al in het begin toen de aanvallen op hem begonnen. Hij moest echt harken om erbij te komen. Wout was klasse maar zonder wout had hij ook de giro gewonnen. Del torro had allang de handdoek gegooid.lugosi schreef: ↑01 jun 2025 07:17Inderdaad, moeilijker is het niet.scottpch64 schreef: ↑01 jun 2025 07:12 Hadden de 2 samengewerkt dan was Yates nooit zover gekomen!
Wel een masterplan om Wout vooruit te sturen, de zege van Yates komt grotendeels op het conto van Wout!
Ik heb toch bedenkingen over wat er bij UAE aan de hand kan zijn. Zodra Ayuso zijn kopmanschap dreigt kwijt te spelen dooft hij uit als een kaars en verdwijnt uit koers. Waar de "helpers" zich het pleures rijden om hun kopman Pogacar aan de zege te helpen zijn zij nu de gehele rit onzichtbaar, op de Finestre niemand maar dan ook niemand die in de verste verte in zicht was.
Ook niemand in de vroege ontsnapping aanwezig. Is Del Toro wel geliefd in de ploeg?
En de UAE-leiding die Wout zo maar voorop laat gaan rijden daar waar dit in de tour telkens een meesterzet leek? Of wilden de renners niet?
Ook niemand in de vroege ontsnapping aanwezig. Is Del Toro wel geliefd in de ploeg?
En de UAE-leiding die Wout zo maar voorop laat gaan rijden daar waar dit in de tour telkens een meesterzet leek? Of wilden de renners niet?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

lugosi schreef: ↑01 jun 2025 07:11Heb je hem in het verleden niet bezig gezien dan, dit is een buitengewoon talent. Sinds Pogi in de Vuelta zag ik nooit zo'n renner.
Tactisch heeft hij blijkbaar nog wel veel te leren.
Vreemd ook dat men bij VanAert wél vond dat hij nog tijd zat had om monumenten te winnen......
Dubbele standaard.

- daniel1975
- Forum-lid HC
Stage gelopen buj SD Workx zeker? 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Carapaz moest del Toro lossen, de helpers van UAE uitschakelen, Yates achter zich houden en eigenlijk ook nog van Aert inhalen op de Finestre. Dat allemaal met een ploeg die linksom of rechtsom op de eerste kilometers van de Finestre uitgespeeld zou zijn.
Ik denk dat zo vroeg mogelijk gaan de enige juiste optie was, zeker omdat hij iedere andere berg de sterkste leek te zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Als je op de voorlaatste klim met 20 seconden achterstand in het klassement bovenkomt, met het besef dat Yates achter de brede rug van van Aert de bijtrapafdaling, het vlakke stuk en en vals plat richting Sestriëre kon afwerken, dan zakt de moed om te achtervolgen vanzelf in de schoenen. Toen wist del Toro al dat het voorbij was.Orbea schreef: ↑01 jun 2025 07:36Ze konden niet samenwerken del torro had totaal de benen niet. Dat zag je al in het begin toen de aanvallen op hem begonnen. Hij moest echt harken om erbij te komen. Wout was klasse maar zonder wout had hij ook de giro gewonnen. Del torro had allang de handdoek gegooid.lugosi schreef: ↑01 jun 2025 07:17Inderdaad, moeilijker is het niet.scottpch64 schreef: ↑01 jun 2025 07:12 Hadden de 2 samengewerkt dan was Yates nooit zover gekomen!
Van Aert heeft het verschil niet gemaakt met het kopwerk voor Yates, maar met de snelheid waarmee hij de Finestre op reed en dat is eigenlijk nog indrukwekkender gezien zijn vorm de rest van de Giro.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Dat soort traktiek ,met van aert voorop te sturen, hebben we toch al zovele tientallen keren gezien in bergetappes en is bijgevolg heelemaal niet zo speciaal als men hier wil laten uitschijnen, en zeker geen meesterzet maar eerder gebruikelijk.Maar je moet het nog wel doen en kunnen.
-
- Forum-lid
Precies. Niets bijzonders. En als de Yates, Del Toro en Carapaz op de top nog samen hadden gezeten dan has de aanwezigheid van Van Aert weinig tactisch voordeel gegeven.
Maar Van Aert deed wat hij goed kan... werken voor een kopman.
Maar Van Aert deed wat hij goed kan... werken voor een kopman.
Van Aert zat er en niemand van EF en UAE. Geen tactische meesterzet, maar ze waren die twee wel te slim af en het is meesterlijk uitgevoerd door Yates en van Aert. Zonder de uitvoering is geen enkel tactisch plan meesterlijk (of zelfs maar een klein beetje zinvol).
Campagnolo Ultra Dork