Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
-
- Forum-lid
Nog een weekje geduld, dan temperaturen dik boven de 10 graden en droog volgens KMI (in Belgisch Limburg).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik hoop het, voorjaarsvakantie en weekje huisje op de Veluwe.
Less is bore
Zelf had ik een zakenlunch en m'n lief was met een vriendin lunchen. Toen we allebei weer op het nest waren snel de wandelpantoffels aan.
Wat een lekker weer vanmiddag
Wel heel gek wisselend van bijna helemaal blauw tot bijna helemaal grijs................. Toch prima weer om buiten te spelen.
Geen wind en als het niet waait voelt 4 graden ineens heel lekker aan............
Wat een lekker weer vanmiddag
Wel heel gek wisselend van bijna helemaal blauw tot bijna helemaal grijs................. Toch prima weer om buiten te spelen.
Geen wind en als het niet waait voelt 4 graden ineens heel lekker aan............
-
- Forum-lid HC
Ja het ging gisteren wel. Op de fiest was het wel gewoon koud, maar goed op te kleden.
En de juiste wind net ff een 2 a 3.
En de juiste wind net ff een 2 a 3.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lijkt erop dat we eind deze week ineens een voorjaarsweekend gaan krijgen. Heerlijk!!
Less is bore
Morgen gratis bier? Dat langetermijn weerbericht is net de Donald Duck... Leuk om te lezen maar er klopt niet van 
Maar al met al is het toch best aardig week voor de tijd van t jaar. Droge wegen, en niet al te veel wind. Prima fietsweer.

Maar al met al is het toch best aardig week voor de tijd van t jaar. Droge wegen, en niet al te veel wind. Prima fietsweer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lange termijn lezen is niks waard als je de bijbehorende kaarten niet ziet/kan lezen.
Gezien de luchtdruk ontwikkelingen is het realistisch dat we >10gr komen, alleen imho nog geen zinnig woord over te zeggen of dat ook lenteweer wordt of grijs en kans op een motregentje.
Gezien de luchtdruk ontwikkelingen is het realistisch dat we >10gr komen, alleen imho nog geen zinnig woord over te zeggen of dat ook lenteweer wordt of grijs en kans op een motregentje.
Less is bore
-
- Forum-lid
De langetermijnvooruitzichten zijn tegenwoordig vrij betrouwbaar zolang het systeem zelf een beetje stabiel is.
Maar ik heb ook nog de wijsheid van mijn oma en diens vader in het hoofd. Die stonden in de deur van de boerderij en wisten heel goed in te schatten wat het weer zou gaan brengen.
Bepaalde wolkenformaties; wel of niet het hooi keren, wel of niet binnenhalen.
Gedrag van dieren; (kleine en grote zoogdieren maar ook vogels) sneeuw, vorst of regen in aantocht.
De loop richting waarop koeien de weide afgrazen: verplaatsingen van luchtdruk gebieden
Zelfs de geur van de lucht of de grond wisten ze te interpreteren: ozon of sterke “grondgeur”
Etc.
Adversity is the Catalyst of Change
- borgmonster
- Forum-lid
Pelleboer was er ook zo eentje die het weer op de natuurlijke manier voorspelde.
Heb nog ergens een boekje met wolkentypes en indicaties welke weersveranderingen er dan aan zaten te komen (en welke juist niet).
Wie heeft er nog een barometer tegenwoordig? Of weet wat luchtdrukveranderingen betekenen? Of wat een krimpende of ruimende wind je kan leren? Met de langetermijnvoorspellingen van de “weer”(reclame)websites gaat die kennis snel verloren.
Heb nog ergens een boekje met wolkentypes en indicaties welke weersveranderingen er dan aan zaten te komen (en welke juist niet).
Wie heeft er nog een barometer tegenwoordig? Of weet wat luchtdrukveranderingen betekenen? Of wat een krimpende of ruimende wind je kan leren? Met de langetermijnvoorspellingen van de “weer”(reclame)websites gaat die kennis snel verloren.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is echt lang geleden. Jaren ‘80 thuis altijd stil zijn als weerpraatje van Pelleboer op de radio was.borgmonster schreef: ↑15 feb 2025 23:23 Pelleboer was er ook zo eentje die het weer op de natuurlijke manier voorspelde.
Ondanks mijn hekel aan het Nederlandse klimaat vind ik weer wel heel fascinerend.
Less is bore
-
- Forum-lid
Heerlijk weer om te fietsen, gisteren -3gr om 09.00u, droog met een mager zonnetje.
Vandaag weer een ritje...
Vandaag weer een ritje...
Lekker! Ik weet niet waar op de Veluwe je gaat zitten, maar de Veluwezoom ligt er zowel offroad als op het asfalt perfect bij. Ben deze week meerdere keren op pad geweest met zowel de gravelbike als de racefiets en heb de fietsen niet hoeven schoonmaken.daniel1975 schreef: ↑13 feb 2025 12:48 Ik hoop het, voorjaarsvakantie en weekje huisje op de Veluwe.