Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
koeroeur
- Forum-lid
koeroeur
04 okt 2024 19:52
Dit is bv mijn 'voorschrift'
Per oog geef je door: Sterkte - cylinder - as - pupilafstand
'k Heb vandaag nog eens 4 uur met de bril gefietst en moet concluderen dat ik echt wel tevreden ben voor de 90 euro.
De vervorming opzij merk ik eigenlijk niet meer. Het was vandaag echt wel zonnig en de glazen kleurden best goed en snel mee. Eigenlijk even goed als m'n andere bril. De glazen zijn niet gepolarizeerd (omdat ik photochromatisch koos) en dat vind ik fijn, want anders ziet je gps scherm er 'freaky' uit.
-
dickw
- Forum-lid
dickw
19 nov 2024 09:07
Vanwege wat drukte even niet gereageerd maar mijn bril is niet doorgegaan: ik wou een bril met + glazen. Hiervoor wilden ze naast de standaard gegevens ook de pupil hoogte. Dat kan niet, want deze maat moet je in de bril meten. Dat gaven ze gelijk ook al aan. Lang verhaal kort, mijn aankoop is ontbonden en geld geretourneerd.
-
koeroeur
- Forum-lid
koeroeur
15 dec 2024 14:36
Ik heb nu intussen heel wat ritje smet de bril gedaan en ik ben er nog steeds tevreden over.
Paar mini dingetjes: beetje vervorming helemaal opzij, een heel lichte bruine tint in de glazen, glazen zijn wat gevoelig aan krassen.
Maar voor nog geen 90 euro (glazen op sterkte + fotochromatisch) gewoon een no-nonsens bril voor woon-werk verkeer.
-
rene
- Forum-lid HC
rene
15 apr 2025 14:15
Vandaag de insert voor mijn BBB Chester 69 bril binnen gekregen via specialspex. Multifocale glazen en een hele verbetering tov mijn oude Oakley met single glas van 12 jaar oud.
Had vorige week in de uitverkoop nog een Chester 69 bril gekocht bij futurum shop als back-up.
Voordeel : stuk goedkoper en zicht is prima. Ca 95% tov mijn heel erg dure dagelijkse bril.
Nadeel : de gehele bril wordt iets zwaarder, of dit tijdens het fietsen merkbaar is weet ik nog niet.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless

-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dubbeldekker
16 apr 2025 12:10
Dat lijkt me een ideale oplossing!
Heb je een link?
Adversity is the Catalyst of Change
-
rene
- Forum-lid HC
rene
16 apr 2025 13:00
Yup:
Ik heb de insert besteld bij Specialspex :
https://specialspex.com/product/optisch ... bb-bsg-72/
En deze geplaatst in mijn BBB Chester 69 bril die ik al had. Wel voor de zekerheid nog een extra BBB bril besteld ( zelfde type - andere kleur bij Futurumshop )
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=Bbb ... &order=asc
Neem je de Chester 69T van de uitverkoop - dan krijg je er een hardcase bij
Installatie is simpel - schroefje uit het neus steuntje / insert in het frame van de bril duwen / neus steuntje terug plaatsen en schroefje er in. Kind kan de was doen. Ik zag dat je bij BBB zelf ook de insert kan bestellen zoadat je bij je eigen opticien ook de glazen kan laten maken. Ik koos deze keer voor specialspex. Wel de anti condens coating gekozen om beslaan te voorkomen.
Vandaag een ritje van 40km gereden en perfect. Kon zelfs op de kaart van de Wahoo Roam de kleine cijfertjes van het hoogteprofiel zien.
Ik ben er erg tevreden van en het extra gewicht merk ik niet ( bril zakt niet af of zo ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless