Ja jammer genoeg was dat zo. En er is heel wat gebeurd om er achter te komen dat het echt niet vervangen of gerepareerd ging worden. De USB poort was kapot).Gravelist schreef: ↑31 jan 2025 11:59is dat zo? ik heb afgelopen najaar nog een Edge 830 kunnen "ruilen" tegen een refurbished model. en was ook al dik 3,5+ jaar oud.Jans schreef: ↑31 jan 2025 10:14Maar als je een toestel hebt van 3,5 jaar wat niet meer functioneert dan krijg je als reactie "koop maar een nieuw model", zonder dat je een aanbod met korting krijgt.martinbo schreef: ↑31 jan 2025 09:44 Volgens mij worden geen van deze toestellen meer gerefurbisht. Los van het feit dat ook Garmin deze toestellen steeds moeilijker onbeschadigd weet open te maken zijn de personeelskosten te hoog en er is altijd een kans dat het niet werkt.
De marginale productiekosten van een toestel (dus de extra kosten gemaakt voor toestel nummer 500 001 tegenover 500 000)zijn haast verwaarlossbaar en nooit meer dan €50,00.
@Ivo bedankt, wij gaan ook bij dat bedrijf navragen. Dan is er een reserve in huis.
het ging inderdaad wel moeilijker dan een aantal jaar geleden, ik heb meer moeten aandringen op vervanging tegen betaling, maar uiteindelijk wel tegen een prijs van 130,- een "nieuwe" gekregen.
Zou wel kansloos zijn van Garmin, als ze zo met je om gaan, dat zou voor mij reden zijn om naar een Wahoo over te stappen waar wel nog een geode klantenservice bij is.
garmin opsturen voor service
Laatst gewijzigd door Jans op 31 jan 2025 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook bij vragen over problemen bij de klantenservice word je zo vaak met een kluitje in het riet gestuurd dat we gestopt zijn om nog verder te gaan. En, wij geven niet zomaar op. "Wilt u een foto maken hoe het scherm er uit zag". "Dat lukt niet meer, want ik heb een reset uitgevoerd". En dan wordt die vraag nog een flink aantal keren gesteld. Maar ze lijken er voorlopig mee weg te komen.koeroeur schreef: ↑31 jan 2025 13:41 Bij mij was het toestel gewoon in garantie. Het ging over de lipjes achteraan die afbraken, destijds een gekend probleem bij Garmin en niet door verkeerd gebruik. Veel gemaild en nooit een overeenkomst bereikt. Ik kreeg dus 70 euro korting op de nieuwprijs maar zou wel een refurbsihed krijgen (al wilden ze dat gewoon niet officieel bevestigen).
Dat valt bij mij onder de categorie 'kloteklant afschepen'.
Moet je ook meenemen dat Futurum lang niet altijd de laagste prijzen heeft.
Die 5 jaar extra bieden anderen ook aan. https://vanbon-sport.nl/electronica/fie ... -op-garmin
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2024 23:02
Volgens mij kan je voor zo een EUR 20 to 25 bij Ali een vervangend scherm kopen en dan kan je dit filmpje volgen om het erop te zetten: https://www.youtube.com/watch?v=f-3UsLwdwcg
@Ivo, wij gaan bij https://www.fixgps.nl/onderdelen/ nog navragen. Omdat we ook vinden dat jorphone flink aan de prijs is.