Giro 2025
Blijkbaar heb ik vandaag een andere koers gezien.
Al had Dubbeldekker het wel correct voorspeld.
Mooi cadeau van de Torro en Carapaz om de Giro te schenken aan Yates. Beiden zullen tevreden zijn dat geen van hen gewonnen heeft, dat was het hoofddoel vandaag en daar zijn ze in geslaagd.
Goed van VanAert en Visma om VanAert mee te sturen. Toen wisten ze nog niet dat het niet nodig zou zijn omdat de Torro en Carapaz een stakingsdag hadden ingelast en freewheelden in de afdaling zodat nagenoeg iedereen kon terugkomen. Bergop was niet beter, want op de demarrages na reden ze zo traag dat zelfs een vroeg uit de kopgroep geloste Pedersen kon terugkomen.
Ik moest even terugdenken aan de tijd van Valverde en Rodriguez....
Mooi cadeau van de Torro en Carapaz om de Giro te schenken aan Yates. Beiden zullen tevreden zijn dat geen van hen gewonnen heeft, dat was het hoofddoel vandaag en daar zijn ze in geslaagd.
Goed van VanAert en Visma om VanAert mee te sturen. Toen wisten ze nog niet dat het niet nodig zou zijn omdat de Torro en Carapaz een stakingsdag hadden ingelast en freewheelden in de afdaling zodat nagenoeg iedereen kon terugkomen. Bergop was niet beter, want op de demarrages na reden ze zo traag dat zelfs een vroeg uit de kopgroep geloste Pedersen kon terugkomen.
Jans schreef: ↑31 mei 2025 17:56 Het verbaast me steeds weer hoeveel er hier over renners geschreven wordt, alsof er kennis van binnenuit is. En ik weet het, mensen worden er liever niet aan herinnerd. Maar wat maakt dit de Giro weer goed. En ook zo'n 21 jarige jongeman, toch prima gereden. Dit was een dag te lang.
Ik ben dus niet van de voorbeschouwingen. Ik wacht nog op de reactie van @CALPE.
Wat is Del Toro een geschenk voor de wielerwereld.....en ook al neemt hij niet
de eindzege, hij heeft samen met Carapaz deze Giro fel roze gekleurd.
Stel je maar eens voor dat Carapaz en Del Toro hier niet aanwezig waren en een
oersaaie kleurloze Simon Yates, er een lamleggende bedoening van gemaakt had
nadat hij 3 weken verstoppertje had gespeeld.
Carapaz heeft vanaf km 42 alleen maar aangevallen, 10 km later deed Toro nog een paar kopbeurten, maar om nou te zeggen dat hij het cadeau heeft gegeven......nee.lugosi schreef: ↑31 mei 2025 19:03 Blijkbaar heb ik vandaag een andere koers gezien.
Toro had roze in zijn eigen handen, maar heeft vooral in het wiel van Carapaz gehangen. Da´s niet erg hij is nog jong, maar de credits gaan m.i, wel naar Carapaz
Ik denk dat Carapaz weinig te verwijten valt en hij eigenlijk weinig, 2de of 3de, who cares, verloren heeft. Del Toro reed zodanig op Carapaz zijn wiel dat hij er op die wijze toch nooit zou van weggeraakt zijn. Het was aan Del Toro om het initiatief te nemen in de achtervolging op Yates en zijn roze trui te verdedigen.
Dat Carapaz het mettertijd liet hangen was dan ook begrijpelijk aangezien er geen enkel initiatief van Del Toro om te achtervolgen kwam. Uit de eindspurt van Del Toro bleek nochtans dat niet alle power uit zijn benen was.
Wat de foute prognoses betreffende de rit van vandaag betreft, ook de mijne was goed fout trouwens, had Yates toch een paar elementen tegen. Het verloop van deze rit enkele jaren geleden, het telkens wat uitdoven aan het eind in vorige rondes en ook deze keer was er de laatste ritten wat tijdsverlies. En laat dat (onderschatting) nu juist misschien zijn winst geweest zijn. Ondanks dat Visma hetsysteem WOUT AL MEERMAALS MET SUCCES GEBRUIKT HAD O.A. TEGEN UAE in de tour, vondt de ploegleiding het blijkbaar niet nodig om eveneens 1 of 2 helpers mee vooruit te sturen. Het kan ook de focus op Carapaz verklaren maar op een zeker ogenblik moet je dan toch mee gaan rijden.
En als je Del Toro na de finish zag zou je nog gaan denken zijn dat hij nog blij was ook.
Dat Carapaz het mettertijd liet hangen was dan ook begrijpelijk aangezien er geen enkel initiatief van Del Toro om te achtervolgen kwam. Uit de eindspurt van Del Toro bleek nochtans dat niet alle power uit zijn benen was.
Wat de foute prognoses betreffende de rit van vandaag betreft, ook de mijne was goed fout trouwens, had Yates toch een paar elementen tegen. Het verloop van deze rit enkele jaren geleden, het telkens wat uitdoven aan het eind in vorige rondes en ook deze keer was er de laatste ritten wat tijdsverlies. En laat dat (onderschatting) nu juist misschien zijn winst geweest zijn. Ondanks dat Visma hetsysteem WOUT AL MEERMAALS MET SUCCES GEBRUIKT HAD O.A. TEGEN UAE in de tour, vondt de ploegleiding het blijkbaar niet nodig om eveneens 1 of 2 helpers mee vooruit te sturen. Het kan ook de focus op Carapaz verklaren maar op een zeker ogenblik moet je dan toch mee gaan rijden.
