Spaakreflectoren zijn verboden in NL.oor elk gezinslid een zakje spaakreflectoren die je zo op je spaken klikt.
Innovatie waar we wél op zitten te wachten?
(Dresco 3M Scotchlite spaak reflectoren 18 stuks bij de Praktisch). Ik zal het doorgeven
https://www.praxis.nl/fiets-auto-access ... s/10074274
hun fietsen.
Voor gebruik op eigen terrein prima bruikbaar.

Volgens mij zijn in Duitsland afwijkende regels voor racefietsen (ik meen iets als "lichter dan xx kg"), in Nederland niet. Maar iedereen weet dat een racefiets geen rode reflector heeft, geen (vier) amberkleurige reflectors op de pedalen en geen reflecterende velg of band. Is dit nu gedoegen of impliciete wetgeving?
-
- Forum-lid
Dat zou nog weleens een interessante discussie kunnen opleveren (in een rechtzaal, niet hier
)
Ben je als sporter verkeersdeelnemer? Ben je als hardloper verplicht om het voetpad te nemen ipv de fietsstrook op de weg? Mag je als wielrenner wél 35 rijden in een 30km zone?
En ja ik snap wel dat de wet geen onderscheid maakt tussen lycra en bontzadels met accu. Maar toch! Is de wet, zijn de regels niet interpreteerbaar voor een rechter?
Zo werk volgens mij ons rechtssysteem.

Ben je als sporter verkeersdeelnemer? Ben je als hardloper verplicht om het voetpad te nemen ipv de fietsstrook op de weg? Mag je als wielrenner wél 35 rijden in een 30km zone?
En ja ik snap wel dat de wet geen onderscheid maakt tussen lycra en bontzadels met accu. Maar toch! Is de wet, zijn de regels niet interpreteerbaar voor een rechter?
Zo werk volgens mij ons rechtssysteem.
Adversity is the Catalyst of Change
-
- Forum-lid
Ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen.
Wetten en regels zijn absoluut opgesteld. De interpretatie van een situatie en de daarbij toepasselijke relevante wetten en regels is aan de rechter toch?
De Bromsnor, even er vanuit gaande dat je daarmee de politie bedoelt, hanteert domweg de absolute regel.
Als je als individu vindt dat die regel ten onrechte gehanteerd werd ga je naar de rechter en verval je in de hierboven genoemde situatie.
Wetten en regels zijn absoluut opgesteld. De interpretatie van een situatie en de daarbij toepasselijke relevante wetten en regels is aan de rechter toch?
De Bromsnor, even er vanuit gaande dat je daarmee de politie bedoelt, hanteert domweg de absolute regel.
Als je als individu vindt dat die regel ten onrechte gehanteerd werd ga je naar de rechter en verval je in de hierboven genoemde situatie.
Adversity is the Catalyst of Change
Bij de fietsen zijn er allerlei "beperkende" regels bedacht maar als ik naar de tegenwoordige belichting bij de auto's bekijk is daar qua regelgeving maar weinig van over. Volledige lichtshows aan de zowel de voor- als achterkant. Is dat dan niet afleidend?
...