Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 21 feb 2025 21:13

Glenfiddich 15 years Solera en The Glenlivet 13 years First fill.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 21 feb 2025 22:27

Hier nog een iPhone 11pro. Gekocht direct bij de release eind 2019. Batterij is nog 79%.

En ik heb werkelijk geen idee waarom ik een nieuwe zou moeten kopen. Ik heb m voor/vanuit mn bedrijf, dus het mag best, maar geen behoefte aan een nieuwe.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 22 feb 2025 14:40

Hier nog erger, ik bezit nog iPhones 3, 4, 5, 6 ende SE2020!
Allen functioneren nog en nooit enige narigheid ondervonden.
Dingen doen waarvoor ze gemaakt zijn evenals de desktops..
...

pino
Forum-lid HC

pino 22 feb 2025 14:49

Enige reden om naar een nieuwe appel te gaan is dat mijn SE geen Merlin installeert.
Niet zijken maar reiden !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 feb 2025 15:25

Mijn dochter gebruikt mijn oude X. Doet het ook prima, nooit gedoe.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 22 feb 2025 18:27

Dan heeft mijn dochter echt geen geluk. Ze heeft die van haar meter gekregen destijds.
Ik ben geen anti-Apple boy maar wil gewoon zelf het geld er niet aan uitgeven.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 feb 2025 21:05

Hier hetzelfde.
Net als mijn auto moet ik ook mijn telefoon zelf betalen.
Een Google pixel 6a.
I know myself like no one else
Nothing to defend

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 26 feb 2025 13:23

Ibarrie schreef: 21 feb 2025 14:40
synapse schreef: 13 feb 2025 12:50
Ibarrie schreef: 13 feb 2025 12:33 Na jarenlang sjouwen met zware buizenversterkers en speakerkasten nu maar een een modelling amp gekocht om te testen of het geluid en beleving voldoende is in vergelijking tot de buizenversterkers. De keuze is gevallen op de BOSS Katana Gen3.
Een voordeel is alvast het gewicht!
Ik ben benieuwd of dat bevalt. Misschien kun je dat nog laten weten?

Gewicht van buizenversterkers is echt een groot nadeel.
Ik heb ooit (zo'n 20 jaar geleden) zo'n line 6 versterker met buizen (ik meen in samenwerking met Bogner) gehad, maar dat beviel voor geen meter.

Inmiddels speel ik al enkele jaren alleen nog akoestisch, maar begint het te kriebelen om toch weer een elektrische gitaar te kopen.
Voor akoestische optredentjes met mijn zingende dochters heb ik een Positive Grid Edge gekocht en dat werkt wel fijn.
Vooral het opslaan van afzonderlijke presets voor gitaar en zang via de app werkt fijn.
Zo kan je heel makkelijk switchen tussen bijvoorbeeld ritme gitaar en fingerstyle begeleiding.

Ik ben wel benieuwd hoe die een elektrische gitaar versterkt.
Hier een korte evaluatie; want ik heb de versterker alleen nog maar thuis en tijdens repetities gebruikt.
Het keuze lijstje voor een 50W modelling amp was:
Line6
Marshall code 50
BOSS
De Koch Jupiter viel af (was licht genoeg, maar dan had ik nog steeds met een groot pedal board moeten sjouwen)

Tot nu toe erg tevreden; er zijn meer dan genoeg profielen om te downloaden, en je kan de profielen ook nog aanpassen. Het volume en de punch zijn voldoende. Natuurlijk zijn de instellingen thuis anders dan in het geluids-palet van een band, maar dat kan je prima instellen. Ik gebruik hem zonder foot-switch en zonder BT connector. Ik upload de profielen thuis via laptop en gebruik dan een voorkeurskanaal voor basisgeluid. Daarnaast heb ik nog een klein pedal board. De katana reageert ook goed op pedalen.

Voor optredens ben ik benieuwd hoe de line-out en speaker-simulatie werkt. Het zal vast niet hetzelfde gevoel geven als een stack achter je, maar als het geluid in de buurt komt in de zaal dan ben ik (en mijn rug) tevreden.
Goed om te horen!
Bij optredende bands zie je vaak alles via de PA gaan, een versterker dient dan als monitor, als er dan al geen in-ear monitoring plaats vindt.
Veel plezier ermee
Courir c'est mourir un peu

