Trois Ballons 2023
Als je met een Franse organisatie op fietsvakantie gaat, moet je ook een "attestation" inleveren. Laten we nu 4 keer met zo'n organisatie mee gegaan zijn en 3 keer werd er iemand afgevoerd met hartproblemen. (2x waren ze er al mee bekend).
Allemaal maar weer naast de kwestie en de vraag of het nog waar is ook. U kan uw vervalsing om 100E uit te sparen niet goedgepraat krijgen en daar laat ik het bij. Wat helpen kaars en bril...
Sorry, wij waren er bij, maar goed u hebt al gelijk, dat slaapt voor u iets beter.
@Critic, ik had gereageerd voordat ik jouw bijdrage zag. Je hebt gelijk.
-
- Forum-lid
Tjonge. Wat een discussie. En dat allemaal naar aanleiding van een reactie van Gede op een zeldzame post van ondergetekende. Ik voel me bijna vereerd.
Vooralsnog leven we in een vrij land. Doe daarom vooral wat voor jou goed voelt. Is dat een keuring? Prima. Ga je gang. Kon weleens verstandig zijn. Daar heeft Gede een punt.
De organisaties in Frankrijk en Italië interesseert het echter geen reet of de handtekening van een arts is of van je buurvrouw. Ook hier valt dus iets te kiezen.
Dus…back on topic. De Trois Ballons. Nooit gereden. Is het wat?
Vooralsnog leven we in een vrij land. Doe daarom vooral wat voor jou goed voelt. Is dat een keuring? Prima. Ga je gang. Kon weleens verstandig zijn. Daar heeft Gede een punt.
De organisaties in Frankrijk en Italië interesseert het echter geen reet of de handtekening van een arts is of van je buurvrouw. Ook hier valt dus iets te kiezen.
Dus…back on topic. De Trois Ballons. Nooit gereden. Is het wat?
Superzware cyclo. Ze hebben lange tijd zitten klooien met het parcours maar het is nu weer terug naar het oorspronkelijke parcours. Als je de beklimmingen afzonderlijk bekijkt valt het allemaal wel mee, maar opgeteld is het gewoon slopend. Zeker omdat de Planche zeer steil is.
Kwaliteit van de organisatie is een 6.5, dus zorg dat je genoeg spul zelf meeneemt.
Kwaliteit van de organisatie is een 6.5, dus zorg dat je genoeg spul zelf meeneemt.
Ik heb twee keer de korte versie gereden in voorbereiding op de Marmotte. Was geloof ik toen iets van 100km, eerst de Ballon de Servance, dan de Ballon d'Alsace, dan wat op en neer gehobbel (best wel een eind nog) en daarna de plank van de mooie meisjes.
Heb er wel lol gehad en vond die korte een leuke voorbereiding voor de Marmotte. Was mijn eerst cyclo destijds dus mooi om te wennen aan met veel tegelijk starten en op je limiet in de bergen rijden, en de spanning van zo'n cyclo.
Organisatie was toentertijd wat frans, stokbrood met brie en dat soort meuk (je verzint het niet) en baggerdik aangemaakte sportdrank. De tweede keer alles wat ik nodig had in mijn zakken gepropt en op mijn frame getapet, en bovenop de tweede ballon water getapt.
Twee keer lekker weer gehad, dat helpt ook best wel. Bij de start fris, bij de aankomst lekker weer met een zonnetje en niet te warm. Als voorbereiding kan ik ook de korte versie aanraden.
Heb er wel lol gehad en vond die korte een leuke voorbereiding voor de Marmotte. Was mijn eerst cyclo destijds dus mooi om te wennen aan met veel tegelijk starten en op je limiet in de bergen rijden, en de spanning van zo'n cyclo.
Organisatie was toentertijd wat frans, stokbrood met brie en dat soort meuk (je verzint het niet) en baggerdik aangemaakte sportdrank. De tweede keer alles wat ik nodig had in mijn zakken gepropt en op mijn frame getapet, en bovenop de tweede ballon water getapt.
Twee keer lekker weer gehad, dat helpt ook best wel. Bij de start fris, bij de aankomst lekker weer met een zonnetje en niet te warm. Als voorbereiding kan ik ook de korte versie aanraden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Gelezen. Tja, het levert een legale handtekening op, is goedkoper dan andere keuringen. Maar over hoe een lichaam bij enige inspanning regeert (en hoe je hart reageert) daar zegt het niks over. Ja, het levert een handtekening van een arts op, maar als ik lees wat er gecheckt wordt, wordt het risico dat je iets overkomt er niet minder op.
Het is een mooi en goedkoop alternatief, als je je niet goed voelt bij een zelf getekende verklaring.
-
- Forum-lid
Ik heb in maart een sportmedische keuring gepland staan bij SMA Midden Nederland. Mochten er geen gekkigheden geconstateerd worden, kan ik dan een medische verklaring onder hun neus schuiven zodat zij die kunnen ondertekenen en ik die kan gebruiken voor mijn inschrijving bij de Trois Ballons?
P.S. Door mijn zorgverzekering wordt de sportmedische keuring geheel vergoed. Zo kostbaar hoeft het niet te zijn.
P.S. Door mijn zorgverzekering wordt de sportmedische keuring geheel vergoed. Zo kostbaar hoeft het niet te zijn.
JaColumsbusMJ schreef: ↑18 feb 2025 09:05 Ik heb in maart een sportmedische keuring gepland staan bij SMA Midden Nederland. Mochten er geen gekkigheden geconstateerd worden, kan ik dan een medische verklaring onder hun neus schuiven zodat zij die kunnen ondertekenen en ik die kan gebruiken voor mijn inschrijving bij de Trois Ballons?
Zeker. Zou het wel vooraf even aangeven, dan komt die verklaring niet onverwacht.
Vorig jaar deelgenomen aan Les 3 Ballons. Zoals de tips van anderen hier aangeven ook zelf eten voor onderweg meegenomen. Wel bij bevoorrading Grand Ballon gestopt om bidons met water te vullen. Als je voor een zo snel mogelijke tijd wilt gaan, is 'privé' bevoorrading een optie. De korte tijd die ik hiermee verloor maakte mij niet veel uit, al was ik wel het groepje kwijt die bijna allemaal privé bevoorrading hadden
.
Scheelt alvast dat het nieuw asfalt met grindlaag op onderste deel Grand Ballon inmiddels helemaal ingereden zal zijn. Vorig jaar lag dat er vers van paar dagen eerder.
Ik vond het een mooi evenement.
Vorig jaar deelgenomen aan Les 3 Ballons. Zoals de tips van anderen hier aangeven ook zelf eten voor onderweg meegenomen. Wel bij bevoorrading Grand Ballon gestopt om bidons met water te vullen. Als je voor een zo snel mogelijke tijd wilt gaan, is 'privé' bevoorrading een optie. De korte tijd die ik hiermee verloor maakte mij niet veel uit, al was ik wel het groepje kwijt die bijna allemaal privé bevoorrading hadden

Scheelt alvast dat het nieuw asfalt met grindlaag op onderste deel Grand Ballon inmiddels helemaal ingereden zal zijn. Vorig jaar lag dat er vers van paar dagen eerder.
Ik vond het een mooi evenement.
Hoeveel bevoorradings punten waren er vorig jaar? Gaat mij vooral om water bij tappen, voeding e.d. neem ik zelf wel mee.