En als je Del Toro na de finish zag zou je nog gaan denken zijn dat hij nog blij was ook.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 31 mei 2025 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Ooit was Kuiswijk ook vrij jong toen hij kans had om de giro te winnen. Het is bij die ene keer gebleven.bever schreef: ↑31 mei 2025 19:49Carapaz heeft vanaf km 42 alleen maar aangevallen, 10 km later deed Toro nog een paar kopbeurten, maar om nou te zeggen dat hij het cadeau heeft gegeven......nee.lugosi schreef: ↑31 mei 2025 19:03 Blijkbaar heb ik vandaag een andere koers gezien.
Toro had roze in zijn eigen handen, maar heeft vooral in het wiel van Carapaz gehangen. Da´s niet erg hij is nog jong, maar de credits gaan m.i, wel naar Carapaz
Volgende jaren zal Del Toro misschien Pogacar, Vingegaard of Remco, Ayuso of zelfs Jorgenson op zijn weg vinden. Hoeveel kans om te winnen heeft hij dan nog? En misschien blijft het wel bij deze ene uitschieter.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Moet je de samenvatting eens bekijken die ze op Eurosport na de wedstrijd getoond hebben; waar ze de pauzemomenten van het ludieke koppel na elkaar gemonteerd hadden. Op een bepaald moment stonden ze gewoon stil en schoot Gee, die een paar minuten ervoor nog op 45 seconden reed, hen gewoon voorbij, hetzelfde met Pedersen die hen op zijn tempo als geloste gewoon weer inhaalde. Wat cadeau aan Yates/Visma betreft, het is het grootste cadeau dat in jaren uitgedeeld is.bever schreef: ↑31 mei 2025 19:49
Carapaz heeft vanaf km 42 alleen maar aangevallen, 10 km later deed Toro nog een paar kopbeurten, maar om nou te zeggen dat hij het cadeau heeft gegeven......nee.
https://www.eurosport.nl/wielrennen/gir ... ideo.shtml
Carapaz heeft inderdaad veel aangevallen maar kreeg de Torro er niet af. Nadien stelde (zie interview) de Torro voor om samen te werken, maar dat wou Carapaz niet omdat hij in het begin de kop niet wou overnemen. Carapaz kent duidelijk het verschil niet tussen samenwerken en er iemand willen afrijden. Als je eerst iemand er wil afrijden en dat lukt niet dan moet je niet verwachten dat die meteen gaat overnemen. We zijn de strapatsen van Carapaz bij Movistar nog niet vergeten.
Dat de Torro de verkeerde keuze maakte is duidelijk, hij was ook duidelijk nog niet leeg. Geen probleem, hij is jong en we gaan hem nog veel zien goochelen. Dat de ploegleiding van UAE niet ingreep is onbegrijpelijk.
Nu ja goed, daarmee wint Yates alsnog de Giro.
Laatst gewijzigd door lugosi op 31 mei 2025 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit interviews met de Torro en Carapaz blijkt dat het toch anders in mekaar zat. In eerste instantie wou de Torro niet meewerken omdat Carapaz hem er steeds wou afrijden. Nadat de voorsprong voorbij de 40sec opliep wou hij wel, maar dan wou Carapaz niet meer. Een mooi cadeau voor Yates. Als Torro en Carapaz samenwerken en mekaar bevechten op de laatste klim, dan wint één van beide de Giro. Ik begrijp ook niet waarom Carapaz zo vroeg begon met aanvallen, hij moet toch gisteren al gevoeld hebben dat hij de Torro niet kon lossen.fiedoo schreef: ↑31 mei 2025 19:56 Ik denk dat Carapaz weinig te verwijten valt en hij eigenlijk weinig, 2de of 3de, who cares, verloren heeft. Del Toro reed zodanig op Carapaz zijn wiel dat hij er op die wijze toch nooit zou van weggeraakt zijn. Het was aan Del Toro om het initiatief te nemen in de achtervolging op Yates en zijn roze trui te verdedigen.
..................
De Torro is geen Kruiswijk of VanAert, hij wordt een grote, ik zal nooit vergeten hoe hij in Portugal als jonge snaak achter Remco aanging.fiedoo schreef: ↑31 mei 2025 19:59
Ooit was Kuiswijk ook vrij jong toen hij kans had om de giro te winnen. Het is bij die ene keer gebleven.
Volgende jaren zal Del Toro misschien Pogacar, Vingegaard of Remco, Ayuso of zelfs Jorgenson op zijn weg vinden. Hoeveel kans om te winnen heeft hij dan nog? En misschien blijft het wel bij deze ene uitschieter.
Herinner u Tour de l'avenir 2023 waar de Torro het eindklassement wint én de puntentrui én de bergtrui én de jongertrui.
Een supertalent.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Kan zijn, maar Kruiswijk was ook die Giro de sterkste klimmer van het hele peloton. Zonder dat muurtje had hij gewoon de Giro gewonnen. En dan hadden we hem ook een grote gevonden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat dacht ik van Bernal, die gaat veel prijzen pakken.lugosi schreef: ↑31 mei 2025 20:41De Torro is geen Kruiswijk of VanAert, hij wordt een grote, ik zal nooit vergeten hoe hij in Portugal als jonge snaak achter Remco aanging.fiedoo schreef: ↑31 mei 2025 19:59
Ooit was Kuiswijk ook vrij jong toen hij kans had om de giro te winnen. Het is bij die ene keer gebleven.
Herinner u Tour de l'avenir 2023 waar de Torro het eindklassement wint én de puntentrui én de bergtrui én de jongertrui.
Een supertalent.
Jammer dat del Torro niet strijdend eventueel ten onder zou willen/mogen gaan.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bernal is die klapper nooit te boven gekomen helaas 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!