Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2025

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 27 apr 2025 22:34

daniel1975 schreef: 27 apr 2025 16:26 Geen idee, maar als zelfs Allah niets meer kan dien tegen Pogi wordt het weer een saai seizoen….
Serieus ja?! Gaan we dit een heel seizoen krijgen?

Hou nu toch eens op met die flauwekul. Denigrerende bijnamen geven zegt alles over de persoon die ze toepast en niets over de persoon die ermee aangesproken wordt
Adversity is the Catalyst of Change

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2025 07:10

CALPE schreef: 27 apr 2025 18:52
Patrick VB schreef: 27 apr 2025 16:09 Wat zou een zekere Jonas Vingegaard er van denken?
En met hem de leiding van de gele brigade?

Een wake-up call....... :mrgreen:
Waar moeten ze nog voor wakker worden dan? Ik zou gewoon 3 weken op mijn nest blijven liggen i.p.v. mij in de Tour te laten vernederen... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

leon1
Forum-lid

leon1 28 apr 2025 07:40

Patrick VB schreef: 27 apr 2025 15:39 En de winnaar is (alweer) gekend, 30 km voor het einde.
Was in ieder geval een prima reden om zelf op de fiets te stappen. En anderhalf uur later thuis te lezen dat ik niets heb gemist door het vervolg niet meer te kijken. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 apr 2025 08:37

Ernie C. schreef: 28 apr 2025 07:10 Ik zou gewoon 3 weken op mijn nest blijven liggen i.p.v. mij in de Tour te laten vernederen... :mrgreen:
Die keuze maak ik al jaren :mrgreen:

Gister zelf vroeg buiten wezen spelen om de laatste 80km te kunnen zien. Dat onder het mom het gaat nu WEL een leuke editie worden................even zo'n alsvdpoelmeedoetaaneencrossdutje gedaan.

Knap van Pogi maar wederom een saaie koers............

1094
Forum-lid

1094 28 apr 2025 08:48

Probeerde de rest het nog eigenlijk. Als alaphilipe de achtervolging al moet leiden

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 apr 2025 09:13

Wat de wanprestatie van Remco betreft, het is bijna altijd zo dat na een lange herstelperiode en inactiviteit de wederoptredende renner zijn eerste koers(en) zijn beste is (of zijn). Daarna komt er steevast een terugval.
Zag je al bij Remco in zijn eerste Giro na zijn val in het ravijn, bij Pogi in zijn tour na zijn val en lange inactiviteit, bij Vingegaard in de laatste tour.
Wat meer respect voor renners als Wout, Vinnie, Remco en anderen zou echt niet mis staan ipv zich te verkneukelen bij het falen van bepaalde renners en het dan nog zoveel mogelijk persoonlijk te gaan spelen.
Wij in Belgie mogen best fier zijn op de huidige lichting renners die wij hebben. Kijk er de uitslag van LBL maar eens op na.
En zelfs al was Remco een Chinees dan nog zou ik blij zijn dat er een renner is, misschien zelfs 2 moest Vinnie eens iets meer rijden dan een grote ronde, die heel af en toe wat weerstand kan/kunnen bieden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2025 09:21

Wanprestatie? Gewoon een mindere dag na een zware periode. Kan de beste overkomen. (Zelfs zonder zware periode)
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 28 apr 2025 09:30

Ernie C. schreef: 28 apr 2025 09:21 Wanprestatie? Gewoon een mindere dag na een zware periode. Kan de beste overkomen. (Zelfs zonder zware periode)
Okee, mindere dag is een juistere benaming :winkthumb:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

CALPE
Forum-lid

CALPE 28 apr 2025 09:38

Ernie C. schreef: 28 apr 2025 07:10
CALPE schreef: 27 apr 2025 18:52
Patrick VB schreef: 27 apr 2025 16:09 Wat zou een zekere Jonas Vingegaard er van denken?
En met hem de leiding van de gele brigade?

Een wake-up call....... :mrgreen:
Waar moeten ze nog voor wakker worden dan? Ik zou gewoon 3 weken op mijn nest blijven liggen i.p.v. mij in de Tour te laten vernederen... :mrgreen:

Tja, wie zal er in de Tour vernederd worden?

Pogacar, die zijn seizoen begon met een kleine ronde als opwarmertje en daarna
de grootste en zwaarste klassiekers/monumenten, zonder enige spaarmodus reed ?
En waar velen nu hopen dat de Sloveen teveel in zijn krachtenarsenaal moeten tasten
heeft....dewelke zijn downfall in de Tour zou kunnen betekenen?

Of Vingegaard, die lekker safe binnen zijn comfortzone bleef door enkel 2 kleine
rondes, met vele 'snipperdagen' erin, te rijden.......nog even een gezinsvakantie erin
last om dan wellicht de Dauphiné, als laatste opwarmertje voor de Tour te rijden? :mrgreen:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2025 09:40

Ik denk een complete off day van Evenepoel omdat de basis nog niet breed genoeg is. Volgens mij mag Remco gewoon terug kijken op een succesvolle rentree in de koers.
Maar ik vrees dat ook hij geen partij zal zijn voor Pogi in de grote rondes. Misschien Vingegaard omdat die wel geheel uitgerust kan starten in de Tour, maar ik begrijp dat Pogi nu ook vrijwel niet meer koerst tot de tour.
Vingegaard mist in elk geval wel elke vorm van gunfactor met die saaie klinische opbouw van het programma. Ondanks dat het stomvervelend wordt om naar de zoveelste solo van Pogi te kijken, zie ik dan toch hem liever als liefhebber vsn de koers winnen.

@dubbeldekker: stel je niet zo aan. Als je zo’n interview geeft kan die boemerang wel eens een keer terugkomen. Niet te zwaar aan tillen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 28 apr 2025 09:45

De Tour is nog zo ver, dit voorjaar gaat geen enkel negatief effect hebben. De Giro vorig jaar zal meer gedaan hebben voor Pogacar.

Vingegaard is gewoon een beetje minder dan Pogacar, wat ze bij Visma ook bedenken. Die 2x winst is wat dat betreft super knap gedaan, maar zonder pech van Pogi, is de rest kansloos.
Campagnolo Ultra Dork

CALPE
Forum-lid

CALPE 28 apr 2025 09:53

fiedoo schreef: 28 apr 2025 09:13 Wat de wanprestatie van Remco betreft, het is bijna altijd zo dat na een lange herstelperiode en inactiviteit de wederoptredende renner zijn eerste koers(en) zijn beste is (of zijn). Daarna komt er steevast een terugval.
Zag je al bij Remco in zijn eerste Giro na zijn val in het ravijn, bij Pogi in zijn tour na zijn val en lange inactiviteit, bij Vingegaard in de laatste tour.
Wat meer respect voor renners als Wout, Vinnie, Remco en anderen zou echt niet mis staan ipv zich te verkneukelen bij het falen van bepaalde renners en het dan nog zoveel mogelijk persoonlijk te gaan spelen.
Wij in Belgie mogen best fier zijn op de huidige lichting renners die wij hebben. Kijk er de uitslag van LBL maar eens op na.
En zelfs al was Remco een Chinees dan nog zou ik blij zijn dat er een renner is, misschien zelfs 2 moest Vinnie eens iets meer rijden dan een grote ronde, die heel af en toe wat weerstand kan/kunnen bieden.

Er waren 2 seizoenen dat Vingegaard nog het lef had om ietsje meer te rijden dan
enkel de kleine en grote ronde's......maar ik vrees dat hij, op basis van zijn resultaten,
hier een trauma aan overgehouden heeft.

In de Amstel eindigde hij op een 114de plek......in LBL eindigde hij op een 84ste plek
en in de Waalse Pijl deed hij dit nog eens over met een 84ste plek.

In zijn 3de jaar werden het opgaves in LBL en de WP......vanaf toen heeft hij zich
verdere afgang willen besparen en stuurde telkens zijn kat......maar denk gerust
verder dat hij Pogacar of zelfs Remco, wat weerstand had kunnen bieden.

Plaats reactie