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 26 feb 2025 16:56

Bosch delta schuurmachine.
De oude heeft het een tijdje geleden begeven en ik ga de woonkamer een metamorfose geven. Dan is een delta schuurmachine wel heel handig voor kozijn en ander houtwerk.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 26 feb 2025 18:20

scottwilko schreef: 26 feb 2025 16:56 Bosch delta schuurmachine.
De oude heeft het een tijdje geleden begeven en ik ga de woonkamer een metamorfose geven. Dan is een delta schuurmachine wel heel handig voor kozijn en ander houtwerk.
Ik hoop voor jou dat je er ook schuurpapier bij hebt gekocht want anders kom je niet ver met jouw metamorfose. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

el_loco
Forum-lid

el_loco 27 feb 2025 15:32

synapse schreef: 26 feb 2025 13:23
synapse schreef: 13 feb 2025 12:50

Ik ben benieuwd of dat bevalt. Misschien kun je dat nog laten weten?

Gewicht van buizenversterkers is echt een groot nadeel.
Ik heb ooit (zo'n 20 jaar geleden) zo'n line 6 versterker met buizen (ik meen in samenwerking met Bogner) gehad, maar dat beviel voor geen meter.

Inmiddels speel ik al enkele jaren alleen nog akoestisch, maar begint het te kriebelen om toch weer een elektrische gitaar te kopen.
Voor akoestische optredentjes met mijn zingende dochters heb ik een Positive Grid Edge gekocht en dat werkt wel fijn.
Vooral het opslaan van afzonderlijke presets voor gitaar en zang via de app werkt fijn.
Zo kan je heel makkelijk switchen tussen bijvoorbeeld ritme gitaar en fingerstyle begeleiding.

Ik ben wel benieuwd hoe die een elektrische gitaar versterkt.
Hier een korte evaluatie; want ik heb de versterker alleen nog maar thuis en tijdens repetities gebruikt.
Line6
Marshall code 50
BOSS
De Koch Jupiter viel af (was licht genoeg, maar dan had ik nog steeds met een groot pedal board moeten sjouwen)

Tot nu toe erg tevreden; er zijn meer dan genoeg profielen om te downloaden, en je kan de profielen ook nog aanpassen. Het volume en de punch zijn voldoende. Natuurlijk zijn de instellingen thuis anders dan in het geluids-palet van een band, maar dat kan je prima instellen. Ik gebruik hem zonder foot-switch en zonder BT connector. Ik upload de profielen thuis via laptop en gebruik dan een voorkeurskanaal voor basisgeluid. Daarnaast heb ik nog een klein pedal board. De katana reageert ook goed op pedalen.

Voor optredens ben ik benieuwd hoe de line-out en speaker-simulatie werkt. Het zal vast niet hetzelfde gevoel geven als een stack achter je, maar als het geluid in de buurt komt in de zaal dan ben ik (en mijn rug) tevreden.
Goed om te horen!
Bij optredende bands zie je vaak alles via de PA gaan, een versterker dient dan als monitor, als er dan al geen in-ear monitoring plaats vindt.
Veel plezier ermee
Ik herken de (rug)pijn :cry: Maar nog geen reden om mijn Dual Rectifier de deur uit te doen. Zit zelfs al wel een beetje te geilen op de nieuwe `90s reissue Mesa Recitifier, niet omdat ik hem nodig heb maar die van mij is ook wel bijna 25 jaar oud. (en de demo`s klinken retevet vind ik, maar niet significant anders dan mijn amp)

Mits je een goede IR hebt zal het rechtstreeks via de PA wel lukken denk ik. In ear is natuurlijk mooi tegenwoordig, maar in mijn genre vind ik klapperende broekspijpen toch wat fijner. 8-)

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 feb 2025 19:46

el_loco schreef: 27 feb 2025 15:32
synapse schreef: 26 feb 2025 13:23

Line6
Marshall code 50
BOSS

Goed om te horen!
Veel plezier ermee
Ik herken de (rug)pijn :cry: Maar nog geen reden om mijn Dual Rectifier de deur uit te doen. Zit zelfs al wel een beetje te geilen op de nieuwe `90s reissue Mesa Recitifier, niet omdat ik hem nodig heb maar die van mij is ook wel bijna 25 jaar oud. (en de demo`s klinken retevet vind ik, maar niet significant anders dan mijn amp)

Mits je een goede IR hebt zal het rechtstreeks via de PA wel lukken denk ik. In ear is natuurlijk mooi tegenwoordig, maar in mijn genre vind ik klapperende broekspijpen toch wat fijner. 8-)
Niet om het een of ander maar kan je niet gewoon de afkortingen weglaten en voluit schrijven of mankeert er iets met je vingers, wat bedoel je met IR (infrarood) en PA (privé adres) of iets anders en wat is een amp (ramp misschien). 🤔
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie